2020 10 18

VRK verdiktą dėl Lietuvos lenkų rinkimų akcijos skundo prieš A.Tapino kampaniją skelbs po dviejų savaičių

Sekmadienį Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) apsvarstė 5 proc. barjero į Seimą neperžengusios Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos (LLRA-KŠS) skundą dėl esą šiurkščių rinkimų pažeidimų dėl visuomenininko Andriaus Tapino paskelbtos kampanijos ir prašymą negaliojančiais pripažinti Seimo rinkimų rezultatus daugiamandatėje apygardoje. Galutinį sprendimą VRK priims iki galutinių Seimo rinkimų daugiamandatėje apygardoje rezultatų tvirtinimo.
Valdemaras Tomaševskis
Valdemaras Tomaševskis / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

VRK komisijos narys Valdemaras Urbanas sekmadienį vykusiame posėdyje tvirtino, kad kelias savaites gaunama skundų iš vienos partijos dėl viešojoje erdvėje skleidžiamos nepažymėtos, paslėptos reklamos.

„Tai atlieka subjektas, kuris nėra registravęsis rinkimų dalyviu, neturi teisės oficialiai dalyvauti politinėje kampanijoje, tačiau ignoruoja teisės aktų nuostatas, turi savo tikslus ir finansavimą. Mūsų manymu, VRK turi reaguoti į veiksmus, nes nėra priimtina, kai politinėje kampanijoje dalyvauja asmuo, nedeklaravęs savo siekių ir vienais atvejais jis palaiko vienus kampanijos dalyvius, kitais – kitus“, – sakė V.Urbanas.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Valdemaras Urbanas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Valdemaras Urbanas

LLRA-KŠŠ prašo apsvarstyti skundą dėl šiurkščių pažeidimų, kurie galimai turėjo įtakos rinkimų rezultatams ir spręsti klausimą dėl rinkimų pripažinimo galiojančiais ar negaliojančiais.

Po rinkimų surengtoje spaudos konferencijoje partijos lyderis Valdemaras Tomaševskis pareiškė, kad laidų vedėjo Andriaus Tapino socialiniuose tinkluose pradėta kampanija buvo siekiama paveikti rinkėjus, todėl ji turėjo būti pažymėta kaip politinė reklama.

Prieš Seimo rinkimus A.Tapinas pradėjo akciją „Viso gero, Voldemortai“, kurios metu ragino gyventojus aktyviai balsuoti, nes tokiu būdu mažėtų procentinė LLRA-KŠS balsų dalis, nurodė sąskaitą, į kurią pervedant pinigus buvo galima paremti kampaniją, išleido leidinį „Viso gero, Valdemarai?“.

Pauliaus Lileikio ir TV žaidimo „Auksinis protas“ nuotr./Andrius Tapinas
Pauliaus Lileikio ir TV žaidimo „Auksinis protas“ nuotr./Andrius Tapinas

Tiesa, A.Tapinas BNS teigė nemanantis, kad kad leidinys gali būti laikomas politine reklama.

Prašė sudaryti darbo grupę

„Norėtųsi reakcijos, nes eilę skundų esame gavę ta tema, bet nieko nėra daroma“, – sekmadienį posėdyje tvirtino V.Urbanas.

Komisijos pirminkė Laura Matjošaitytė posėdyje prieštaravo, kad iki šiol veiksmų nebuvo imtasi. Pasak jos, asmenų prašyta pateikti informaciją, gauti atsakymai.

L.Matjošaitytė pridūrė, kad vienas skyrius nagrinėja gautus skundus ir po dviejų savaičių, kai bus tvirtinami daugiamandatės apygardos rezultatai, bus išnagrinėtas skundas ir priimtas sprendimas.

„Prieš tvirtinant rinkimų rezultatus skundai bus išnagrinėti ir įvertinsime, kiek tas skundas galėjo turėti įtakos rinkimų rezultatams daugiamandatėje apygardoje", – tvirtino VRK pirmininkė.“, – tvirtino L.Matjošaitytė.

Daugiamandatės apygardos rezultatai patvirtinami po antrojo turo.

Į V.Urbano prašymą šiam klausimui spręsti sudaryti darbo grupę, L.Matjošaitytė kvietė norinčius komisijos narius prisidėti prie šio skundo tyrimo.

Pirmąjį Seimo rinkimų turą daugiamandatėje apygardoje laimėjo opozicinė Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai su 24,8 proc. rinkėjų balsų, antra liko valdančioji Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga su 17,5 proc. balsų.

Darbo partija gavo 9,47 proc. balsų, Lietuvos socialdemokratų partija – 9,26 proc., Laisvės partija – 9,02 proc. balsų, Liberalų sąjūdis – 6,79 proc. balsų.

Daugiau partijų 5 proc. rinkimų barjero neįveikė, už borto liko dabartinės valdančiosios Lietuvos lenkų rinkimų akcija-Krikščioniškų šeimų sąjunga ir Lietuvos socialdemokratų darbo partija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis