Jo steigėjai buvo net keturios aukščiausio rango valstybės institucijos - prezidentas, Seimas, Vyriausybė, Aukščiausiasis Teismas. Prisidėjo ir garbinga Vilniaus savivaldybė. Siekiant įrodyti, kad tai ne valdiška, o viešoji įstaiga, dar pasitelkta Lietuvos savivaldybių asociacija. Steigimo sutartį puošia šių visų institucijų atstovų parašai ir herbiniai antspaudai. Patvirtinti teisine kalba parašyti įstaigos įstatai, sudaryti darbo planai ir jiems vykdyti numatyti finansavimo šaltiniai.
Steigimo sutartyje išvardyti ir centro tikslai. Tarp jų -formuoti moksliškai pagrįstą nusikalstamumo prevencijos, jo priežasčių ir sąlygų šalinimo Lietuvoje politiką, kaip prioritetinę ir strateginę šio reiškinio kontrolės kryptį, sukurti ir įgyvendinti efektyvią nusikalstamumo prevencijos Lietuvoje sistemą, prognozuoti ir stabdyti nusikalstamumą, gerinti šalies gyventojų, jų teisių bei interesų apsaugą.
Atrodytų, ši puiki iniciatyva nusikaltimų nestokojančioje Lietuvoje sužavėjo valdžios vyrus, o jų nenuginčijamas autoritetas ir gausūs pažadai užhipnotizavo centro darbuotojus. Atsiraitoję rankoves jie kibo į darbą. Keletą metų jis šioje įstaigoje virte virė: sukurta unikali informacinė sistema, kurioje kompleksiškai pateikiama kriminalinė statistika, apimanti teisėsaugos institucijų renkamus duomenis lietuvių ir anglų kalba, užmegzti ryšiai su užsienio partneriais, vykdomos bendros su jais programos, kurias finansavo tiek mūsų Vyriausybė, tiek kitos Europos Sąjungos (ES) valstybės.
Gauti rezultatai buvo perduodami suinteresuotoms institucijoms - policijai, prokuratūrai ir t. t. Jie akivaizdžiai parodė, kad realus nusikalstamumas yra gerokai didesnis (60 proc. Lietuvos piliečių teigia 2007 metais nukentėję nuo nusikalstamų veikų) už tą, kuris nurodomas oficialiose ataskaitose (1,3 proc.). Tai patvirtina prielaidą, kad Lietuvos piliečiai veikiau numoja ranka į nusikaltimus, kai jie nėra itin sunkūs, negu vargsta policijoje ir teismuose su pareiškimais ir liudijimais. Piliečiai pranešė teisėsaugos institucijoms apie incidentus, kurie sudarė tik 11 proc. nusikalstamų veikų, nuo kurių jie nukentėjo.
Teisėsaugos institucijos užregistravo vos 0,4 proc. visų veikų, kurias žmonės suvokė kaip nusikalstamas. Galbūt piliečiai ir policijos pareigūnai skirtingai vertina nusikaltimus: tai, kas piliečiui nusikaltimas, policijai - tik nekaltas pajuokavimas. Čia tik keli centro gauti rezultatai, kurie sukelia apmąstymus, ar lakuodami tikrovę mes patys neuždusime nuo lako skleidžiamo tvaiko.
Tačiau šešių auklių meilė savo kūdikiui dabar išblėso - nuo 2009 metų pradžios centro valstybinis finansavimas nutrūko, atleista jau pusė jo darbuotojų. Centras dar gyvuoja iš ES lėšų. Jei jo nebefinansuoja mūsų valstybė, tai gali būti suprasta, kad centro veiklos rezultatai Lietuvai nereikalingi. Tad kodėl jį turėtų finansuoti užsienis? Galima laukti, kad šešioms garbioms centro auklėms teks unisonu sugiedoti requiem savo iškilmingai pradėtam kūdikiui. Jo karstą bus galima pridengti Nacionaline nusikaltimų prevencijos ir kontrolės programa, kuri skirta vaikų, jaunimo ir suaugusiųjų apsaugai nuo noro daryti nusikaltimus.