„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2009 06 19

Vos pakilęs „FlyLAL Charters“ lėktuvas buvo priverstas leistis Salonikuose

Juoda ir balta. Taip būtų galima apibūdinti ketvirtadienio vakarą iš Herakliono Graikijoje į Vilnių „FlyLAL Charters" reisu LLC 3322 skridusių keleivių įspūdžius apie netikėtą lėktuvo nusileidimą Salonikų oro uoste. Vos pakilęs orlaivis vėl leistis buvo priverstas netikėtai sunegalavus vienam keleiviui.
Lėktuvas
Lėktuvas / Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr.

Reisu LLC 3322 skridęs Andrius S. 15min.lt pasakojo, kad lėktuvas šiek tiek vėlavo išskristi. Pakilęs orlaivis po kiek laiko staiga pradėjo leistis.

„Mano draugė dar paklausė, kas vyksta. Atsakiau, kad arba krintame, arba leidžiamės. Bet buvome tik apie valandą skridę. Tuo metu per mikrofoną pranešė, kad vienam keleiviui pasidarė bloga, todėl priverstinai leidžiamės kitame oro uoste. Kokiame oro uoste leidomės, nežinau iki šiol. Tik iš gandų girdėjau, kad tai galėjo būti Salonikai", – pasakojo lėktuvo keleivis.

Andriaus S. teigimu, nutūpus orlaiviui atvyko medikai, visi rūpinosi sunegalavusiu keleiviu. Tuo tarpu kiti keleiviai dvi valandas buvo palikti be informacijos. „Buvo neaišku, kur nusileidome, kada kilsime. Lėktuve daugybė vaikų, visi šaukia, rėkia... Susidarė įspūdis, kad situacija buvo nelabai kontroliuojama. Tą žmogų ir jo žmoną išsivežė vietos medikai. O lėktuvui pakilus paaiškėjo, kad nėra maisto. Kelionė vietoj trijų valandų truko penkias su puse", – pasakojo Andrius S.

Seimo narys įgulos veiksmus vertina teigiamai

Reisu LLC 3322 skridęs Seimo narys Vytautas Grubliauskas 15min.lt žurnalistui kiek kitaip pasakojo apie  priverstinį nusileidimą Salonikuose. Parlamentaras teigė buvęs atsitiktinis keleivis lėktuve ir tiksliai nežinantis visų procedūrų, kurių tokiais atvejais turi laikytis orlaivio įgula.

„Tačiau man susidarė įspūdis, kad nusileidimas buvo labai kvalifikuotas ir įgula veikė taip, kad išvengtų bet kokios panikos. Mano nuomone, įgula veikė labai profesionaliai. Buvo iš tiesų daug vaikų, kai kurie jie verkė lėktuvui kylant. Tad informacija, kuri galėjo sukelti nerimą, būtų įnešusi daugiau sumaišties. O kai jau įgula galėjo pateikti daugiau informacijos, tai ir buvo padaryta", – mintimis dalijosi V.Grubliauskas.

Seimo narys teigia girdėjęs, kad keleiviams buvo pranešta, jog lėktuvas leidžiasi Salonikuose. Vėliau jis pro orlaivio langą matė ir užrašą virš oro uosto pastato.

„Aš suprantu taip: kiekviena žinia, kuri išplaukia iš įgulos, turi eliminuoti bet kokį panikos protrūkį lėktuve. Tai būtų baisiausia, kas gali atsitikti. Įgula, mano galva, dirbo profesionaliai. Stiuardesės tam žmogui ir vaistų nešė, ir dalyvavo suteikiant pirmąją pagalbą. Aš suprantu, kad žmonėms norisi labai daug ir viską žinoti. Kas nutiko? Kam nutiko? Kodėl nutiko? Girdėjau, kad keleiviai vieni kitų klausinėjo, bet daugiau vedini smalsumo. Taip, informacijos tokiam smalsumui patenkinti nebuvo labai daug. Bet informacijos, kurią reikėjo pateikti apie priverstinį nusileidimą, pakako", – sako V.Grubliauskas.

Seimo narys pripažįsta tik tai, kad po tokio skrydžio „keleiviams gal ir buvo galima pasiūlyti kokios kakavos ar arbatos".

„Įgula veikė pagal nustatytas procedūras“

Bendrovės „FlyLAL Charters“ atstovė Rūta Apeikytė 15min.lt žurnalistą informavo, kad skrydis buvo vykdomas kelionių organizatoriaus „Novaturas" užsakymu.

„Skrydžio metu vienas keleivis pasijuto blogai ir paprašė pagalbos. Orlaivio palydovės jam suteikė pirmąją pagalbą, joms padėjo lėktuve esančios gydytojos. Orlaivio vadas susidarius tokiai situacijai priėmė sprendimą leistis artimiausiame oro uoste. Jame nusileidusio lėktuvo jau laukė keli greitosios pagalbos ekipažai. Sunegalavęs keleivis buvo perduotas medikams, kartu išlipo ir su juo skridęs asmuo", – teigė R.Apeikytė.

Pasak „FlyLAL Charters“ atstovės, lėktuvas Salonikuose užtruko dėl to, kad reikėjo rasti ir iškrauti sunegalavusio keleivio bei jį lydinčio asmens bagažą. Vilniuje lėktuvas nusileido penktadienio naktį, 1.15 val., nuo grafiko atsilikdamas beveik tris valandas.

„Mūsų pozicija yra tokia: orlaivio įgula veikė tiksliai pagal visas aviakompanijos nustatytas procedūras", – tvirtino „FlyLAL Charters“ atstovė, abejojanti, kad orlaivio vadas būtų pamiršęs keleiviams pranešti, kuriame oro uoste leidžiasi.

Pasak R.Apeikytės, reisas LLC 3322 buvo užsakomasis. Tai reiškia, kad aviakompanija užsakovui pateikia lėktuvą su įgula, vykdo skrydį ir užtikrina jo saugumą. Lėktuvo keleiviais rūpinasi užsakovas.

„Viskas priklauso nuo to, kokį užsakymo paketą pateikia užsakovas. Šiuo atveju, jei iš anksto nebuvo užsakyta papildomai maisto ar gėrimų, jų ir nebuvo pakrauta į lėktuvą. Reikia skirti du dalykus: jei skrydis yra užsakomasis, maistu ir panašiais dalykais rūpinasi užsakovas. Kai atliekamas reguliarusis skrydis, keleivius maitina aviakompanija. Tačiau orlaivio įgula lėktuvu visada gabena tam tikrą kiekį gėrimų ar maisto, tad visi keleiviai net ir per užsakomąjį skrydį gali nusipirkti už pinigus", – skrydžių subtilumus aiškino R.Apeikytė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs