Erika Lukšė: Atostogų nuolaidas „žvejokite“ atsargiai

Artėjant vasarai, daugelis mūsų planuoja atostogas, o kelionių organizatoriai ir agentūros jau gundo kelionėmis rudens ir žiemos sezonui. Gundo ir žada: ranka pasiekiamą jūrą, prašmatnų viešbutį ir milžiniškas nuolaidas. Deja, ne visi kelionių organizatoriai tesi savo pažadus, o pakliuvusiems į pažadų pinkles tai reiškia sugadintas atostogas. Konkurencijos taryba kasmet gauna pranešimų apie nesąžiningą kelionių organizatorių veiklą arba klaidinančią reklamą.
Erika Lukšė
Erika Lukšė / Asmeninio albumo nuotr.

Statistikos departamento duomenimis, 2013 m. daugiau nei 1,7 mln. Lietuvos gyventojų atostogavo užsienyje, penktadalis jų rinkosi ilgesnę nei keturių naktų nakvynę viešbutyje.

Tad jūsų dėmesiui penkios dažniausiai pasitaikančios klaidos, reklamuojant keliones:

„Oficiali viešbučio kategorija šalyje 1/2/3/4/5...*“

Kelionių pardavėjas privalo turėti oficialią viešbučio kategoriją šalyje pagrindžiančius dokumentus. Drąsiai to reikalaukite!

„Viešbutis: […] km iki oro uosto/...“; „Viešbutis [...] m iki jūros“

Išsiaiškinkite, ar į kelionės kainą tikrai įskaičiuota kelionė iš/į oro uostą – kartais reklamoje tiesiog nutylima esminė informacija apie tai, kad keleiviai ne visais atvejais bus nuvežami iš/į oro uostą. Kelionės pardavėjas turi laikytis reklamoje pateiktų pažadų apie būsimos kelionės sąlygas. Juk būtent šie pažadai ir paskatina vartotoją rinktis konkrečią kelionę.

„Nemokama ekskursija“

Reklama, kurioje žadama „nemokamai“, „dovanų“ ar pan., gali vartotojams sukelti pagrįstus lūkesčius gauti reklamoje nurodytą paslaugą už dyką, papildomai nieko nemokant, išskyrus būtinąsias išlaidas. Atkreipiame vartotojų dėmesį, kad būtinosios išlaidos gali būti tokios: faktinės pervežimo ar pristatymo išlaidos, kelionės išlaidos, patiriamos vykstant atsiimti siūlomo produkto, ir kitos su tuo susijusios išlaidos.

„Pigiausi bilietai į/iš...“

Aukščiausiojo laipsnio objektyviai patikrinamus būdvardžius („pigiausias“, „greičiausias“ ir pan.) galima vartoti tik tada, kai tokį išskirtinumą galima pagrįsti.

„Ypatingas pasiūlymas – kelionei taikoma [...] proc. nuolaida“

Nuolaida, nurodoma reklamoje, turi būti reali – ji turi būti skaičiuojama nuo kainos, už kurią kelionė tikrai buvo ar yra parduodama.

Ką daryti, kad „akcijų“ pažadai nesugadintų atostogų nuotaikos?

Vartotojus kviečiame būti atidesnius – atkreipkite dėmesį į dažnai mažesnėmis raidėmis parašytus žodelius, perskaitykite visas pasiūlymų sąlygas, drąsiai reikalaukite kelionių organizatorių ir agentūrų pažadus pagrindžiančių dokumentų. Kelionių organizatorius ir agentūras kviečiame būti sąžiningus ir dalinti tik įgyvendinamus pažadus. Tuomet nebus nei nusivylusiųjų atostogomis, nei skundų dėl klaidinančios reklamos.

Erika Lukšė yra Konkurencijos tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos skyriaus vedėja

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų