Tomas Juknevičius: Svaiginanti lentynų apačia

Žvangant ietims, kaip išblaivinti tautą, bet kuris parlamentaras galėtų nuvykti į bet kurią provincijos ar atokesnio didmiesčio parduotuvę.
Tomas Juknevičius
Tomas Juknevičius

Vietinių „marksistų“ receptas nusitvoti yra racionalus. „Jogurto“ indeliai po 100 gramų degtinės – kaina apie 1 eurą. Du „jogurtai“ net be agurko užkasti – ir pusdieniui paslikas.

Ta pati alkoholio dozė – du bambaliai po litrą stipraus alaus. Kaina – apie 2 eurus, gėrimo procesas ilgesnis, poveikis analogiškas.

Trečias pasirinkimas mažiau romantiškas – spirituoto vyno plastmasiniai žali ar rudi buteliai, pati pigiausia etiketė išgalvotu pavadinimu „Upytė“ ar kažkas panašaus, alkoholio laipsnių apie 17, kaina apie 1,5 euro. Pozicija suvartojus ta pati.

Visi šie greito nusitvojimo instrumentai būna sudėlioti miestų tinklinių parduotuvių lentynų apačioje iki kelių lygio, rajonų kooperatyvų palubėje. Nuodų dislokacija niekada nekeičiama.

Visi šie greito nusitvojimo instrumentai būna sudėlioti miestų tinklinių parduotuvių lentynų apačioje iki kelių lygio, rajonų kooperatyvų palubėje. Nuodų dislokacija niekada nekeičiama.

1–1,5 tūkst. km mintimis ir vaizdiniais perskriskime į Prancūziją ar Belgiją. Degtinė jogurto pavidalu – neįsivaizduojama. Stiprus kraštinis, kad ir vienuolių, verdamas alus išpilstytas į 0,33 talpos buteliukus – įžymybė ir pasididžiavimas, kainuojantis apie 3 eurus.

Stiprus vynas, „Porto“ atitikmuo, kainuotų mažiausiai 5–6 eurus parduotuvėje. Taurelė geriama dažniausiai prie deserto.

Peršasi dvi išvados – arba rinkodaros specialistai su prekybos tinklų „strategais“ iš buvusios SSRS rado unikalų būdą, kaip nugirdyti tautą, arba iš Vakarų paimta praktika, kaip prabangius ir taurius gėrimus nuniveliuoti iki rudos plastmasės lygio ir vėlgi užlipti akis.

Būtent šios trys – stipraus alaus, „jogurtinės degtinės“, spirituoto vyno – kategorijos akcizais apmokestinamos per mažai ir dėl to Lietuva pagal alkoholikų skaičių yra pasaulio reitingų viršūnėse. Kaip kitaip paaiškinti faktą, kad dešimtadalis šalies alkoholio geriančiųjų išgeria 37 proc. šalyje parduodamo alkoholio. Arba štai, „Nielsen” duomenimis, bendro alaus pardavimuose stipraus alaus dalis yra 41,5 procento, o kaimo vietovėse beveik pusė išgeriamo alaus yra stipresnis nei 6 procentai.

Rebusas – kaip suderinti akcizus ir mažinti priklausomybę nuo alkoholio turinčių žmonių skaičių – yra kietas.

Dviračio išradinėti, matyt, nereikia. Gydymas turinčių patologiją padauginti, jų integracija į padorią visuomenę, „načnykų“ naikinimas – būtų neatidėliotini uždaviniai, o štai masinėse šventėse patys turėtume nuspręsti: norime mes vyno taurės ar stiklinės giros.

Tomas Juknevičius yra „Komunikacinių projektų“ direktorius

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų