Jos taupo. Remiantis „Swedbank“ klientų duomenimis, bent viena taupymo arba investavimo paslauga banke naudojasi 16 proc. moterų, tuo tarpu tai darančių vyrų yra mažiau – 10 procentų. Tad savo ir šeimos finansiniu saugumu dažniau rūpinasi moterys.
Laiku grąžina paskolas. Kredito biuro „Creditinfo“ duomenys rodo, kad 70 proc. visų pradelstų paskolų yra paėmę vyrai ir tik 30 proc. tokių paskolų paėmusios yra moterys. Jos rečiau kreipiasi dėl kredito ir pageidauja skolintis mažesnes sumas. Iš visų gyventojų, kurie pernai kreipėsi į bankus prašydami suteikti paskolą, vyrai sudarė 56 proc., o moterys – 44 proc. Tad galima sakyti, kad jos realiau vertina savo galimybes grąžinti paskolą ir skolinasi tada, kada tikrai reikia.
Moterys realiau vertina savo galimybes grąžinti paskolą ir skolinasi tada, kada tikrai reikia.
Rūpinasi mokesčiais. Moterys dažniau nei vyrai naudojasi įmokų ir mokesčių mokėjimo paslauga – „Swedbank“ jos atlieka 61 proc. tokių operacijų.
Įdomu tai, kad moterys moka mokesčius dažniau nepaisant to, kad jų pajamos yra mažesnės už vyrų. Lietuvoje moterys vidutiniškai uždirba 15,5 proc. mažiau nei vyrai.
Yra mažiau priklausomos nuo savo tėvų. Pasaulinė statistika rodo, kad jaunos merginos anksčiau pradeda savarankišką finansinį gyvenimą. Suaugusios jos greičiau išsikrausto iš tėvų namų ir ima pačios apmokėti savo kasdienes išlaidas.
Turi geresnį kredito reitingą. Moterys skolinasi mažesnes sumas, daro tai rečiau ir įmokas moka laiku. Tai atsispindi ir kredito reitinguose. Daugiau moterų nei vyrų turi aukščiausią kredito reitingą. „Creditinfo“ vertinamą A reitingą turi 12 proc. moterų ir 7 proc. vyrų. Daugiau moterų nei vyrų turi ir antrą geriausią reitingą B.
Puoselėja namų grožį. Kalbant apie tai, kam vyrai ir moterys leidžia pinigus, kiekvienos šeimos įpročiai gali būti skirtingi. Tačiau bendros tarptautinės tendencijos rodo, kad moterų išlaidų TOP5 būna prekės namų apdailai ir įrengimui. Spėju, nemažai šeimų už namų jaukumą gali pasakyti ačiū mamai, gražinančiai namus.
Ieško pigesnių pirkinių. Tai, kad moterys yra žymiai imlesnės išpardavimams, galima vertinti įvairiai. Pavyzdžiui, JAV išpardavimams negali atsispirti 23,7 proc. moterų, tuo tarpu vyrų – tik 4,5 proc. Bet jei moterys stebi kainas ir kruopščiai renkasi piniginei „sveikiausius“ pirkinių krepšelius, o ne pasiduoda emociniam pirkimui – ačiū joms už tai.
Mažina vyrų polinkį rizikuoti. Moterys paskatina vyrus taupyti ir sustabdo nuo perdėto skolinimosi. JAV surinkti duomenys rodo, jog vyrai, kurių aplinkoje nėra moterų, skolinasi 84% daugiau ir jie, deja, taupo 42 proc. mažiau.
Kalbant apie finansinius įpročius, tikiu, kad abi lytys turi ko viena iš kitos pasimokyti. Tad šiandien išvardinusi šventinius „ačiū“ moterims nekantriai laukiu progos pakalbėti apie tai, kaip finansus valdo vyrai, ir kokius finansų valdymo principus būtų verta perimti iš jų.
Jūratė Cvilikienė yra „Swedbank“ Finansų instituto vadovė