VšĮ „TrenkTuro“ organizuojami žygiai sutraukia tūkstančius žygeivių. Nors ne vienas jų kritikuoja itin aukštas šio organizatoriaus kainas – į kai kuriuos maršrutus bilietai atsieina ir 30 eurų, dalyvių netrūksta.
„Normalūs tie jų žygiai, tik tikrai brangūs – kartais net po eurą už nužygiuotą kilometrą išeina“, – konstatavo viena 15min skaitytoja.
„TrenkTuro“ fanų feisbuko grupėje ji pastebėjo verdančią diskusiją, kurioje kalbama apie tai, kad šis žygių organizatorius neva gavo finansavimą iš Sporto rėmimo fondo (SRF) – pirmieji 2000 bilietų tam tikroms žygeivių grupėms turėjo atsieiti vos 2 eurus. Grupės nariai dalijosi ekrano nuotraukomis, kuriose užfiksuotas ir oficialus pačių „TrenkTuro“ atstovų siųstas pranešimas apie tokią nuolaidą.
„Žmonės komentaruose rašė, kad toms numatytoms žygeivių grupėms (vaikams ir pan.), jau perkant bilietus, buvo pritaikyta tradicinė nuolaida. Niekas nematė, kad būtų buvę bilietai po 2 eurus – jie kainavo daugiau“, – teigė skaitytoja.
Mano, kad finansavimo atsisakys
15min susisiekė su „TrenkTuro“ atstovais, kurie patvirtino, kad parama iš SRF išties buvo gauta, bet panaudoti jos taip ir nepavyko.
„Kreipėmės į Sporto rėmimo fondą žygiams su papildomomis sveikatingumo veiklomis organizuotis. Tai pirmas mūsų patvirtintas SRF finansavimo projektas ir nė vienas žygis iki šiol nebuvo finansuotas pagal šį projektą.
Tikėjomės finansuoti išlaidas, susijusias su papildomomis sveikatinimo veiklomis, kurių anksčiau nesame žygiuose darę, tačiau pradėjus įgyvendinti projektą paaiškėjo, kad ne tik 2000 žygeivių turi mokėti po 2 eurus, tačiau ir papildomi žygeiviai negali būti apmokestinti išvis. Tokiomis sąlygomis mes niekaip negalėjome įgyvendinti jokio žygio, todėl jie buvo organizuojami įprasta kainodara ir kalbamasi su SRF dėl sąlygų keitimo“, – paaiškino „TrenkTuro“ komanda.
Manome, kad finansavimo atsisakysime.
Vieno žygio biudžetas, anot jos, siekia nuo 80 tūkst. iki 160 tūkst. eurų. Planuota SRF finansuoti suma – 80 tūkst. eurų penkiems žygiams.
„Paraiška buvo paruošta prieš metus, tačiau pradėję įgyvendinti planuotus žygius pamatėme, kad to padaryti negalime taip, kad atitiktume SRF reikalavimus ir nenukryptume nuo savo žygių koncepcijos. Kurį laiką derinome sąlygas.
Nepavykus su SRF atstovais suderinti kompromisinio varianto dėl sąlygų koregavimo, manome, kad finansavimo atsisakysime, kadangi negalime išpildyti projekto sąlygų“, – komentare paaiškino žygių organizatorius.
Išmokėjo avansą
SRF projektus administruojančio (atsakingas ir už „TrenkTuro“ projekto administravimą) Švietimo mainų paramos fondo (ŠMPF) komunikacijos specialistas Edgaras Žilinskas teigė, kad situacija dėl projekto „Žygiuoti – tai sportuoti“ jiems yra žinoma, nors skundų ar užklausų dėl didelio dalyvio mokesčio iš žygeivių negauta.
„Pastebėjome, kad projekto vykdytojas renka dalyvio mokesčius ir matėme, kad pirmojo iš 5 žygio registracijoje buvo labai neaiškiai iškomunikuota nuolaida, kuri turėjo būti taikoma žygeiviams. Apie tai projekto vykdytoją informavome ir paprašėme pateikti dokumentus, įrodančius, kad buvo taikomas toks mokestis, kuris buvo nurodytas projekto paraiškoje“, – patikino ŠMPF atstovas.
Turės pateikti tarpines finansines ataskaitas.
Anot jo, konkursinio finansavimo būdu „TrenkTuras“ lėšas sporto projektui iš SRF gavo pirmą kartą 2022 metais skelbto kvietimo metu.
Projektui numatyta skirti 78 602,54 euro SRF finansavimą.
„Šiuo metu projektui pagal SRF finansavimo tvarką yra išmokėtas avansas, kuris neviršija 50 proc. SRF skiriamos lėšų sumos projektui. „TrenkTuras“, kaip ir visi kiti SRF lėšas gavę sporto projektų vykdytojai, turės pateikti tarpines finansines ataskaitas, kuriose projekto išlaidos, pajamos ir gautas pelnas turi būti pagrįstas dokumentais. Jei kils įtarimų, pagal numatytas procedūras gali būti taikomas išsamus projekto auditas.
Labai tikimės projekto vykdytojo bendradarbiavimo ir siekiame, kad projektas būtų vykdomas teisingai ir sėkmingai, o žygeiviai būtų patenkinti jo kokybe“, – vylėsi E.Žilinskas.