VPT skelbia, kad šiemet vasarį savivaldybės skelbtame konkurse iškelti labai aukšti reikalavimai, todėl buvo apribota konkurencija. Pavyzdžiui, reikalauta, kad iš gatvių ženklinimo veiklos įmonės metinė apyvarta pastaruosius penkerius metus turi siekti 630 tūkst. eurų.
Konkursas buvo suskaidytas į dvi dalis. Vienos jų dalyvė bendrovė „Gatas“ iš konkurso buvo pašalinta kaip neatitikusi kvalifikacijos ir laimėtoju paskelbtas „Biseris“, pateikęs beveik 200 tūkst. eurų brangesnį pasiūlymą – 1,218 mln. eurų. Antroje konkurso dalyje dalyvavo tik „Biseris“.
„Siekdama įvertinti techninius ir profesinius pajėgumus, perkančioji organizacija turi pasirinkti tokius kriterijus, kurie suteikia galimybę nustatyti, ar tiekėjas turi konkrečiai pirkimo sutarčiai vykdyti reikiamus gebėjimus, kvalifikacijos reikalavimuose dėl tiekėjo patirties dažniau nurodyti ne įmonės, o jos darbuotojų patirtį – įmonei keliama patirtis gali eliminuoti neseniai pradėjusius savo veiklą tiekėjus, kurie turi kvalifikuotus darbuotojus“, – rašoma VPT išvadoje.
VPT teigimu, savivaldybė taip pat nepagrindė, kodėl konkursą suskaidė tik į dvi, o ne daugiau dalių.
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis anksčiau kritikavo kelių ženklinimo konkursus – anot jo, nuo 2006 metų šių darbų atlikta už 60 mln. eurų, o šią sumą po lygiai pasidalino dvi įmonės – „Biseris“ ir „Kasandros grupė“.
VPT vadovė Diana Vilytė dar pernai vasarą teigė, jog kelių ženklinimo konkursuose dalyvauja per mažai įmonių, nėra konkurencijos, o dėl kvalifikacijos reikalavimų gali dalyvauti tik „Biseris“ ir „Kasandros grupė“.
Paskutinį kartą savivaldybė skelbė bendrą eismo saugumo priemonių įrengimo bei ženklinimo konkursas. Tuomet jį laimėjo bendrovės „Biseris“ ir „Lemminkainen Lietuva“, su kuriomis 2013-ųjų lapkritį pasirašyta 5,623 mln. eurų vertės trejų metų trukmės sutartis.