Artūras Zuokas: R.Karbauskis ir A.Veryga suka politikų pramintais takais…

„Valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis ir naujai patvirtintas sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga seka gerai pramintais takais. Šiuos takus jau pramynė buvęs Liberalų sąjūdžio lyderis Eligijus Masiulis ir jau buvęs Darbo partijos vienas iš lyderių Vytautas Gapšys, dėl kurių galimo įstatymų protegavimo, susijusio su „MG Baltic“ ar jų klientų interesais, prokuratūra atlieka tyrimą.
Artūras Zuokas
Artūras Zuokas

Kaip žinome (žinau, nes pats esu liudininkas šioje byloje) vienas iš tyrimo epizodų, kad „MG Baltic“ vadovai už paslaugas politikams atsimokėdavo ne tik pinigine parama, bet ir paslaugomis per grupei priklausančią žiniasklaidą – LNK, Baltijos televiziją ar portalą alfa.lt.

Tai nesudėtinga pastebėti nagrinėjant spaudos monitoringą. Iš karto matyti, kuriuos politikus žurnalistai kalbina, kaip dažnai ir kaip pozityviai vertina jų kalbėjimus ar nusikalbėjimus. Pastarųjų savaičių LNK ir grupės top nuomonės formavimo dėmesio centre – Ramūnas Karbauskis. Peržiūrėkite ir palyginkite LTV, TV3, Lrytas ir LNK žinias ir viskas bus aišku – vienas iš daugelio pavyzdžių, kaip televizijose buvo atspindėta Kultūros komiteto pirmininko nacionalinė iniciatyva – nesiųsti popierinių kalėdinių atvirukų.

Suprantama, kodėl. „MG grupei“ priklauso stipraus alkoholio gamintojas „Stumbras“ ir šiai įmonei ypač naudinga valstiečių lyderių „kovos“ su alkoholiu iniciatyva – sulyginti akcizus stipriems gėrimams (degtinei) su alaus bei vyno. Kitaip tariant, stipriai brangs alus, vynai, kiti silpni gėrimai ir susilygins su degtinės akcizais. Tai skatins pirkti degtinę, nes bus pigiau ir greičiau „nusigerti“, nes norint susipilti į kūną 40 laipsnių alkoholio užteka vieno butelio degtinės. Kam permokėti ir gaišti laiką su 8 puslitriais alaus ar trimis buteliais vyno.

Būtent todėl labai keistai nuskamba naujai paskirto sveikatos apsaugos ministro A.Verygos pareiškimas: „Iš viso pas mus iki šiol buvo susiklosčiusi tokia situacija, kad viena verslo grupė turėjo prioritetą prieš kitas. Yra situacija, kai akcizai alui ar vynui yra gerokai mažesni nei stipriam alkoholiui. Pirmiausiai turi būti ištaisyta nelygybė ir turėtumėm daugiau mažiau vienodai su nedideliais skirtumais apmokestinti alkoholio laipsnį. Žmogui turėtų būti vienodai brangu prisigerti ar degtinės, ar alaus“. Ar ne keistas šis pareiškimas? Pirmą kartą girdžiu, kad sveikatos apsaugos ministras reikštų susirūpinimą „lygiomis verslo sąlygomis“, o ne žmonių sveikata, tarsi kalbėtų ūkio ar finansų ministras.

„Valstiečių“ lyderiams Skandinavijos šalys yra geros praktikos ir įkvėpimo pavyzdžiai, tačiau šiuo atveju jų nepaisoma, nors būtent šios šalys taiko skirtingus akcizus degtinei, alui ar vynui. Jau daugelį metų skandinavai vykdo politiką, kurios esmė – atpratinti vartoti stiprius gėrimus ir pereiti prie silpnesnių.

Paprasčiau tariant, atsisakyti „nusigėrimo“ įpročių. Kitas tokios sėkmingos politikos pavyzdys – Airija, kurioje 2001 metais alkoholio vartojimas siekė 14,44 litrų gryno alkoholio asmeniui kasmet, o 2013 m. nukrito iki 10,73 litrų gryno alkoholio žmogui per metus. Akcizai buvo didinami, bet išlaikomi skirtingi dydžiai skirtingiems pagal stiprumą gėrimams.

„MG Baltic media“ grupės per LNK televiziją palaikymas šiuos įtarimus stiprina, o žinant, kad Valstiečių ir žaliųjų partija po rinkimų yra skolinga nemažą sumą LNK ir kitoms šiai grupei priklausančioms žiniasklaidos priemonėms, įtarimus padaro galimais įrodymais.

Jau nekalbu apie galimus interesų konfliktus, dėl kurių iniciatyvos autoriai turėtų nusišalinti ir nedalyvauti balsavime. Nebent yra kas neleidžia ar tiesiog kaina „už prekybą poveikiu“ tokia didelė, kad pateisina riziką.

Net neabejoju, kad giliai žvelgiantis prokuroras Justas Laucius stebi šią situaciją, o specialiosios tarnybos klauso ir klauso…

Mes gi už skaidrią ir blaivią Lietuvą. Ar ne taip?

Artūras Zuokas yra Lietuvos laisvės sąjungos (liberalų) pirmininkas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis