VPT vertinimu, perkančioji organizacija dirbtinai apribojo realią tiekėjų konkurenciją ir pažeidė Viešųjų pirkimų įstatyme įtvirtintą skaidrumo principą.
Perkančioji organizacija negalėjo pateikti racionalaus paaiškinimo, kodėl automobilį išsinuomojo, o ne pirko. VPT nustatė, kad Utenos ligoninė 5 metams sudarė lengvojo automobilio veiklos nuomos sutartį, kurios vertė 19.835,72 eurų (su PVM). Tuo tarpu tiekėjo UAB „NT Valdos“ kartu su pasiūlymu pridėtuose dokumentuose nurodyta, kad iš distributoriaus įsigyto naujo automobilio vertė 20.270,50 eurų (su PVM). Tokiu būdu Perkančioji organizacija per 5 metus nuomai išleis beveik tokią pačią lėšų sumą, kokią išleistų naujo automobilio įsigijimui, tačiau šiuo atveju, pasibaigus nuomos sutarties galiojimui, perkančioji organizacija automobilio (kurio likutinė vertė 25 proc. – 5067,62 eurų) neturės, nes jį privalės grąžinti nuomotojui.
VPT taip pat nustatė, kad perkančioji organizacija pirkimo techninėje specifikacijoje nustatė konkrečius ir specifinius reikalavimus – pavyzdžiui, dėl variklio techninių charakteristikų, automobilio įrangos, kurių visuma pirkimo vykdymo metu tiko vieninteliam „Peugeot 508“ automobiliui.
Atsižvelgiant į nustatytus Viešųjų pirkimų įstatymo pažeidimus, VPT nuomone, perkančioji organizacija su tiekėju UAB „NT Valdos“ 2013 m. gruodžio 23 d. sudarytą sutartį turėtų nutraukti, ir, esant poreikiui, organizuoti naują pirkimą užtikrinant realią tiekėjų konkurenciją. Utenos ligoninės administracija turi ne vėliau kaip per 10 darbo dienų raštu informuoti VPT apie priimtus sprendimus dėl sutarties nutraukimo.