Žiniasklaidos atstovų organizacijos dėl planuoto priėmimo jau kreipėsi š. m. lapkričio 6 d. Atitinkamai, š. m. lapkričio 7 d. Seimas nusprendė nepriimti šio Įstatymo projekto, kol nebus išspręsti žiniasklaidos ir sporto bendruomenėms svarbūs klausimai. Norime pakartotinai pabrėžti: situacija pastarosiomis dienomis nepasikeitė – Vyriausybės duotas pažadas išspręsti šiuos klausimus lieka netesėtas, o Seimui toliau teikiamas priimti tik lošimų bendrovėms naudingas reguliavimo modelis. Todėl Įstatymo projekto priėmimas paskutiniame XIII-ojo Seimo kadencijos posėdyje būtų skubotas ir neatsakingas.
Svarbu pažymėti, kad žiniasklaidos sektorius niekada neveikė lošimų industrijos naudai, taip pat neprieštaravo iniciatyvai griežtinti azartinių lošimų reklamos reguliavimą.
Svarstomo pilno azartinių lošimų reklamos draudimo atveju, Lietuvos žiniasklaidos bendruomenei visuomet buvo svarbūs tik du aspektai: 1) lygiavertės kitoms sritims reguliavimo sąlygos pereinamuoju laikotarpiu; 2) pagrįstas kompensacinio mechanizmo nustatymas.
Šie aspektai svarbūs, nes visiško azartinių lošimų reklamos draudimo atveju, žiniasklaidos priemonės gali netekti apie 14,5 mln. Eur metinių pajamų. Nors Vyriausybė davė pažadą paraleliai parengti ir suderinti finansinių kompensacijų modelį žiniasklaidos sektoriui, tačiau pažadas iki šiol netesėtas. Finansinių kompensacijų modelis, kuris bent iš dalies kompensuotų galimus finansinius praradimus dėl planuojamo azartinių lošimų reklamos draudimo, toliau lieka nesuderintas ir nepriimtas. Svarbu pakartoti, kad finansinių kompensacijų modelio paieškos teks jau naujai Vyriausybei, todėl būtų neracionalu skubinti Įstatymo projekto priėmimą ir organizuoti jį paskutiniame XIII-ojo Seimo kadencijos posėdyje.
Pridėtina, kad dabartinės redakcijos Įstatymo projekto priėmimas tik atlieptų lošimų industrijos interesus. Nors Įstatymo projektu itin griežtinamas žiniasklaidos reguliavimas, iš tiesų projekte sudėti saugikliai leis lošimų bendrovėms, išleidžiant mažiau lėšų, ir toliau iš esmės neapribotai pozicionuoti savo prekės ženklus. Todėl – lošimų bendrovėms dabartinės redakcijos Įstatymo projektas yra naudingas, kadangi jį priėmus, lošimų bendrovės tik sutaupys pinigų ir nebus pasiektas projekto iniciatorių tikslas sumažinti azartinių lošimų keliamą žalą.
Apibendrinant, prašome rytojaus Seimo posėdyje nesvarstyti šio Įstatymo projekto, t. y., išimti iš posėdžio darbotvarkės suplanuotą Azartinių lošimų įstatymo pakeitimo projekto Nr. XIVP-3481(2) priėmimą, tęsiant tolesnes diskusijas dėl glaustai susijusių reguliavimo ir kompensavimo procesų pradėjus dirbti naujos kadencijos Vyriausybei ir Seimui.