Vilniaus universiteto (VU) docentė ir Humanitarinių ir socialinių mokslų asociacijos narė Rūta Žiliukaitė anksčiau klausė, ar J.Petrauskienė gali eiti tokias prestižines pareigas padariusi minėtą nusižengimą.
VTEK 15min atsiųstame rašte teigia, kad gali. Komisija atliko tyrimą ir nustatė, kad interesų derinimo įstatyme numatyti draudimai ir apribojimai šiuo atveju J.Petrauskienei netaikytini.
Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymas skelbia, kad asmenys, pažeidę įstatymo nuostatas, vienerius metus negali būti skatinami. Pamynę įstatymą šiurkščiai, negali būti skatinami nuo vienerių iki trejų metų, taip pat priimami, skiriami ar renkami į aukštesnes pareigas.
Už šio įstatymo pažeidimą atleisti asmenys trejus metus negali būti skiriami, renkami ar priimami į pareigas valstybės tarnyboje.
VTEK teigimu, dabartinės J.Petrauskienės pareigos nelaikytinos aukštesnėmis nei švietimo ir mokslo ministrės pozicija. Taip pat jos profesinės kaitos – tapsmo valstybės tarnautoja – negalima laikyti skatinimu.
Komisija rašte dargi konstatuoja, kad, remiantis prezidentės Dalios Grybauskaitės pasirašyto dekreto turiniu, J.Petrauskienė iš ministerijos buvo atleista ne dėl interesų derinimo įstatymo pažeidimų.
Praėjusių metų gruodį VTEK pripažino J.Petrauskienę pažeidus reikalavimą tinkamai ir laiku deklaruoti privačius interesus.
Buvo nustatyta, kad buvusi švietimo ministrė turėjo pareigą savo privačių interesų deklaracijoje laiku nurodyti deklaruotino dydžio, viršijančio 3 tūkst. eurų, paskolos sandorį su SEB banku, sutuoktinio 2016-2018 m. vykdytą individualią veiklą bei tai, kad jis yra UAB „Ecotour“ akcininkas ir UAB „Betonus“ akcininkas ir direktorius.
Taip pat komisija pripažino, kad ministrė nenusišalino ir sprendė Valstybinio studijų fondo ir Gamtos tyrimų centro vadovų finansinius tarnybos eigos klausimus, kai jos vyras su šiais juridiniais asmenimis turėjo sudaręs paslaugų teikimo sutartis.
VTEK vertinimu, pasirašydama su tuo susijusius įsakymus, ministrė galėjo būti neobjektyvi.