97 proc. visų pavedimų
Bankų klientai vis labiau įpranta prie internetinės bankininkystės. Pavyzdžiui, daugiau kaip 60 proc. „Danske Bank“ klientų naudojasi „eBanku“ ir internetu atlieka 97 proc. visų banko pavedimų.
Vis tik, prireikus kompleksinių bankinių paslaugų, daugeliu atvejų neišvengiamai tenka ateiti į banko skyrių. Naujų elektroninių sprendimų ir elektroninio parašo sinergija šią situaciją gali iš esmės pakeisti ir atversti naują internetinės bankininkystės puslapį.
E. parašų – beveik 1 mln.
Šiuo metu elektroninį parašą – galimybę saugiai identifikuoti save internete – jau turi beveik 1 mln. gyventojų Lietuvoje. Didžioji dalis jį gavo kartu su naujo tipo asmens tapatybės kortelėmis, kiti naudojasi stacionariu elektroniniu parašu arba mobiliu elektroniniu parašu, kurį išduoda telekomunikacijų bendrovės.
Ar milijonas elektroninių parašų jau reiškia, kad proveržis atėjo savaime? Deja, be naujų sprendimų ir vartotojų edukacijos elektroninio parašo infrastruktūra bus tarsi greitkelis be automobilių.
Galime iliustruoti tai vienu pavyzdžiu: „Danske Bank“ prieš dvejus metus pasiūlė gyventojams banko sąskaitą atsidaryti internetu naudojant e. parašą, vietoj kelionės į banko skyrių ir fizinio dokumentų pasirašinėjimo. Per praėjusius metus 85 proc. bandžiusių pasinaudoti šia paslauga vartotojų pasirašyto prašymo bankui taip ir nepateikė, nes neturėjo elektroninio parašo ar tiesiog nežinojo, kad jį turi.
Ar milijonas elektroninių parašų jau reiškia, kad proveržis atėjo savaime? Deja, be naujų sprendimų ir vartotojų edukacijos elektroninio parašo infrastruktūra bus tarsi greitkelis be automobilių.
Vis dėlto, esame įsitikinę, kad elektroninio parašo proveržis įvyks jau artimiausioje ateityje.
Tai nulems keli pagrindiniai veiksniai: augantis paslaugų spektras elektroninėje erdvėje, nauji modernūs sprendimai – tiek verslo, tiek viešajame sektoriuje bei augantys saugumo reikalavimai.
Pokyčiai internetinėje bankininkystėje
„Danske Bank“, bendradarbiaudamas su Registrų centru ir mobiliaisiais operatoriais, vienas pirmųjų banko padaliniuose pradėjo platinti elektroninio parašo galimybę suteikiančias SIM korteles. Bankų paslaugų sektorius čia vaidins labai svarbų vaidmenį, nes elektroninio parašo vartojimas padės skaitmenizuoti visas pagrindines bankines paslaugas, dėl kurių klientams iki šiol tenka varstyti bankų duris.
Sutarčių pasirašymas, kreditavimo, mokėjimo kortelių, investavimo paslaugų sutarčių valdymas – su tokiu parašu visa tai bus galima atlikti internetu klientui patogiu laiku.
Jau nuo šių metų griežtinami ir saugumo reikalavimai internetinei bankininkystei, kurie įpareigoja bankus persvarstyti internetinio banko slaptažodžių kortelių naudojimą. Todėl klientams gali likti dvi pagrindinės alternatyvos – slaptažodžių generatorius arba elektroninis parašas. Vartotojai netruks įvertinti, kad būtent e. parašas yra ne tik saugiausia, bet ir patogiausia alternatyva, kadangi jo pritaikymas yra gerokai platesnis.
Benas Bagdonas yra „Danske Bank“ Produktų ir kanalų plėtros departamento direktorius