Dalius Misiūnas: Nuo prigimties nepabėgsi

Patarlė sako „draugą nelaimėje pažinsi“. Šiame pasakyme daug nesenstančios tiesos, pritaikomos ir dabartinei situacijai Lietuvoje ir pasaulyje. Kai užklumpa nelaimė, krenta kaukės ir pasimato tikrosios vertybės. Tie, kas yra išgyvenę bent vieną krizinę situaciją ar sudėtingesnį pokytį versle, žino, kad tokiais momentais pasimato tikrasis veidas ir instinktai ima viršų.
Dalius Misiūnas
Dalius Misiūnas / ISM nuotr.

Antrą visuotinio karantino dieną „Senukai“ įstojo į lietuviškos verslo „atsakomybės“ klubą, kuriame pastaruoju metu jau puikavosi „Grigeo“, „Ignitis“ ir „Maxima“. Netikėtas pokytis išprovokavo prigimtinius instinktus, kurie tiesiog neleido nepasinaudoti situacija ir savo problemas perkelti kitiems, mažesniems ir silpnesniems, o galbūt net ir pasipelnyti...

Net ir akcininkai iš Suomijos (50% „Kesko senukai“ akcijų valdo „Kesko Corporation“) nesustabdo nuo žaibiškų instinktų. Nors tikroji radikaliai pasikeitusio tono ir pozicijos priežastis, tikriausiai, liks paslaptyje. Galbūt tai buvo akcininko užsieniečio pagrūmojimas, o gal, visgi, reakcija Lietuvoje. Ir ta reakcija nebuvo iš valdžios.

Ateityje matysime vis daugiau atsakomybės „egzaminų“ verslui. Ir vis aiškiau verslas supras, kad tikrasis egzaminuotojas nėra žiniasklaida ar politikai. Tikrieji egzaminuotojai yra klientai ir darbuotojai.

Būtent visuomenės ir žiniasklaidos reakcija norisi pasidžiaugti. Kaip ir prieš tai buvusiais „Grigeo“, „Ignitis“ ir „Maxima“ atvejais, reakcija nustatė aukštą atsakomybės standarto kartelę, kuri niekuo neatsilieka nuo geriausio vakarietiško ar skandinaviško standarto. Ko, deja, negalima pasakyti apie verslą.

Visgi, vilties yra. Naujasis Lietuvos verslas, pasivadinęs „Lithuanian Tech mafia“, nustato naują atsakomybės standartą – per kelias valandas surenka 200 tūkstančių eurų paramą apsaugos priemonėms įsigyti. Čia tas verslas, kuris neperka medijos palankumo abonentiniais reklamos užsakymais, kuris nemina ministerijų ir Seimo slenksčio nešinas įstatymų projektais, kuris nemedžioja stumbrų. Jis nestato savo strategijos ant namų rinkos dominavimo, reguliavimo sąlygų išskirtinumo, politinės korupcijos. Jis drąsiai konkuruoja globalioje rinkoje, investuoja į darbuotojus, kuria atviras ir drąsias organizacijas, ir dalijasi.

Manau, kad ateityje matysime vis daugiau atsakomybės „egzaminų“ verslui. Ir vis aiškiau verslas supras, kad tikrasis egzaminuotojas nėra žiniasklaida ar politikai. Tikrieji egzaminuotojai yra klientai ir darbuotojai. Būtent jie „nuleidinės orą“ iš „atsakingo požiūrio“ tipo viešųjų ryšių burbulo ir kels atsakomybės kartelę, reikalaudami akcininkų ir vadovų laikytis „walk the talk“ principo. Jie rinksis ne pagal tai, kaip kompanijos save piešia TV ekranuose ar portaluose, o pagal tai, kuo tiki ir ko nori patys. Ir ačiū jiems už tai.

Dr. Dalius Misiūnas, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto rektorius

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų