Jekaterina Rojaka: Pramonė sklaido nerimo debesis

Po vasaros štilio, kaip reikiant panervinusio analitikus, pramonė vėl rodo puikius rezultatus. Du trečdaliai pramonės produkcijos yra parduodama ne Lietuvoje. Tarsi feniksas iš pelenų kylanti pramonės produkcija byloja apie teigiamus pokyčius eksporte, kurio silpnėjimas pastaruoju metu kėlė nemažai abejonių dėl tvarios Lietuvos ūkio plėtros galimybių.
Jekaterina Rojaka
Jekaterina Rojaka / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Rugsėjį apdirbamosios pramonės be rafinuotų naftos produktų pagaminta produkcija palyginamosiomis kainomis, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu pernai, pašoko daugiau nei dešimtadaliu – 10,8 proc. Įspūdingus rezultatus rodė ne tik į eksportą orientuotos veiklos, bet ir kasyba bei karjerų eksploatavimas (11,9 proc.), kurio didžioji produkcijos dalis „nusėda“ Lietuvoje ir tiesiogiai siejama su statybos sektoriaus plėtra.

Pramonininkų lūkesčiai ir gamybos prognozė iki metų pabaigos išlieka nuosaikiai optimistiniai – neprognozuojama nei užsakymų nuosmukio, nei prastėjančio konkurencingumo užsienio rinkose.

Kita vertus, pramonininkai jau artimiausioje ateityje susidurs su augančiais kaštais, kurie gali gerokai apkarpyti įmonių pelningumą. Per pastarąją savaitę dvi didelės valstybės – Kinija ir Jungtinė Karalystė – pademonstravo itin staigų gamintojų kainų augimą, kurį į viršų stūmė brangesnės žaliavos.

Pamažu keičiasi infliacijos lūkesčiai ir euro zonoje. Akivaizdu, kad besistabilizuojanti situacija naftos rinkoje ir pamažu kylančios energetinių išteklių, grūdų bei kitų žaliavų kainos prisidės prie didėjančių pagamintos produkcijos kainų. O Lietuvoje gerokai greičiau nei Europoje augantys atlyginimai ir atskirų profesijų bei kvalifikuotos darbo jėgos stoka dar labiau stums sąnaudų kreivę į viršų.

Jekaterina Rojaka yra DNB banko vyr. ekonomistė Baltijos šalims

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis