Pirmadienį Lietuvos apeliacinis teismas (LAT) paskelbė nepalankų sprendimą vilniečių šešetui, kuris bandė apskųsti Vilniaus apygardos teismą, griežtai nubaudusį gaują už prabangių automobilių vagystes.
Nuosprendį šiandien perskaitęs LAT teisėjas Jonas Algimantas Venckus pranešė, kad ankstesnis teismas buvo paskyręs ne per griežtas bausmes. LAT tik atliko keletą techninio pobūdžio patikslinimų vieno iš nuteistųjų atžvilgiu.
Teismas yra nustatęs, kad vogti vieną iš automobilių grupuotei padėjo ir Svajūnas Jonynas, išgarsėjęs per kraupiąją Naujametinę avariją.
S.Jonynas |
Kaip pasakojo 15min.lt, parlamentaro B.Bradausko sūnaus Andriaus vairuojamas „Subaru“ Nemenčinės plente kaktomuša rėžėsi į kitą automobilį, kuriuo iš Vilniaus centro po fejerverkų programos namo keliavo vyras ir dvi paauglės. Abu vairuotojai žuvo, o S.Jonynas tik susilaužė ranką bei koją.
Geidė išskirtinių mašinų
Teisme nustatyta, kad mažiausiai šešių asmenų grupuotė dar 2000–2003 metais Vilniuje vogė brangius ir prabangius automobilius. Išaiškintos šių transporto priemonių vagystės:
Audi TT, pavogtas Kanklių g., apie 140 tūkst. litų vertės.
Audi A8, pavogtas Rygos g., apie 132 tūkst. litų vertės.
Audi Allroad, pavogtas Filaretų g., apie 174 tūkst. litų vertės.
Volkswagen Bora, pavogtas Debesijos gatvėje, apie 40 tūkst. litų vertės.
Dėl didelės vertės svetimo turto vagysčių į teisiamųjų suolą pasodinta ir nuteista spalvinga vilniečių bei kauniečių kompanija:
42 metų Svajūnas Jonynas, dirbęs brokeriu, teistas 3 kartus, išgarsėjęs, kai dalyvavo Vilniuje viešėjusio Estijos vidaus reikalų ministro limuzino vagystėje. Šioje byloje kaltinamas dėl vienintelio „Audi TT“ vagystės epizodo, jam skirta bausmė – 5 metai ir 3 mėnesiai pataisos namuose.
40 metų Dainius Sorakas, dirbęs vienos bendrovės komercijos direktoriumi, teistas 3 kartus, šioje byloje kaltinamas dėl 4 epizodų. Jam skirta subendrinta bausmė – 10 metų ir 6 mėnesiai nelaisvės.
36 metų Andrejus Motuzas, bedarbis, teistas 3 kartus, šioje byloje kaltinamas dėl 4 epizodų. Jam skirta bausmė – 9 metai ir 6 mėnesiai nelaisvės.
36 metų Edvardas Jakubauskas, dirbęs vienos Kauno bendrovės vadybininku, neteistas, šioje byloje kaltinamas dėl dviejų epizodų. Jam skirta bausmė – 4 metai ir 6 mėnesiai nelaisvės.
33 metų Tomas Varnas, dirbęs vienoje Trakų bendrovėje vairuotoju, teistas 2 kartus, šioje byloje kaltinamas dėl 2 epizodų. Jam skirta galutinė bausmė – 5 metai nelaisvės.
48 metų Leonidas Žemys, dirbęs statybose betonuotoju, teistas 4 kartus, šioje byloje kaltinamas dėl 2 epizodų. Jam skirta bausmė – 8 metai ir 6 mėnesiai nelaisvės.
Jonynas kaltę neigė
Garsusis S.Jonynas ikiteisminio tyrimo metu tylėjo kaip žemė – parodymų nedavė. Teismuose jis savo kaltę kategoriškai neigė, tačiau įrodyta, jog bent jau prie „Audi TT" vagystės šis vyras yra prisidėjęs.
Vagis sugundžiusi juoda gražuolė „Audi TT“ Vilniuje pavogta dar prieš aštuonerius metus, 2001 metų balandžio 14-osios naktį.
Antakalnio rajono pamiškėje mašinvagiai darbavosi, kol kiti giliai miegojo – tarp 3 ir 4 val. ryto. Šeimininkas automobilio pasigedo tik apie 10 val. ryte.
Vėliau pareigūnai gana tiksliai atkūrė šią vagystę įvykdžiusių asmenų planą.
Tą naktį „Audi“ vogė šešiese: S.Jonynas, D.Sorakas, A.Motuzas bei dar trys asmenys. Vieno iš jų atžvilgiu byla nutraukta, nes jis mirė. Kitas atsakomybės išvengė, nes įkliuvo pirmą kartą, be to, talkino tyrimui. Kito bendrininkai neišdavė, o pareigūnai per tyrimą jo nenustatė.
Tas, kuris šioje istorijoje buvo atleistas nuo atsakomybės, vagystės naktį tik budėjo netoliese, prie „Žalgirio“ bazės. Jo užduotis buvo stebėti aplinką. Savo ruožtu trys kaltinamieji, ketvirtas, nenustatytas jų bičiulis bei dar penktasis, kuris vėliau mirė, darbavosi prie automobilio: keli čia pat stebėjo aplinką, kiti išlaužė durelių spyną, tada – užvedimo spyną. Atrakinę vairą, jie išstūmė „Audi“ iš kiemo į gatvę, kur jau stovėjo „VW Passat“. „Audi“ buvo prie jo pritvirtinta ir nuvilkta į netoliese esantį garažą. Grupuotė jau buvo sutarusi, kas atvyks į garažą atjungti „Audi“ apsaugos sistemų, pakeisti spynelių, perkalti kėbulo numerių.
Mašiną rado pats savininkas
„Audi“ savininkui labiau už policininkus padėjo vienas budrus kaimynas – apie 4 val. jis matė, kaip „Audi TT“ tempiamas raudonu „VW Passat“ automobiliu. Vyriškis pamatė, kad mašina tempiama garažų masyvo link. Nieko nelaukdamas, jis bandė skambinti mašinos savininko sūnui į mobilųjį, tačiau šis kietai miegojo. Privažiavęs prie namo, vyriškis bandė signalu prižadinti apvogtus kaimynus, tačiau ir šįkart niekas neišgirdo.Vilniuje pavogtas baltarusės „VW Bora“ tik po šešerių metų rastas Maskvoje.
Vėliau sužinojęs, kas dėjosi naktį, „Audi“ šeimininkas bendravo ir su kitu kaimynu, kurio paprašė, kad praneštų, jei tik pamatys ar sužinos ką nors, kas padėtų rasti „Audi“. Šis kaimynas maždaug po mėnesio nuvyko į garažus ir sutiko ten vieną bičiulį.
Pastarasis papasakojo, kad prie vieno garažo jau kuris laikas dedasi keisti dalykai: lankosi nematyti vyrai, kurie slepia veidus, o į garažą stengiasi šmurkštelėti kuo greičiau. Savame garaže mašinas remontuodavęs vyras nustebo, kaip staiga atgijo garažas, priklausantis vienai pensininkei, ten nesilankiusiai jau keletą metų. Vieną rytą mašinų remontuotojas pro konspiracinio garažo vartų tarpą pamatė „Audi TT“, ši žinia per kaimyną pasiekė ir mašinos savininką.
Šeimininkas nepabūgo vakare pats nuvykti į minėtą garažą, pažvelgė pro rakto skylutę ir nustėro – viduje iš tiesų blizgėjo jo numylėtoji „Audi“!
Taikinys – „Audi A8“
Tų pačių metų rugpjūtį S.Jonynas įkliuvo po to, kai Vilniuje buvo pavogtas estų ministro automobilis „Audi A6“.
Tačiau mašinvagių kompanijai toliau siautėti rankų netrūko.
2001 metų spalio 11-osios naktį vienai bendrovei priklausantis prabangus „Audi A8“ iš kiemo sostinės Justiniškių mikrorajone buvo pavogtas tuo pačiu stiliumi. Šįkart vyrai buvo dar geriau pasirengę: ištraukę bagažinės spynelės šerdį, jie pasigamino raktą, kuris tiko ir vairuotojo durelių, ir užvedimo spynoms. „Audi A8“ buvo prikabinta prie „Audi 100“ ir nutempta.
Jau po įsilaužimo į bagažinę „Audi“ apsaugos sistema nusiuntė mašinos savininkui trumpąją žinutę apie įsilaužimą. Tačiau pro langą vairuotojas nieko įtartino nepastebėjo. Po pusvalandžio atėjo antra trumpoji žinutė ir šeimininkas savo akimis pamatė, kaip jo „Audi“ prikabinama ir išvelkama. Netrukus pavojų pajutę vagys mašiną metė. Netoliese ją rado policijos patruliai. „Audi“ salone degė šviesa, grojo magnetola, veikė valytuvai, užvedimo spynelėje buvo paliktas raktas.Vagys turėjo ir specialią įrangą, slopinančią automobilio vagystės signalus, siunčiamus per palydovinę sistemą.
Susigundė „Audi Allroad“
2001 metų spalio 16-osios naktį prestižiniame kvartale tos pačios kompanijos nariai dalyvavo vagiant automobilį „Audi Allroad“.
Veikimo planas buvo tas pats: išlaužti bagažinės spynelę, pagal ją pasigaminti durims ir užvedimo spynai tinkantį raktą, išstumti mašiną ant kelio ir su senu BMW nuvilkti į garažus. Maža to, šįkart vagys turėjo specialią įrangą, slopinančią automobilio vagystės signalus, siunčiamus per palydovinę sistemą.
Vis dėlto išgirdęs garsinę signalizaciją, pats „Allroad“ šeimininkas pamatė vagiamą mašiną, po pusvalandžio apgadintas automobilis rastas miške sostinės pakraštyje. Salone vagys buvo palikę laužtuvą.
Baltarusė neteko „VW Bora“
2001 metų spalio 25-osios naktį Antakalnio mikrorajone pavogtas „Volkswagen Bora“, kuriuo į Lietuvą buvo atvykusi viešnia iš Baltarusijos. Išdaužus stiklą buvo prasukta VW degimo spynelė, mašina prikabinta prie automobilio „VW Passat“ ir nutempta į garažą. Išlupę prietaisų skydelį, vagys išsiuntė jį perprogramuoti į Baltarusiją, perkalė kėbulo numerius, pagamino netikrus dokumentus, prisuko rusiškus valstybinius numerius ir galų gale mašiną pardavė.
Tik 2007-ųjų vasarą šis „Volkswagen“ buvo rastas Maskvoje.
Teismai nustatė, kad vogti prabangius automobilius buvo šios gaujos gyvenimo būdas. Gaujos nariai buvo gerai organizuoti, žinojo savo vaidmenis, turėjo ryšių su įvairiais auksarankiais, padedančiais tvarkyti pavogtų automobilių reikalus. Nusikaltėliai buvo apsirūpinę ne tik visrakčiais bei laužtuvais, bet ir policijos pranešimams klausyti skirtomis radijo stotelėmis. Esminių klaidų vagys padarė daug bendraudami mobiliaisiais – slapta įrašyti jų pokalbiai šioje byloje tapo svarbiais įkalčiais.