Daumantė Baranauskaitė: Žiūrovų reakcija į Emmą Hulsę – plojimai televizijos patyčioms

Na ką, „Veiksmo savaitė be patyčių“ baigėsi prieš nepilną mėnesį. Rimtį ir susirūpinimą jautriu patyčių klausimu jau galime biurokratiškai grūsti gilyn į stalčių, pavyzdį imdami iš didžiųjų komercinės televizijos kanalų. Panašu, kad kai kuriems iš jų patyčios – duona kasdieninė, tiesiog būtinybė sudarant laidų tinklelį. Juk šios reiškia reitingus.
Daumantė Baranauskaitė
Daumantė Baranauskaitė / Kamilės Knystautaitės nuotr.

Šiomis dienomis internautai pasimėgaudami su purvais maišo Emmą, šaipydamiesi iš šios išvaizdos bei pasisakymų diskusijų laidoje „Yra kaip yra“. Tema „ar grožis visuomet padeda siekiant karjeros?“ diskutavusi mergina pasakojo, kaip pernelyg daili išvaizda šiai esą trukdo susirasti darbą ir vaikiną. Laidos pašnekovės išreikštų minčių neanalizuosime, tačiau kas paneigs, kad į televizijos laidą ji pakviesta didesniam skaičiui žiūrovų pritraukti? Tai byloja ir laidos aprašymas bei videoįrašo iškarpa, kuriuose aptariama ir rodoma tik Emma, nors be jos mintimis dalijosi dar kelios moterys bei vyrai.

Laidos transliavimo dieną, LNK socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje pasidalino laidos iškarpa, kurioje rodoma tik Emmos pokalbio dalis. Pasirodžius laidai, ten pat išskirtinai pasidalinta visu laidos įrašu su prierašu „like“, kurį pašnekovė dažnai įterpdavo kalbėdama. Iki šiol „Yra kaip yra“ anonsams LNK „Facebook“ puslapyje toks dėmesys nebuvo skiriamas. Taigi socialiniame tinkle iškomunikuota žinutė apie laidą praėjo puikiai – per parą LNK internetinėje televizijoje laida peržiūrėta per 180 tūkst. kartų, kai tuo tarpu kiti šios laidos įrašai peržiūrimi keletą tūkstančių ar daugiausiai – keliolika tūkstančių kartų. Per parą padaryta gražaus reklaminio pinigo, tik ar švaraus.

Šios merginos pasirodymas yra vienas iš labiausiai internetinėje erdvėje atgarsį sukėlusių atvejų, kuris, atsiradus naujai aukai, bus pamirštas. Kaip buvo pamiršta Šiaulių „milijonierė“, Dubajuje „modeliu“ dirbusi Kristina ir aibė laidos „24 valandos“ personažų. Iš kurių, beje, keliems „svajonių jaunikiams“ buvo skirtas atskiras laidų ciklas žmonų paieškai vykdyti. Žodžiu, visokeriopa pagalba paprastiems žmonėms.

Ir čia norėtųsi aiškios Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos (ŽEIT) pozicijos. Nes jei laidoje nėra keiksmų ir akivaizdžių nusižengimų, dar nereiškia, kad laida neturi žalingo moralinio poveikio žiūrovams. Jau nekalbant apie tai, kaip tos laidos smukdo žmonių intelektą.

Žinoma, viešai kalbėti niekus ir dalyvauti laidose niekas neverčia, tačiau panašu, kad „socialinėse“ laidose tendencingai transliuojami žmonės, turintys psichologinių bei savivokos problemų, siekiant žiūrovų dėmesio, išaugančio į patyčias viešojoje erdvėje.

Prodiuseriai moka daryti pinigus, ir priemonės čia jau nebesvarbios. Kad ir tos pačios „24 valandos“, kurių transliacijos baigtos vasarį – po ilgų metų, geriausiu eterio laiku transliuojant auksinį Lietuvos provincijos vaizdą, persmelktą alkoholio, smurto ir nuolatinių rietenų. Tiesiog pilnas paketas nepilnamečiams neigiamos informacijos vienoje laidoje. Kita socialiai atsakinga – TV3 televizija – tęsia TV pagalbos laidų ciklą, ten pateikimas inteligentiškesnis – studijoje.

Žiūrovai pasijaučia protingesni ir turintys teisę žeminti kitokį žmogų – tokia yra mūsų visuomenė, greitai pagaunanti teisėjo poziciją. Ir visai nesvarbu, kad po poros savaičių jau linguos galvą dėl vyraujančių patyčių ar dar vienos nepilnamečio savižudybės – kokie baisūs tie vaikai, pagalvos, o po dienos jau rašys anoniminį komentarą.

Beje, panašu, kad didžiosios komercinės televizijos gyvena kreivų veidrodžių karalystėje, mat mėgsta pabrėžti esančios socialiai atsakingos įmonės. Patogu tokiomis pasivadinti, kai prieš didžiąsias metų šventes transliuoji paramos renginius. Panašu, kad moralinis apsivalymas trunka vidutiniškai 3 koncerto valandas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis