L.Matjošaitytė šių metų gegužę, savo kasmetinių atostogų metu, dalyvavo Tarptautinio parlamentinių studijų centro organizuotame renginyje Portugalijoje. Tyrimo duomenys rodo, kad L.Matjošaitytė pati – kaip fizinis asmuo – padengė su šia kelione susijusias transporto ir apgyvendinimo išlaidas. Jos sudaryti pirkimo sandoriai deklaruotinos sumos – 3 tūkst. eurų – neviršijo, todėl jai nekilo pareiga jų nurodyti savo privačių interesų deklaracijoje.
Taip pat nustatyta, kad, pagal VTEK gautame pranešime nurodytas aplinkybes, nuo 2017 m. lapkričio iki šių metų rugpjūčio VRK posėdžiuose buvo sprendžiami klausimai dėl VRK pirmininkės komandiruočių. VTEK neturi duomenų, kad VRK pirmininkės dalyvavimas priimant sprendimus dėl jos komandiruočių būtų tiesiogiai ir akivaizdžiai susijęs su jos privačiais interesais, todėl tyrimą šioje dalyje nutraukė.
VTEK vertinimu, vykdama į komandiruotes, L.Matjošaitytė vykdė jai įstatymu pavestas pareigas. VRK įstatymas numato, kad VRK pirmininkas atstovauja VRK tarptautinėse organizacijose. Komandiruotės buvo susijusios su kitų valstybių institucijų organizuotų rinkimų stebėjimu, dalyvavimu su rinkimais susijusiose konferencijoje ar forumuose, o į šias komandiruotes buvo vykstama atsižvelgus į gautus oficialius kvietimus. Taigi šios funkcijos neturėtų būti siejamos ar tapatinamos su VRK pirmininkės privačiu interesu. Taip pat pažymėtina, kad komandiruotėje praleistas laikas yra prilyginamas darbo laikui, tik šiuo atveju funkcijos vykdomos kitoje nei įprasta vietoje.
VTEK primena, kad Interesų derinimo įstatymas įpareigoja valstybinėje tarnyboje dirbančius asmenis elgtis taip, kad nė nekiltų abejonių dėl interesų konflikto buvimo. Atsižvelgdama į tai, VTEK rekomenduoja VRK patikslinti savo reglamento 80 punktą, nustatant VRK pirmininko komandiruočių į užsienį tvarką.