Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Julius Naščenkovas: Idėja be minties

2008-2012 m. Seimas priėmė 2487 teisės aktus, iš kurių absoliuti dauguma – nauji įstatymai ir galiojančių pakeitimai. Man, kaip ir jums, kyla klausimas, kokia yra priimamų teisės aktų kokybė, jei juos reikia nuolatos taisyti. Kiek prastai turėjo būti suvokta situacija ir kiek neapgalvoti yra sprendimai, jei reikia vis iš naujo lopyti? Kaip vertinti ne tik pačių parlamentarų, bet ir viso Seimo aptarnaujančio personalo darbą, jei poreikis pakartotinai taisyti jau taisytą reguliavimą – neslopsta?
Julius Naščenkovas
Julius Naščenkovas

Galbūt stebėsitės mažiau jei susipažinsite su aiškinamuoju raštu – dokumentu, kuriuo yra pagrindžiama naujo reguliavimo būtinybė. Seimo statutas detaliai nurodo, kas turi būti aiškinamajame rašte. Įdomus momentas: privalu nurodyti, „kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai“, bet kai Vytenis Povilas Andriukaitis siūlė privaloma tvarka nurodyti, kokia pakeisto reguliavimo įtaka visuomenės sveikatai, buvo pasakyta: „nereikia“. Nereikia tai nereikia.

Į neveikiančios įstaigos valdymo organą įtraukė nusipelniusius partiečius: ordinų badas, pasirodo, nemarus.

Taigi, aiškinamasis raštas. Idėja aiški: perskaitei dokumentą ir supratai, ko siekiama, kaip tai keis esamą situaciją, kokios grėsmės ir galimybės. Įsivaizduojate išsamų dokumentą, kurį perskaitę galėtumėte suvokti, kas, kaip ir kodėl? Kaip jūs klystate! Didžiausia aiškinamojo rašto sėkmė yra parašyti „nereikės“, „negauta“, „nėra“ ar „papildomų lėšų nereikės“.

Kokios kokybės galime tikėtis, jei paaiškinimas, kodėl reikia keisti esamų santykių reguliavimą, sutelpa į pusės puslapio pusę!

Problema aiški – ir kairieji turėjo sprendimą. Buvo įkurtas Socialinių ir ekonominių tyrimų institutas (SETI) – sako, kažkada iš tikrųjų vykdęs projektinę veiklą. Mano pasiūlymas buvo toks: suburkime po SETI stogu kairiuosius intelektualus tam, kad jie pasiūlyti pagrįstas, ištirtas ir įrodytas kairiąsias alternatyvas esamam reguliavimui, o kairiesiems atėjus į valdžią padėtų parengti kokybiškus teisės aktų projektus, tokius, kurių nereikėtų dešimtis kartų taisyti.

Keli socialdemokratai entuziastingai sutiko. Sukūrėme SETI strategiją, pasišovėme dirbti nemokamai – sakykite, ką jūs šiandien žinote apie SETI?

Nieko: LSDP poreikis turėti smegenų ir informacijos centrą buvo toks nesuvaidintas, kad jie net už svetainės talpinimą susimokėti nematė reikalo. Tiesa, šiokia tokia veikla buvo: į neveikiančios įstaigos valdymo organą įtraukė nusipelniusius partiečius: ordinų badas, pasirodo, nemarus.

Kaip tik dabar svarstomas klausimas dėl Seimo narių padėjėjų – yra parlamentarų, kurie nori ir papildomo patarėjo. Motyvacija – trūksta kvalifikuotų specialistų. Nesistebiu: padėjėjais tampa draugai ir draugų vaikai, dalis padėjėjų biudžeto keliauja partijai – tik labai nedaugelis Seimo narių pasirūpina kokybišku personalu. Gal tai žinodamas ir neturėčiau stebėtis numarintu SETI: kiekybė dar gerokai svarbesnė už kokybę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento
Reklama
Ekspertai įvertino: ko reikia, kad Lietuvos verslai klestėtų?
Reklama
Sporto veiklų įvairove ir dalyvių gausa Telšiuose pažymėta Sporto diena
Reklama
Kaip išvengti peršalimo komplikacijos – sinusito