„Žiūrovų gerai žinomos ir pamėgtos laidos imitavimas reklamos kampanijose yra manipuliavimas pasitelkus autoritetą – populiarų laidų vedėją, pagrįstai tikint, kad žiūrovas mielai vykdys prašymą asmens, kuriuo pasitiki ir kuriam simpatizuoja“, – rašo V.Trofimišinas.
Jo teigimu, žurnalisto pavardės, atvaizdo ir balso naudojimas reklamoje pateisinamas vieninteliu atveju – kai tokia reklama siekiama socialinių ar humanistinių tikslų.
„Žurnalisto Algimanto Čekuolio dalyvavimas Visagino atominės elektrinės informavimo kampanijoje referendumo išvakarėse nesusijęs su socialiniais ir humanistiniais tikslais, o šių sąvokų vartojimas informavimo kampanijos kontekste tėra nesąžiningas būdas pridengti politinio-ekonominio projekto reklamą. Susirūpinimą kelia ne tai, kurią pusę palaiko žurnalistas, bet tai, kad nusižengia profesinės etikos principams, rodydamas nepagarbą nuomonių įvairovei tokiu aktualiu visuomenei klausimu“, – teigia LŽS Etikos komisijos pirmininkas.
Jis pabrėžia, kad žurnalistas negali aklai naudotis teise informuoti, pamindamas kitas žmogaus teises, nusižengdamas sąžiningumui.
Priminsime, kad žurnalistas Algimantas Čekuolis VAE reklamoje aiškina, kad VAE nieko nekainuos mokesčių mokėtojams. Vyriausioji rinkimų komisija, anksčiau prašiusi, kad ši reklama būtų pažymėta kaip rinkimų agitacija, antradienį nusprendė, kad tai visgi nėra politinė agitacija.