Remiamasi valstybių narių jau prisiimtais teisiniais įsipareigojimais pirmiausia pasirūpinti elektroninių ryšių, duomenų ir ypatingos svarbos infrastruktūros objektų saugumu. Mūsų tikslas – užtikrinti, kad šie įsipareigojimai būtų įvykdyti.
Numatomi trys etapai:
-
iki birželio mėn. galo valstybės narės turi atlikti nacionalinį saugumo rizikos vertinimą ir nustatyti galimą saugumo riziką, tiek techninę, kaip antai aparatinės ir programinės įrangos spragas, tiek ne techninę, susijusią su teisine sistema, taikoma trečiųjų šalių tiekėjams, taip pat atnaujinti šios rizikos mažinimo priemones;
-
iki spalio 1 d. šie atskiri nacionaliniai rizikos vertinimai turi būti išplatinti ir įtraukti į Europos 5G tinklų saugumo rizikos valdymo sistemą;
-
iki gruodžio 31 d. bus parengtas nacionalinių ir europinių priemonių, skirtų grėsmei ES 5G tinklų saugumui sumažinti, rinkinys.
Visam šiam darbui iki balandžio mėn. galo bus suburti pagrindiniai kibernetikos ekspertai iš visų valstybių narių.
Mes norime sukurti objektyvų, išsamia 5G tinklų saugumo analize grindžiamą procesą, kuris padėtų užtikrinti bendrą požiūrį į problemą.
Kai kurios valstybės narės šioje srityje pasistūmėjo toliau nei kitos. Štai Prancūzijoje planuojamas naujas įstatymas, kuriuo bus nustatytos 5G tinklų įrangos eksploatavimo taisyklės. Jungtinės Karalystės kibernetinio saugumo centras yra pranešęs apie 5G tinklų grėsmę kibernetiniam saugumui, o visai neseniai – ir apie grėsmę, keliamą „Huawei“ technologijų. Tai Europos masto grėsmės, todėl atsakomybę turi prisiimti visos valstybės narės. Be to, reikia sutarti, kad bendri sprendimai bus priimami remiantis bendru rizikos vertinimu.
Rekomendacija nėra skirta vienai bendrovei ar šaliai. Per viešas diskusijas daug dėmesio skiriama Kinijai, kuri siekia dominuojančios padėties rinkoje. Mes norime sukurti objektyvų, išsamia 5G tinklų saugumo analize grindžiamą procesą, kuris padėtų užtikrinti bendrą požiūrį į problemą. Todėl pradedame ne nuo draudimų įrangos tiekėjams ir paslaugų teikėjams, o pirmiausia siekiame išsiaiškinti, kas mūsų būsimuose tinkluose svarbiausia, ir tada spręsime, koks rizikos lygis mums priimtinas. Pasibaigus šiam procesui, dar šiais metais gali būti imtos taikyti tam tikros rizikos mažinimo priemonės, pvz., gali būti nustatyti manomai nesaugūs produktai, paslaugos ar tiekėjai.
Požiūris, kurio laikėmės naudodami 4G tinklus – pirmenybę teikti kainai, nebetinka. Sprendimus turime priimti visų pirma atsižvelgdami į saugumą. 5G tinklas – tai galingas greitkelis, kuriuo keliaus visi mūsų duomenys ir kuriam patikėsime didelę dalį savo gyvenimo, todėl už šių tinklų saugumą tikrai verta sumokėti kiek daugiau.
Julianas Kingas yra už saugumo sąjungą atsakingas Europos Komisijos narys.