Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 11 15

Nacionalinėje žiniasklaidoje populiariausi I.Šimonytė ir G.Nausėda, regionuose – A.Juozaitis

Vilniaus politikos analizės instituto (VPAI) atliktas tyrimas parodė, kad skirtumas tarp naujienų apie kandidatus nacionalinėje ir regioninėje žiniasklaidoje per pastarąsias 90 dienų egzistuoja. Regioninė spauda kur kas daugiau dėmesio skiria Arvydui Juozaičiui ir Nagliui Puteikiui nei nacionalinė spauda.
Arvydas Juozaitis ir Ingrida Šimonytė
Arvydas Juozaitis ir Ingrida Šimonytė / 15min nuotr.

„Keli svarbūs pjūviai: aiškiausia lyderė nacionaliniuose portaluose buvo konservatorių kandidatė į prezidentus Ingrida Šimonytė. Iš visų analizuojamų straipsnių daugiau nei trečdalyje figūravo jos pavardė.

Be jokios abejonės, prie to prisidėjo ir Tėvynės Sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos organizuoti pirminiai partijos kandidato į prezidentus rinkimai, pakankamai plačiai nušviesti viešojoje erdvėje“, – rašoma VPAI analizės pristatyme.

Tuo metu regioninės žiniasklaidos portaluose situacija skiriasi.

„Pavyzdžiui, nacionalinėje žiniasklaidoje tik ketvirtoje vietoje su 11 procentų esantis Arvydas Juozaitis kur kas dažniau minimas regioninės spaudos straipsniuose – net 29 procentai mini A.Juozaičio pavardę. Šis skirtumas – didžiausias tarp visų paskelbusių savo kandidatavimą“, – pastebi VPAI analitikai.

VPAI tyrimas leidžia daryti išvadą, kad egzistuoja gana ryškios dvi kandidatų grupės. Pirmojoje I.Šimonytė ir G.Nausėda, kurie išsiskiria tuo, jog, žvelgiant proporcingai, yra kur kas dažniau minimi nacionalinėje spaudoje nei regioninėje. Kartu jie sudaro net 61 procentą viso nacionalinės žiniasklaidos dėmesio kandidatų rinkiminėms kampanijoms.

Prie jų gretų iš visų kitų kandidatų galima priskirti tik Aušrą Maldeikienę – nacionaliniai interneto portalai jos vardą linksniuoja 9 procentus, o regioniniai – tik 4 procentus iš visų kandidatų paminėjimų.

Tuo metu A.Juozaitis ir N.Puteikis savo pranašumą kaupia regionuose. Petras Auštrevičius taip pat iš pažiūros priklausytų labiau regionų žiniasklaidos mėgstamų kandidatų grupei (6 procentai nacionaliniu mastu ir 9 – regionuose).

„Nors apžvelgti duomenys ir neatskiria neigiamų ar teigiamų kontekstų, kuriuose kandidatai minimi, vien iš paminėjimų dažnių akivaizdu, kad tarp regioninės ir nacionalinės žiniasklaidos yra gana plati takoskyra“, – daro išvadą VPAI analitikai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos