Ilona Daugėlaitė: Geidžiamiausi darbuotojai – kūrybiški multitalentai

Daugeliui apie savo ateitį rimtai galvojančių verslo organizacijų pavasario pradžia yra labai svarbi, nes būtent kovą vyksta „Karjeros dienų“ mugės, kuriose susitinkame su studentais – savo potencialiais darbuotojais.
Ilona Daugėlaitė
Ilona Daugėlaitė / Nuotr. iš asmeninio archyvo

Tai geriausia proga žvalgytuvėms, galimybė abiem pusėms tiesiogiai išklausyti vieni kitus, o po to ramiai susidėlioti verslui aktualių kompetencijų paklausos ir pasiūlos mozaiką. Pirmasis pasimatymas abiem pusėms gali būti lemiamas, todėl „Karjeros dienų“ susitikimams būtina tinkamai pasirengti.

Vienas iš orientyrų ir darbdaviams, ir būsimiesiems darbuotojams gali būti ką tik paskelbta Pasaulio ekonomikos forumo (PEF) ataskaita apie ateities darbo rinkos iššūkius, o ta ateitis jau čia pat – kalbama apie 2020 metus.

Ataskaitos autoriai įspėja, kad jau po 4 – 5 metų darbo rinkoje įvyks esminių pokyčių. Viena iš svarbiausių ataskaitos išvadų yra ta, kad dėl technologinių, socialinių – ekonominių, geopolitinių ir demografinių veiksnių įvairių sektorių kompanijų laukia sudėtingas pereinamasis laikotarpis, nes joms bus vis sunkiau rasti tinkamų žmonių.

Verslui prireiks multitalentų, kurie sugebėtų labai greitai įgyti naujų kompetencijų įvairiose srityse. Darbuotojams teks patirti tai, kad nepaisant to, kokį darbą dirbs, jie nuolat jaus „spaudimą“ tobulinti ir plėsti savo kompetencijas.

PEF ataskaitos autoriai, lygindami 2015-ųjų ir 2020-ųjų TOP 10 kompetencijas, ryškiai iliustruoja būsimuosius pokyčius. Nors didžioji dalis sąrašo kompetencijų išlieka nepakitusios, tačiau stipriai skiriasi jų užimamos vietos. Tik viena iš TOP 10 kompetencijų – kompleksinis problemų sprendimas – ir 2015 m., ir 2020 m. sąraše išlaikė pirmąją vietą.

Tai labai aiški žinia, kad greitai besikeičiančioje verslo aplinkoje sugebėjimas matyti visumą ir toliau išliks vienu svarbiausių kiekvienos organizacijos gebėjimų. Mums ši kompetencija tapo ypač aktuali 2013 m., kai „Lietuvos energija“ tapo grupe, kuri sujungė apie 20 įmonių.

Pirmieji iš valstybės valdomų įmonių įdiegėme korporatyvinio valdymo modelį. Korporatyvinis valdymas – tai grupės įmonių valdymo principų visuma – kaip priimami sprendimai, paskirstomos atsakomybės ir prižiūrima grupės įmonių veikla. Akivaizdu, kad viskas, ką darome, yra tarpusavyje susiję, todėl kompleksinis problemų sprendimas yra mūsų kasdienybė: grupėje iš detalių dėliojame vertės kūrimo grandinę, tarpusavyje jungiame įvairius vertės grandinės elementus ir atvirkščiai – kai iškyla būtinybė, visumą „iškonstruojame“ iki smulkiausių dalių ir kritiškai įvertiname kiekvieną smulkiausią fragmentą.

PEF ataskaitos 2020-ųjų sąraše kritinis mąstymas užima labai aukštą – 2-ąją vietą. Jeigu pastaraisiais metais verslo pasaulyje vyko daug judesių, kurių bendras vardiklis – „išgyventi“ arba „stabilizuoti“, tai dabar atėjo laikas stabtelti ir atvirai paklausti savęs: „Ar tikrai darome, tai, ką reikia?“; „Kodėl tai darome?“; „Ką galime padaryti geriau?“.

Kitaip tariant, dabar yra pats laikas „įjungti“ kritinį mąstymą. Žvelgdama iš savo pusės, galiu teigti, kad kritinis mąstymas man dabar labai asocijuojasi su viena iš svarbiausių mūsų programų, kurią šiemet pradedame.

Vadiname ją „Veiklos meistriškumo“ programa. Į ją sudėjome geriausius dalykus iš to, kas puikiai žinoma kaip LEAN vadybos sistema, taip pat daugelio kitų metodų ir įrankių, kuriais sieksime skatinti darbuotojus kritiškai ir tuo pačiu drąsiai keisti savo įprastą darbo praktiką, atsisakyti visko, kas nereikalinga, kad galėtume dirbti dar geriau, dar patogiau, dar paprasčiau ir tokiu būdu didinti savo veiklos efektyvumą bei užtikrinti mūsų teikiamų paslaugų kokybę.

Neatsiejamas kritinio mąstymo palydovas yra kūrybiškumas. 2020-ųjų sąraše jis yra 3 pozicijoje, nes jeigu kritiškai mąstysi, bet nebūsi kūrybiškas, tai organizacijoje užtikrinsi discipliną ir drausmę, tačiau tai neskatins vertės augimo.

Kita vertus, kaip niekada svarbi yra nuolatinio judėjimo ir naujovių ieškojimo būtinybė. Apie tai kalbama ir PEF ataskaitoje. Pažymima, kad visos pramonės šakos turės padidinti kompetencijas, pavyzdžiui, pardavimų srityje – savo parduodamiems produktams privalės sukurti naujus, patrauklius pasiūlymus. Jie turės būti patrauklūs ir visiškai naujiems, dar nelabai pažįstamiems verslams, kurie dar tik susikurs ateityje. Taigi, vaizdžiai tariant, kompanijų strategams teks gerokai pasistiebti arba palypėti ant aukštesnių laiptelių.

Žvelgdama į PEF vardijamas netolimos ateities tendencijas, kūrybiškumą sieju su daugeliu dalykų – darbuotojų įsitraukimu, inovacijomis, plėtra ir naujais produktais. Apie tai būtinai padiskutuosime „Karjeros dienų“ mugėse, o pirmoji prasideda jau kovo 1 d. Kauno technologijos universitete. Todėl susitikime karjeros dienose Kaune ir Vilniuje!

Ilona Daugėlaitė yra „Lietuvos energijos“ organizacinio vystymo direktorė

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis