Sekmadienį 15min.lt pranešė apie tragišką eismo nelaimę Čedasų gyvenvietėje.
Pirmadienį Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovai papildomai praneša, kad sausio 6 d. 16.49 val. Rokiškio r., Rokiškio kaimiškoje seniūnijoje, Čedasų kaimo Klevų gatvėje, Vytautas B., gimęs 1985 m., gyvenantis Rokiškio rajone, vairuodamas automobilį „VW Golf“, partrenkė ir mirtinai sužalojo ta pačia kryptimi važiavusius dviratininkus Vasilijų A., gim. 1974 m., ir Aleksandrą A., gim. 1974 m., gyvenusius Rokiškio rajono Maineivų kaime.
Pareigūnai jau nustatė, kad dviratininkai turėjo šviesą atspindinčius elementus.
Kaip žinoma, po susidūrimo automobilis nuvažiavo nuo kelio ir atsitrenkė į pakelės medį.
Golfo vairuotoją iš mašinos nuolaužų traukė ugniagesiai gelbėtojai. Jis dėl daugybinių lūžių išvežtas gydymui į Respublikinę Panevėžio ligoninę.
Rokiškio krašto žinių svetainėje grokiskis.lt rašoma, kad abiejų dviratininkų kūnai nublokšti ir sumaitoti neatpažįstamai, vienam nelaimėliui nuo smūgio nutrūko galva.
Beje, abiejų žuvusių vyrų pavardė yra ta pati. Tačiau nėra duomenų, kad jie būtų broliai.
Tragiškos eismo nelaimės aplinkybių tyrimas tęsiamas.
Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale – raudonos šviesos žibintas.
Papildyta 12.00 val. Pirmadienį į 15min.lt redakciją kreipėsi saugaus eismo entuziastas, prisistatęs vairavimo mokytoju Vytautu iš Žemaitijos.
Portalo skaitytojas atkreipė dėmesį, kad pagal policijos skelbiamą pirminę informaciją gali susidaryti klaidingas įspūdis, jog žuvę dviratininkai visiškai neatsakingi už nutikusią tragediją.
„Pagal Kelių eismo taisykles, dviratininkai privalo turėti ne tik šviesą atspindinčius elementus“, – pabrėžė ponas Vytautas.
KET 64-ajame punkte rašoma: „Dviračio vairuotojui leidžiama važiuoti keliu tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu. Dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai arba kiti šviesą atspindintys elementai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale – raudonos šviesos žibintas.“
Ar dviratininkai turėjo baltos ir raudonos šviesos žibintus, turėtų būti nustatyta ikiteisminio tyrimo metu.
Beje, saugaus eismo specialistas iš Žemaitijos priminė, kad papildomų reikalavimų esama ir vadeliotojams, gyvulių ar paukščių varovams, raiteliams.
KET 75-asis punktas skelbia: „Vadeliojant, varant gyvulius ar paukščius keliais tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, būtini žibintai, kurie turi degti kairėje vežimo, rogių ar gyvulių pusėje: priekyje – baltos, o gale – raudonos šviesos žibintas. Tamsiuoju paros metu ar esant blogam matomumui vadeliotojas, gyvulių ar paukščių varovas ir raitelis privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.“
„Ar esat matę Lietuvoje vežimus su atitinkamais žibintas?“, – retoriškai klausė Vytautas, svarstydamas, kodėl kelių policija už šį pažeidimą principingai netaiko nuobaudų.