Justas Mačionis: „Vienišių dienos“ išpardavimai – kaip 10 kartų... „Jamam“

Nesinori būti liūdnu pranašu, tačiau faktas – internetu vykstančiuose išpardavimuose lietuviai jau dabar perka dešimteriopai aktyviau, nei įprastinėse „gyvose“ prekybos centrų akcijose. Tai rodo lapkričio 11-ąją jau ir lietuviškame internete aktyviai vykusi „vienišių dienos“ prekyba.
Justas Mačionis
Justas Mačionis / „Open24“ nuotr.

Nors Vakarų rinkose įprasta laukti „juodojo penktadienio“ išpardavimų (šiais metais – lapkričio 27-ąją), tačiau lietuvių pamėgtas „Aliexpress“ padarė savo. Paskui Kinijos internetinės prekybos lyderę patraukė daug lietuviškų parduotuvių ir vykdė savo išpardavimus.

Ne išimtis buvo ir „Open24“ avalynės pasiūlymai. Pritaikėme didesnes nuolaidas, nei galbūt sufleruotų verslo logika. Bet norėjome atlikti tam tikrą „gyvą eksperimentą“, įsivertinti mūsų rinkų elektroninės prekybos potencialą ir „lubas“. Ir dėsninga, jog rezultatai (akciją vykdėme 6 valstybėse) pranoko net didžiausius lūkesčius. Per „vienišių dieną“ vien savo elektroninėje parduotuvėje pardavėme beveik 6 tūkstančius batų porų, iš jų 3,5 tūkst. – Lietuvoje.

Dienos pardavimų apyvarta internetu siekė 200 tūkst. eurų ir buvo apytiksliai 15 kartų didesnė už įprastinį dienos rezultatą. Palyginome su paskutine stambia „gyvų“ išpardavimų akcija „Crocs“ prekybos taškuose 4-iuose prekybos centruose „Akropolis“. Paskutinio tokio „Jamam“ savaitgalio metu (tada vyko lapkričio 22-23 dienomis) per dvi dienas apyvarta siekė 20 tūkst. eurų – t.y. 10 (!) kartų mažiau, nei per šią vieną internetinės akcijos dieną.

Kur tokios sėkmės pagrindas?

Pirma, tai aktyvi reklamos kampanija, kuri į „Open24“ parduotuvę 6 Europos šalyse internete sukvietė 3 kartus daugiau lankytojų. Tai buvo išbandymas technologinei bazei, kuris įveiktas su minimaliais nuostoliais – IT administratoriai skaičiuoja, kad naršymo greitis parduotuvėje sulėtėjo tik 20-25%, per visą prekybos dieną svetainė „nulūžusi“ (nepasiekiama) buvo mažiau nei 1 minutę.

Paskutinio tokio „Jamam“ savaitgalio metu per dvi dienas apyvarta siekė 20 tūkst. eurų – t.y. 10 (!) kartų mažiau, nei per šią vieną internetinės akcijos dieną.

Antra, tai emocinis vartotojų nusiteikimas pirkti. Bendra „vienišių dienos“ (šią dieną išpardavimai dedikuojami vienišiems ir poros neturintiems, kuriuos simbolizuoja pati data, keturi „vieniši“ pagaliukai) nuotaika ir išties geros nuolaidos lėmė apie 5 kartus išaugusi apsisprendimą „pirkti“. Jeigu įprastinis CR rodiklis (angl. conversion rate, t.y. pirkusių lankytojų dalis) siekia apie 1,7%, tai „vienišių dienos“ akcijos metu jis siekė 8,0%.

Trečia, tai sėkmingai veikianti pardavimo grandinė. „Open24“ šią dieną tapo Lietuvos internetinės prekybos avalyne lydere su 3,5 tūkst. porų pardavimais, kai įprastai pirmaujanti lenkų „e-avalyne“ pardavė kiek daugiau nei 3 tūkst. porų. Tai tapo iššūkiu įmonės logistikai. Mūsų partneriai „Adrem“ sėkmingai per 1-2 dienas surinko visi užsakymus ir perdavė DPD bei „Omniva“ pristatyti pirkėjams.

Bendra „vienišių dienos“ nuotaika ir išties geros nuolaidos lėmė apie 5 kartus išaugusi apsisprendimą „pirkti“.

Ar pavyks pakartoti tokią sėkmę lapkričio 27-ąją – nežinia. Tačiau karantinas ir tokios sėkmingos prekybos pavyzdžiai tampa dar vienu aliarmo skambučiu įprastiniams prekybos centrams – jų svarba mažmeninėje prekyboje menksta ne mėnesiais, o dienomis. „Vienišių dienos“ pavyzdys patvirtina, kad suteikus rimtą argumentą vartotojams pirkti, akivaizdžiai didesnė dalis pirkėjų reaguoja ir perka čia ir dabar – telefonu (64% visų internetinių užsakymų atlikti per išmanųjį telefoną).

Kita vertus, tokios akcijos tik parodo realų Lietuvos rinkos dydį – itin sėkminga „Open24“ dienos apyvarta internetu yra tik ketvirtadalis sumos, kurią „Alibaba“ uždirbo per vieną (!) „vienišių dienos“ sekundę. Bendra šio giganto dienos pardavimų suma – 74 milijardai (!) JAV dolerių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis