Algis Strelčiūnas: Koks bus naujasis Infrastruktūros įstatymas?

Šiuo metu rengiamas naujas Infrastruktūros įstatymas, kurio tikslas sustabdyti priemiesčių plėtrą. Be to, priėmus šį įstatymą gyventojai neišvengs ir naujų mokesčių.
Algis Strelčiūnas
Algis Strelčiūnas / Nuotr. iš asmeninio archyvo

Deja, iki šiol neturime vieno teisės akto, kuris reglamentuotų visus su infrastruktūra susijusius klausimus. Neaiškus ir kai kurių savivaldybių dabar taikomas 15 proc. savanoriškas mokestis už socialinę infrastruktūrą.

Savivaldybėse turėtų būti sukurti specialūs infrastruktūros plėtrai skirti fondai. Šių fondų lėšos skiriamos tik infrastruktūros plėtrai. Savivaldybės turėtų nustatyti vienkartinį mokestį, kuris leistų realiai sukurti infrastruktūrą ir sudarytų galimybę kompensuoti išlaidas tiems, kurie investuoja į infrastruktūros sukūrimą. Taip pat negalima leisti, kad savivaldybės pačios nuspręstų, ar taikyti šį mokesti konkrečiam objektui, ar ne. Būtina šį procesą teisiškai reglamentuoti, kad valdininkams nekiltų pagundos piktnaudžiauti įstatymų spragomis.

Nuo visų mūsų surenkamų mokesčių dalis skiriama ir infrastruktūros išlaikymui, tai kodėl žmogus, gyvendamas užmiestyje, pats turi mokėti visus mokesčius?

Negalime priversti žmonių gyventi tik miestuose. Žmonės turi teisę statyti namus ten, kur jiems patogiau ir geriau gyventi. Bet privalu sukurti kompensacinį mechanizmą, kad statytojas nepatirtų visų išlaidų. Nuo visų mūsų surenkamų mokesčių dalis skiriama ir infrastruktūros išlaikymui, tai kodėl žmogus, gyvendamas užmiestyje, pats turi mokėti visus mokesčius? Ar galvojant apie darnią miestų plėtrą, privalome užmiestyje gyvenančius žmones sugrąžinti į miesto centrą?

Šiandien didžiųjų Lietuvos miestų centruose įsikūrę prekybos centrai naudojasi urbanizuotomis teritorijomis ir stengiasi vykdyti savo plėtrą tik už mūsų, mokesčių mokėtojų, lėšas. Neracionalus sprendimas miesto centre statyti didelius prekybos centrus, kurie tik didina automobilių srautus ir spūstis.

Europos patirtis rodo, kad miestų centrai yra skirti mažoms privačioms parduotuvėms, kavinėms, viešosioms erdvėms ir edukacijos zonoms.

Geras pavyzdys – Vilniuje įsikūrusi IKEA parduotuvė, kuri yra netoli Vilniaus Tarptautinio oro uosto, prie Minsko plento. Prie parduotuvės pastato įrengta erdvi automobilių aikštelė, taip pat važiuoja ir miesto transportas. Puiki vieta parduotuvei, kuri nėra pačioje miesto širdyje.

Koks bus naujasis Infrastruktūros įstatymas, priklausys nuo kiekvieno iš mūsų. Norisi, kad šis įstatymas tarnautų žmonių gerovei, o ne suinteresuotoms savo nauda valdininkų grupelėms.

Algis Strelčiūnas yra Seimo narys, TS-LKD atstovas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis