2009 05 23

Žemdirbiai grasina keisti žaidimo taisykles

Kaune vykusio visuotinio žemdirbių suvažiavimo dalyviai negailėjo kritikos valstybės vadovams, esą nesprendžiantiems jų problemų. Ūkininkai tvirtino ieškosią būdų menkai vertinamą produkciją išvežti į užsienį.
Traktorius
Traktorius / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

„Norėto rezultato nepasiekėme, – po suvažiavimo teigė Lietuvos pieno gamintojų asociacijos tarybos pirmininkas Jonas Vilionis. – Kalbos buvo daugiau rinkiminės, nes buvo daug kandidatų į Europos Parlamentą. Konkretumo trūko“. Pasak jo, žemdirbiams svarbiausi trys dalykai: kainos, mokesčiai ir išmokos.

Jei perdirbėjai nepasiūlys mums tinkamos kainos, pieną, kurį atšaldytą galima išlaikyti iki trijų parų, išgabensime į kitas valstybes.

Jo nuomone, sureguliavus kainas gerai gyventų ir ūkininkai, ir valstybė. „Už pieną sumokama tiek, kiek norima. Supirkėjai ūkininkus spaudžia į kampą grasindami, kad nesupirks jų produkcijos“, – sakė J.Vilionis ir pridūrė, kad „jei perdirbėjai nepasiūlys mums tinkamos kainos, pieną, kurį atšaldytą galima išlaikyti iki trijų parų, išgabensime į kitas valstybes“.

Suvažiavime dalyvavęs premjeras Andrius Kubilius kalbėjo apie žemdirbiams aktualias išmokas, žadėdamas, kad 106 mln. litų tiesioginės išmokos jiems bus išmokėtos iki liepos pabaigos.

Žemdirbiai suvažiavime priėmė rezoliuciją, tačiau, anot J.Vilionio, paprastai į tokias rezoliucijas valdžios institucijos atsako tuo, kad vieno ar kito pakeitimo padaryti neleidžia reglamentai arba nėra finansinių išteklių. Suvažiavimo rezoliucijoje reikalaujama panaikinti naujus mokesčius, reguliuoti prekybininkų ir perdirbėjų veiklą bei kitaip gelbėti sunkioje padėtyje aos, grūdų auginimo brangimo, mažėjančio gyvulių ir paukščių skaičiaus, mėsos, paukštienos, daržovių, vaisių bei uogų sektorių problemos – dėl didesnio nei šalyse kaimynėse pridėtinės vertės mokesčio tarifo jie nepajėgia konkuruoti su pigesne įvežtine produkcija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis