Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

20 žmonių neišgirsta artėjančios mirties: nepastebėjus traukinio, tragedija neišvengiama

Prieš 160 tonų sveriantį lokomotyvą automobilis atrodo lyg limonado skardinė, o žmogus tampa pažeidžiamas kaip niekada – po susidūrimo su traukiniu kasmet Lietuvoje žūva daugiau kaip 20 žmonių. Be to, šis skaičius nemažėja. Anot bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Komunikacijos departamento specialisto Tado Valančiaus, kai kurių traukinių stabdymo kelias siekia penkių futbolo aikščių ilgį, todėl galvoti, kad išvengti pavojaus lengva – neišmintinga.
Ties Iešmininkų gatve traukinys partrenkė ir mirtinai sužalojo 1999 m. gimusį jaunuolį
Ties Iešmininkų gatve traukinys partrenkė ir mirtinai sužalojo 1999 m. gimusį jaunuolį / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Išmanieji įrenginiai atitraukia nuo realybės pavojų

Įsibėgėjus ketvirtajai pramonės revoliucijai, žmonės vis daugiau laiko praleidžia naudodamiesi išmaniaisiais įrenginiais. Deja, net tada, kai dėmesys turėtų būti sutelktas kitur.

„Iš tikrųjų, mobiliųjų naudojimas kelia vis daugiau galvos skausmo saugumo specialistams. Dėl technologijų tobulėjimo spartos mažėja visuomenės dėmesingumas, o nosys vis dažniau būna „sukištos“ į ekraną. Norime akcentuoti, kad, priartėjus prie geležinkelio, atsitrauktumėme nuo mobiliųjų įrenginių, apsižvalgytumėte, įsiklausytumėte, ir tik tada kirstumėte geležinkelį“, – perspėja T.Valančius.

Kaip teigia specialistas, galimybė girdėti ir orientuotis aplinkoje yra svarbiausios taisyklės, prisiartinus prie geležinkelio: „Nors vaikščiojimas bėgiais ar šalia jų atrodo idiliškai ir romantiškai, pavojus slypi visai čia pat. Būtinas susitelkimas į aplinką ir garsus.“

Pašnekovas pažymi, kad didžioji dalis incidentų įvyksta dėl neatsakingo žmonių požiūrio, kai šie per bėgius eina ne tam skirtose vietose.

„Gyventojams traukiniai atrodo tokie dideli ir lengvai pastebimi, kad nejučia pamiršta saugumą. Dėl to įvyksta daugiau kaip 20 nelaimių, o 7 iš 10 žūsta dėl to, nes ėjo ne per bėgių perėją. Juk žmonės nevaikšto automagistralėje, bet kažkodėl pamiršta, kad bėgiai yra tokia pati važiuojamoji dalis su ant jos greitai važiuojančiais traukiniais“, – pažymi T.Valančius.

Bėgiai nepakankamai baisūs, kad išgąsdintų vaikus

Specialistas teigia, kad vienintelis žmogaus pranašumas prieš traukinį – jo išmintis ir atsarga, kurios privalo mokyti ir savo atžalas: „Geležinkelis kerta šimtus kaimelių ir miestelių, ten vaikai įpratę prie gražių traukinių ir nesibaimina žaisti pavojingose zonose, todėl tėvai turėtų paaiškinti, kokių atsargumo priemonių imtis.“

T.Valančius prisimena, kaip mašinistai su siaubu pasakoja apie vaikų mėgstamą žaidimą „Kas greičiau prabėgs pro traukinio bėgius“: „Tikėtina, kad panašus žaidimas lėmė ir devynmečio netektį praėjusiais metais. Norėčiau pažymėti, kad vaikai neturėtų artintis prie bėgių be suaugusiųjų priežiūros.“

Ne taip seniai nuskambėjo įvykis, kai, artėjant traukiniui, moters vedžiojamas šuo puolė prie bėgių, o šeimininkė prie šuns, ir tik per sėkmingą atsitiktinumą ji liko gyva.

„Tokie sėkmės atvejai – išimtis, dažniausiai jie baigiasi tragiškai“, – perspėja T.Valančius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos