2019 05 12

VRK vadovė: dar anksti vertinti, kokia bus referendumų baigtis

Suskaičiavus pusės apylinkių rezultatus kol kas per anksti vertinti, kokia gali būti referendumų dėl dvigubos pilietybės ir mažesnio Seimo narių skaičiaus baigtis, sako Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) vadovė Laura Matjošaitytė.
Laura Matjošaitytė
Laura Matjošaitytė / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Kol kas yra tik pusės apylinkių rezultatai, kai ateis rezultatai iš didžiųjų apylinkių, ir tada galima bus padaryti tam tikrus apibendrinimus“, – per spaudos konferenciją sekmadienį sakė L.Matjošaitytė.

Daugiau kaip pusės apylinkių iš 1972 duomenimis, kol kas nei vienas referendumas nesurenka reikiamo aktyvumo: šiose apylinkėse dėl dvigubos pilietybės balsavo 48,72 proc., o dėl Seimo narių skaičiaus mažinimo – 46,29 proc. rinkėjų.

Tam, kad referendumai įvyktų, reikia ne mažiau kaip 50 proc. rinkėjų aktyvumo, o dvigubai pilietybei išplėsti – daugiau kaip pusės visų rinkėjų balsų „už“.

VRK taip pat gavo balsavimo rezultatus iš 31 diplomatinės atstovybės, tuo tarpu balsavimas vyko 52 atstovybėse.

„Tikėtina, kad tokios atstovybės kaip Didžioji Britanija skaičiuos rezultatus ilgai ir gal šią naktį net nesulauksime, o rezultatai bus ryto“, – pažymėjo VRK vadovė.

Anot jos, tikėtina, jog dėl didelio išankstinio balsavimo aktyvumo užtruks ir balsų skaičiavimas didžiosiose apylinkėse.

„Rinkimų komisijoms balsus sekasi skaičiuoti sklandžiai, tiesa, darbų dar bus daug, išankstinių balsų skaičiavimas prailgins tas procedūras. Rezultatus skaičiuosime, tikėtina, dar ilgai“, – sakė VRK pirmininkė.

Lietuvoje sekmadienį vyko prezidento rinkimai bei du referendumai: dėl dvigubos pilietybės išplėtimo galimybių ir Seimo narių skaičiaus sumažinimo nuo 141 iki 121.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis