2023 01 09

E.sveikata varo į neviltį: gydytojas nuolat turi maigyti sistemos atnaujinimo mygtuką ir laukti, kada ji atsigaus

Nuo 2005 metų Lietuvoje pradėjusi veikti pacientų sveikatos duomenis skaitmenizuojanti sistema e.sveikata šlubuoja iki šiol. Kaip teigia 15min kalbinti gydytojai, 40 milijonų eurų kainavusi sistema dažnai ne tik nepalengvina, bet ir pablogina jų darbo sąlygas – medikai priversti dirbti viršvalandžius, teisintis prieš pacientus. Registrų centro duomenimis, per mėnesį e.sveikatos konsultantai sulaukia po maždaug 1,5 tūkst. skambučių ir po 1 tūkst. užklausų elektroniniu paštu.
E. sveikata
E. sveikata / Arno Strumilos / 15min nuotr.

Šiandien sninga – tai e.sveikata stringa

Sostinės Karoliniškių poliklinikos šeimos gydytoja Justė Latauskienė šią savaitę socialiniame tinkle pasidalino iliustracija, kaip kompiuterio ekrane e.sveikata „prakalbo elfų kalba“.

Netrukus medikės įrašą pakomentavo Registrų centro specialistai, patarę, kaip problemą išspręsti.

„Nežinau, ar tai buvo sistemos, ar mano kompiuterio klaida. Visus labai nustebino, kad Registrų centras tiesiogiai atrašė, nes tai – mano asmeninė paskyra. Atrodė kaip anekdotas. Tiesa, jų patarimas padėjo.

Aš neturiu jokių priekaištų žmonėms, kurie dirba – programuotojams ar kitiems. Jie dirba, kiek gali, ir matyti, kad kartais dirba ne savo darbo metu. Bet mes susiduriame su sisteminiu dalyku, kad yra skaitmenizuojamos šios sistemos ir mums, ne tik kaip gydytojams, bet ir kaip mokesčių mokėtojams kyla klausimų: kiek tai kainuoja ir kas prižiūri jų kontrolę?

Kai sistema neveikia, mes negalime rašyti siuntimų, tyrimų ir dokumentuoti kitų dalykų. Kadangi tą darbą reikia padaryti, o kito laiko nėra, liekame po darbo ir darome“, – kalbėjo J.Latauskienė.

Pašnekovė sako, kad kartu su kolegomis bandė skaičiuoti, kiek laiko užima toks papildomas darbas ir kas už tai medikams turėtų sumokėti?

„Buvo minčių už viršvalandžius pateikti sąskaitą tiems, kas atsakingas už sistemą, kas garantuoja, kad ji veiks be trikdžių. Tačiau tos sąskaitos būtų tokios, kad sukeltų sistemų kūrėjams bankrotą. Jie neturi tokių lėšų, jos yra didesnės už sistemos kainas. Tad toliau dirbame neapmokamus viršvalandžius.

Gydytojas po darbo lieka pusvalandžiui. Ramiai siuntimus parašo, paskui prieš miegą peržiūri tyrimus, kurių ryte nematė. Taip visi adaptuojasi prie sistemos ir gimsta folkloras: šiandien sninga – tai e.sveikata stringa“, – sakė J.Latauskienė.

Labai daug neaiškumų

E.sveikatos veiklą prižiūri valstybės įmonė Registrų centras, tačiau kas atsakingas už jos kokybę, gydytoja sako nežinanti.

„Visi sako, kad atsakingas kažkas, tik ne aš. Jei mes kreipiamės į Sveikatos apsaugos ministeriją, mus nukreipia į Registrų centrą, tačiau jie sako tik teikiantys paslaugą. Gal, klausia mūsų, jūs patys atsakingi, kad jūsų sistema neveikia?

Labai daug neaiškumų. Tačiau nėra taip, kad aš galėčiau nueiti pas Joną ir pasakyti: Jonai, tavo sistema neveikia. Noriu, kad ji man padėtų, bet ji man trukdo“, – teigė J.Latauskienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis