2020 07 28

Vyriausybės kanceliarija užsakė pagaminti vaizdo klipą, kuriame šlovinama puikiai veikianti e.sveikata

„Registrų centrui“ vis dar nepavyksta atkurti e.sveikatos sistemos, kuri sutriko praėjusį pirmadienį. Iki šiol neveikianti sistema pacientus ir medikus stumia į tikrą neviltį. Ironiška, kad vos savaitę prieš lemtingąją liūtį Vyriausybės kanceliarija pasirašė sutartį dėl reklaminių vaizdo klipų gamybos, o viename iš jų džiaugiamasi, kaip puikiai veikia e.sveikata.
Poliklinika
Poliklinika / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Nustojus veikti elektroninės sveikatos sistemai, neliko galimybės išrašyti elektroninių receptų, tad prie gydymo įstaigų išsirikiavo laukti, kada sistema vėl pradės veikti, negalintys žmonės, o gydytojai sėdo rašyti popierinių receptų.

„Kaip tuos pacientų srautus sureguliuoti, jei vienoje rankoje klijai, kitoje lipdukas, tušinukas, prie ausies ragelis ir dar mojuoji koja, pacientai veržiasi į kabinetą. Ši savaitė „kosmosas“ šeimos gydytojams“, – tokiais įspūdžiais feisbuke dalijasi šeimos gydytojai.

Klipe – e.sveikata neatsidžiaugianti garbaus amžiaus pora

Maždaug savaitę prieš liepos 20-osios liūtį Vyriausybės kanceliarija ir viešoji įstaiga „Vizualinė komunikacija“ pasirašė beveik 12 tūkst. eurų vertės sutartį dėl vaizdo ir garso klipų kūrimo. Juos VšĮ įsipareigojo pagaminti ir kanceliarijai atiduoti rugpjūčio pradžioje.

Vyriausybės kanceliarija itin tiksliai žinojo, ko nori: „Vizualinės komunikacijos“ komandai scenarijaus galvoti nereikėjo, nes kiekvieno klipo scenarijų pačios kanceliarijos atstovai detaliai aprašė techninėje pirkimo specifikacijoje.

Vienas iš vaizdo klipų skirtas elektroninei sveikatai, pateikiame visą Vyriausybės kanceliarijos numatytą scenarijų:

„Ankstyva dienos pradžia, girdisi paukščiai, saulė. Miesto lengvas šurmulys. Herojai: pensininkų pora, einanti iš poliklinikos. Veiksmas vyksta prie vienos iš visuomenei gerai atpažįstamų klinikų. Rodomas žmonių srautas (ne per didelis), mamos su vaikais, senjorai įeina, išeina. Rodoma išeinančių senjorų pora.

Vyras ir moteris tarp 65–75 metų. Atsidaro klinikos durys. Senjorai išeina iš jos nešini nedidelį prekių/pirkinių maišelį, susikibę už parankių. Lengvai lipa laiptais, lauke eina link automobilių aikštelės.

Kalba senjoras, žiūrėdamas į sutuoktinę bei žiūrovą: „Anksčiau laukdavome, kol pateksime savaites, net mėnesius. Dabar užsiregistravau internetu. Ir štai po kelių dienų jau buvau pas savo gydytoją.“

Pokalbio metu rodoma situacija, kai senjoras įeina pas savo gydytoją be jokių eilių.

Senjorė: „Mane dar greičiau, užsiregistravau vakar, šiandien priėmė, o rytoj jau tyrimai. Viskas daug paprasčiau.“

Išvenkite eilių ir jūs. Vizitui pas savo gydytoją registruokitės internetu per e.sveikata.

Per šiuos metus vizitams pas gydytojus internetu užsiregistravo X šalies gyventojų. Sumažėjus eilėms pas gydytojus net kelis metus, naudą patyrė net 0,5 mln. šalies gyventojų.“

Kadras, kaip išeina iš gydytojo laimingi.

Rodomas gydytojas: „Išvenkite eilių ir jūs. Vizitui pas savo gydytoją registruokitės internetu per e.sveikata.“

Vyriausybės kanceliarija: „Bus atsižvelgta“

Tuo metu, kai Vyriausybė pasirašinėjo klipų sukūrimo sutartį, niekas negalėjo numanyti, jog paskęs „Registrų centro“ serveriai. Tačiau jei toks klipas pasirodytų televizijose ar internete, jis atrodytų kaip pasityčiojimas iš medikų ir visuomenės.

Gal Vyriausybės kanceliarija apsigalvojo ir jis nebebus transliuojamas?

Vyriausybės Ryšių su visuomene skyrius į klausimą atsakė lakoniškai: „Tikrai taip, tokių dalykų numatyti nebuvo įmanoma, tačiau į tai reaguojama ir bus atsižvelgta.“

Giriami Vyriausybės darbai

Sutartyje klipų užsakovė teigia, jog jie skirti informuoti visuomenę apie 6 nuo 2018 metų kanceliarijos įgyvendintas struktūrines reformas. Tai – švietimo, sveikatos, pensijų, šešėlio mažinimo, mokesčių, inovacijų, „siekiant visapusiškai reformuoti šias sritis šalyje“.

„Atsižvelgiant į esamą situaciją ir siekiant visuomenei suteikti visą su reformų naudomis susijusią informaciją, numatoma įgyvendinti reformų žinomumo naudų didinimo kampaniją, kurios metu įvairiomis priemonėmis būtų informuojama apie šias 6 struktūrines reformas ir jų nešamas naudas, siekiant kuo labiau įtraukti visuomenę jomis naudotis“, – teigiama pirkimo dokumentuose.

Kituose klipuose gyventojai raginami kaupti čekius ir atgauti GPM priemokas, aiškinama, kad kompensuojamieji vaistai nuo reformos pradžios atpigo 59 proc.

Viename iš klipų teigiama, kad iš šešėlio „vien pernai buvo ištraukta per kelis šimtus milijonų eurų į šalies biudžetą, ko dėka didėjo pensijos, medikų ir mokytojų atlyginimai“.

Ar tokių klipų negalima būtų vadinti premjero Sauliaus Skvernelio, kuris ves „valstiečių“ sąrašą spalį įvyksiančiuose rinkimuose, pasireklamavimu už mokesčių mokėtojų lėšas?

Į tai Ryšių su visuomene skyrius taip pat atsakė per daug nesiplėsdamas: „Tai nėra savireklama, nes klipai skirti visuomenės informavimui apie struktūrinių reformų naudas.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis