Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2012 04 03

Žmogaus teisių gynėjas piktinasi parodos reklama su numirėliais

Žmogaus teisių gynėjas Stasys Kaušinis kreipėsi į vaiko teisių apsaugos kontrolierę Editą Žiobienę dėl psichologinio smurto, kurį, jo manymu, kelia parodos „The Human Body Exhibition“ reklama.
Parodos „The Human Body Exhibition“ eksponatas
Parodos „The Human Body Exhibition“ eksponatas / Viganto Ovadnevo nuotr.

Pasak dienraščio „Lietuvos rytas“, S.Kaušinis pasiūlė kontrolierei imtis priemonių tobulinant reklamą reguliuojančius teisės aktus. Anot jo, elgesys su mirusiojo kūnu yra griežtai apibrėžtas lietuvių kultūroje, laidojimo papročiai formavosi tūkstantmečius. Todėl, pavyzdžiui, lavono su krepšinio kamuoliu rankoje atvaizdas destruktyviai veikia mūsų psichiką.

Jo teigimu, įvairiose pozose sustingusių mirusių žmonių kūnų atvaizdai daro neigiamą poveikį nepilnamečiams, be to, kenkia tautos moralei ir prieštarauja valstybės politikai.

Parodą surengusios įmonės „Makrokoncertas“ atstovas Aivaras Gelžinis dienraščiui nurodė, kad visa informacija apie parodos reklamą yra komercinė paslaptis.

Lietuvos bioetikos komiteto skundą dėl parodos „The Human Body Exhibition“ šiuo metu jau nagrinėja žurnalistų etikos inspektorė Zita Zamžickienė.

Šiame skunde rašoma, jog ši paroda yra nepriimtina, nes joje demonstruojami kūnai gauti be pačių žmonių ar jų artimųjų sutikimo. Komiteto nariai pabrėžė, kad tarptautiniai ir nacionaliniai teisės aktai įtvirtina etinį principą, kad žmogaus kūnas negali būti finansinės naudos šaltinis. Tai nesuderinama su pagarba asmeniui.

Vilniuje surengtoje parodoje „The Human Body Exhibition“ eksponuojami Kinijoje gauti mirusių žmonių kūnai, kurių neatsiėmė artimieji. Dauguma jų – kinai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos