Kaip rašoma Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos teikime, pataisomis siekiama panaikinti atotrūkį tarp pedagoginių švietimo pagalbos specialistų ir mokytojų darbo užmokesčio.
„Įstatymo pakeitimo tikslas – pagerinti švietimo pagalbos specialistų darbo apmokėjimą, kad didėtų šios profesijos patrauklumas ir būtų sudarytos prielaidos veiksmingam įtraukiajam ugdymui, kad visi mokiniai švietimo įstaigose gautų reikiamą pagalbą“, – sako švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė.
Ministerijos skaičiavimais, šių metų valstybės biudžete numatyta 10,1 mln. eurų švietimo pagalbos specialistų darbo apmokėjimui didinti ir papildomoms pareigybėms steigti keturiems mėnesiams nuo šių metų rugsėjo.
Tęsiant šių įsipareigojimų įgyvendinimą, 2022 metų valstybės biudžete papildomai reikės numatyti 20,2 mln. eurų.
Pasak ministerijos, priėmus šias pataisas specialiųjų pedagogų, logopedų, surdopedagogų, tiflopedagogų pareiginė alga vidutiniškai didėtų 25 procentais. Psichologų asistentų, psichologų, socialinių pedagogų, švietimo pagalbos įstaigose dirbančių švietimo pagalbos specialistų – vidutiniškai 22 procentais.
Kaip ir mokytojams, švietimo pagalbos specialistams siūloma didinti pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientus tais atvejais, kai jie dirba su mokiniais, turinčiais didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių.
Siūloma mažinti istoriškai susiklosčiusius, tačiau nepagrįstus darbo laiko skirtumus tarp švietimo pagalbos specialistų – jų darbo laikas varijuoja nuo 23 iki 40 val. per savaitę, laipsniškai artėjant prie vienodo savaitės darbo laiko – 36 val., kuris taikomas mokytojams, taip pat prie vienodo vienos darbo valandos atlygio.
Įstatymo projekte garantuojama, kad ne mažiau kaip 40 proc. švietimo pagalbos specialistų darbo laiko bus skiriama veikloms planuoti ir joms pasirengti, dokumentams rengti, bendradarbiauti su mokytojais, vaikų, mokinių tėvais, kitais asmenimis ugdymo ar švietimo pagalbos klausimais.
Judesio korekcijos specialistams nustatomos jų veiklos specifiką ir sudėtingumą atitinkančios darbo apmokėjimo sąlygos. Taip pat augtų ir švietimo pagalbos įstaigų vadovų, jų pavaduotojų atlyginimai.