Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2019 09 11

Vyriausybėje – ginčai dėl draudimo parduotuvėse eksponuoti tabako gaminius

Sveikatos apsaugos ir Ekonomikos ministerijos nesutaria dėl idėjos drausti parduotuvėse demonstruoti tabako gaminius ir su jais susijusius įrenginius, įskaitant elektronines cigaretes ir IQOS įrenginius.
Rūkalai
Rūkalai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Šis klausimas įtrauktas į trečiadienio Vyriausybės pasitarimo darbotvarkę.

Sveikatos apsaugos ministerija siūlo, kad parduotuvėse būtų leidžiamas tik tekstinis gaminių ir jų kainų sąrašas, be jokių reklaminių elementų.

Pagal siūlymą, tabako gaminius eksponuoti būtų galima tik specializuotose tabako gaminių parduotuvėse arba parduotuvių tabako gaminių skyriuose.

Ji teigia, kad remiantis Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijomis, tokie ribojimai gali padėti mesti rūkyti, sumažinti impulsyvų cigarečių pirkimą.

Tam prieštaraujanti Ekonomikos ir inovacijų ministerija teigia, kad draudimas parduotuvėse eksponuoti tabako gaminius ir su jais susijusius įrenginius būtų perteklinė priemonė, neigiamai paveiksianti verslo aplinką.

„Šiuo metu esančios rūkymo mažėjimą lemiančios priemonės, tokios kaip reklamos draudimas, akcizai tabako gaminiams ir elektroninių cigarečių skysčiui, vaizdiniai įspėjimai apie rūkymo žalą ant pakelių, tabako įsigijimo amžiaus ribojimai (...) yra pakankamos ir duodančios teigiamą rezultatą – rūkančių asmenų skaičius nuosekliai mažėja“, – teigia Ekonomikos ir inovacijų ministerija.

Ministerijos išvadoje pabrėžiama, kad didžiąją dalį Lietuvoje esančių 4,8 tūkst. tabako gaminių prekybos vietų sudaro smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai.

Įrangos tabako gaminių ir kitų su jais susijusių gaminių bei įrenginių pardavimui tiesiogiai neprieinamu būdu įrengimas pareikalautų nuo 1,2 tūkst. iki 2,5 tūkst. eurų vienai prekybos vietos kasai, teigia ministerija.

Sveikatos apsaugos ministerijos iniciatyvai nepritaria Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK) ir Konkurencijos taryba, abejones išreiškė Lietuvos prekybos įmonių asociacija.

Draudimas paveiktų ir el. cigaretes bei IQOS

„IQos“ prietaisas skirtas kaitinamam tabakui
„IQos“ prietaisas skirtas kaitinamam tabakui

Draudimas eksponuoti tabako gaminius ir su jais susijusius įrenginius parduotuvėse taip pat paveiktų ir elektronines cigaretes bei vadinamąjį „heat-not-burn“ tipo tabaką, kurį Lietuvoje prekės ženklu IQOS platina JAV tabako kompanija „Philip Morris International“.

Bendrovė teigia, kad IQOS ir elektroninės cigaretės yra sveikatai mažiau kenksminga alternatyva nei paprastos cigaretės, todėl draudimas parduotuvėse demonstruoti šias alternatyvas kaip tik skatins rūkalius rinktis tradicines cigaretes.

„Taikant draudimą mažmeninės prekybos vietose rodyti naujus bedūmius tabako produktus būtų prisidedama prie įprastų cigarečių populiarinimo – žmonės tiesiog neturėtų progos sužinoti apie potencialiai mažiau žalingą alternatyvą. Tai sumenkintų esmines valstybės pastangas kovoti su tabako sukeliama žala“, – BNS komentavo „Philip Morris Baltic“ atstovas Liudas Zakarevičius.

„Todėl, mūsų nuomone, tokie patys apribojimai negali ir neturi būti taikomi įprastiems tabako gaminiams ir mažiau žalingiems bedūmiams produktams“, – sakė jis.

Sveikatos apsaugos ministerija savo ruožtu tikina, kad visi tabako gaminiai yra kenksmingi, todėl turėtų būti traktuojami vienodai.

„Visas tabako rūšis siūloma traktuoti vienodai, kurios nors vienos neišskiriant ir tokiu būdu nediskriminuojant kitų. Tabakas ir yra tabakas, nesvarbu kokioje pakuotėje ar kokia forma pateiktas. Visi tabako gaminiai yra kenksmingi“, – BNS sakė ministro patarėja Lina Bušinskaitė-Šriubienė.

IQOS yra naudojamas kaitinti tabaką iki pakankamai aukštos temperatūros, kad būtų sukuriamas garas, o ne dūmas.

IQOS prietaisas yra aktyviai reklamuojamas Lietuvoje, bendrovė didžiuosiuose miestuose atidarė kelias specializuotas parduotuves.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos