Reitingai – tik vienas mokyklą apibūdinantis kriterijus. Jie negali būti vienintelis matas vertinant mokyklą, nes reitinguose neatsispindi mokinių socialinių, emocinių kompetencijų pažanga, mokinio asmeninis augimas. Tačiau aukšti reitingų įvertinimai, be abejo, sustiprina mokyklos prestižą, mokytojus ir mokyklos administraciją motyvuoja tobulinti ugdymo procesą, o mokiniams suteikia didžiavimosi mokykla jausmą.
Mokykloje didžiulis dėmesys skiriamas ugdymo kokybei, o ypač – lietuvių kalbai ir matematikai. „Žiburio“ mokykloje mokoma lietuvių kalba, nors daugiau kaip 50 proc. moksleivių čia yra iš kitataučių ir mišrių šeimų.
Kadangi mokykla gauna didesnį mokinio krepšelį, jau beveik 10 metų, kai lietuvių kalbos 1-10 klasėse, o matematikos 5–10 klasėse mokoma pogrupiais. Tai leidžia stebėti kiekvieno mokinio individualią pažangą, o pastebėtas žinių spragas mokiniai gali likviduoti per papildomas konsultacijas. 8–10 klasėse mokiniams siūlome modulius viešojo kalbėjimo, rašymo ar teksto suvokimo įgūdžiams gilinti.
Mokiniai įgunda naudotis žodynais ir tai jiems padeda kuriant tekstą, o mums, kaip mokyklai, kurioje daugeliui lietuvių kalba negimtoji, žodyninio darbo įgūdžiai atneša pastebimą naudą per visų dalykų pamokas.
Baigę ,,Žiburio“ mokyklą, dalis mokinių renkasi profesinį mokymą, kita dalis – gimnazijas. Beje, beveik kasmet būna mokinių, kurie išvyksta mokytis į didžiųjų Lietuvos miestų gimnazijas.
Kita vertus, siekiant maksimalaus rezultato, svarbi mokinio ir mokytojo veiklų dermė. Mokykloje jau trečius metus veikia kolegialaus grįžtamojo ryšio modelis. Kiekvienas mokytojas kolegialaus mokymosi modelį ,,Kolega – kolegai“ taiko du kartus per mokslo metus lankydamasis kolegų pamokose bei teikdamas kolegialų grįžtamąjį ryšį. Įtraukūs mokymo būdai ir formos didina pamokos veiksmingumą, gerina ugdymo kokybę.
Itin svarbu ir tėvų dalyvavimas ugdymo kokybės procese. „Žiburio“ mokykloje mažiausiai du kartus per metus vyksta Tėvų dienos. Jų metu vyksta trišaliai pokalbiai, kuriuose dalyvauja mokinys, tėvai (globėjai/rūpintojai) ir mokytojas (klasės vadovas). Trišaliams pokalbiams vykdyti yra parengtas klausimynas. Pagal jį pats mokinys iš anksto ruošiasi susitikimui: argumentuotai papasakoja apie savo savijautą mokykloje, klasėje, apie mokymosi pasiekimus ir nesėkmes. Trišalės diskusijos metu kartais parengiamas ,,Mokinio pažangos gerinimo planas“.
Gan ambicingai galima sakyti, kad ,,Žiburio“ mokykla jau dabar yra gan unikali ugdymo įstaiga su savita mokyklos kultūra, stipriu tapatumo jausmu ir dėmesiu kiekvienam mokiniui.
Tūkstantmečio mokyklų projekto dalyvio statusas mums leidžia atnaujinti dalį erdvių, 1–4 klasių mokinius ugdyti pagal integruotą programą, o 5–6 klasių mokiniai matematikos, lietuvių, anglų kalbų, biologijos mokomųjų dalykų mokosi pagal „Scoolsy“ integruoto ugdymo platformą: mokiniai turi asmeninius kompiuterius, ausines ir gali dirbti individualiu tempu.
Pasirašius penkerių metų bendradarbiavimo sutartį su Vilnius TECH universitetu, 6–10 klasių mokiniai dalyvauja nuotolinėse ir kontaktinėse projektinėse ateities inžinerijos (AI) veiklose.
Viena svarbiausių mokyklos krypčių yra pilietinis-patriotinis bei etnokultūrinis ugdymas. Mūsų mokiniai nuolat tampa miesto bei regiono etnokultūros olimpiados nugalėtojais. Mokykloje įkurta ir aktyviai veikia Lietuvos šaulių sąjungos pulkininko. Prano Saladžiaus šaulių 9-osios rinktinės Visagino 905-osios kuopos jaunųjų šaulių organizacija.
Mūsų svajonė – ateityje tapti gimnazija, juolab, kad paskutiniais metais Visagine itin jaučiamas susidomėjimas ugdymu lietuvių kalba.