Boleslovas Rinkevičius: Ledai su politiniu įdaru

Mūsų šalyje mecenavimas kol kas nėra populiarus. Turtingi žmonės įvairius renginius remia dažniausiai turėdami pragmatinių sumetimų. Nemokamų pietų nebūna, viskas turi duoti realią naudą įvairiais pavidalais: ar pinigine grąža, ar reklama, ar pagerėjusiu įvaizdžiu, ar politine nauda.
/ Asmeninio archyvo nuotr.

Šiuo atžvilgiu gana ryškus pavyzdys yra Kėdainiuose organizuojama Ledų šventė. Teismo nuteistiems Darbo partijos lyderiams dabar būtina demonstruoti partijos vienybę, stiprybę. Svarbu, kad rinkėjai nesuabejotų partijos ateitimi.

Ledų mėtymo renginyje Darbo partijos tikrasis lyderis V.Uspaskichas pabrėžė, kad tokia šventė bus visada, nepaisant galimų sunkumų. Vietos priklausomoje žiniasklaidoje tuo pačiu tikslu, demonstruojant vienybę, spausdinamos V.Uspaskicho ir jo žmonos Jolantos Blažytės nuotraukos. To jau senokai nebuvo.

Pabrėžiama, kad šventėje dalyvavo svečiai vos ne iš pusės Europos, nors kas konkrečiai atvyko, taip ir neaišku. Tarp dalyvių buvo daug „darbiečių“, galbūt priverstų taip rodyti lojalumą savo lyderiams.

Tas perdėtas lojalumo demonstravimas kėlė ir šypseną, ypač kai Kėdainių rajono savivaldybės meras R.Diliūnas ir Seimo narys J.Kondrotas skelbė, kad jei nebūtų Viktoro ir Jolantos, Kėdainiai nebūtų Kėdainiai, o kas būtų be jų – baisu net pagalvoti.

Kėdainiai visada rėmėsi stipriais žemdirbiais, rajone bedarbių niekada nebuvo daug, nes verslūs gyventojai augino agurkus, užsiėmė kita veikla. Rajone visada buvo ir žemės ūkio produkciją perdirbančių fabrikų: konservų fabrikas, elevatorius, cukraus fabrikas, mėsos perdirbimo cechai, gyvulių auginimo kompleksai.

Kėdainiai – ir chemikų miestas. Didžiulę įtaką rajono raidai turėjo ir tebeturi Chemijos gamykla, dabartinė „Lifosa“. Svarbiausi mokesčių mokėtojai ir kultūros, sporto remėjai, be chemijos gamyklos, yra cukraus fabrikas, grūdų elevatoriai, „Daumantai LT“, „Dotnuvos projektai“, nemažai stambių ūkininkų.

Taigi, Viktoras ir Jolanta, švelniai tariant, yra ne prie ko. Ar jie bus ar ne, tai neturės įtakos sėkmingai Kėdainių raidai. Priešingai – gal pagaliau atsikvošėsim ir susigaudysim, kas yra kas.

Tokiais subuvimais Darbo partija demonstruoja raumenis, vildamasi įtikinti rinkėjus savo šviesia ateitimi. Politiškai, viešųjų ryšių požiūriu, visa tai yra teisinga. Tačiau mąstantiems rinkėjams kyla daug neatsakytų klausimų. Kas yra šios šventės tikrasis šeimininkas? Ledų gamintoja „Vikeda“ ar, kaip skelbiama, V.Uspaskichas, kuris jau nėra savininkas šios ir kitų jam priklausiusių įmonių.

Viktoras ir Jolanta, švelniai tariant, yra ne prie ko. Ar jie bus ar ne, tai neturės įtakos sėkmingai Kėdainių raidai.

Ar šeimininkas pateikė prašymą savivaldybės administracijai išduoti leidimus eisenai per miestą ir transporto eismo apribojimui ir ar leidimas buvo suteiktas? Kiek išlaidų turėjo policija palaikyti tvarką šios šventės metu ir ar padengs jas privatūs jos organizatoriai? Ar bus padengti ugniagesių nuostoliai, susidarę gesinant renginio metu padegtą žolę? Kas sumokės elektros tiekėjams už papildomą miesto apšvietimą?

Gal viską padengs iš mūsų visų lėšų dosni rajono savivaldybė?

Kėdainiečiams rūpi ir tai, kaip čia yra su tais ledais? 50 000 porcijų ledų „Vikeda“ piliečiui V.Uspaskichui dovanojo ar jam pardavė ir sumokėjo valstybei mokesčius? Politiškai teisinga būtų, kad į šiuos klausimus būtų atsakyta.

Ar V.Uspaskichui pavyko šia švente pasiekti užsibrėžtų tikslų? Abejoju. Tarp svečių buvo tik vienas kitas Seimo narys. Nebuvo žymesnių asmenybių, kaip kad ankstesniais metais. Nepavyko patraukti visos šalies gyventojų dėmesio, nes žiniasklaida beveik nepateikė informacijos apie „grandiozinį“ įvykį.

Kas atsitiko? Gal jau pabodo primygtinis viešas savęs demonstravimas? O gal ledai buvo ne su tuo įdaru?

Boleslovas Rinkevičius yra Kėdainių rajono savivaldybės tarybos narys, Lietuvos Respublikos liberalų sąjūdžio atstovas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis