Automobilių pagrobta beveik trečdaliu mažiau. Taigi, kas nutiko, kur dingo vagys, ar ši profesija tapo nepelninga?
Kriminalistų nuomone, Vakarų Europos šalyje vagims atsiveria kur kas didesnės galimybės – pavyzdžiui Vokietijoje, populiariųjų brangių „Audi“, „Mercedes–Benz“, BMW ir „Volkswagen“ modelių yra kur kas daugiau ir jie mažiau saugomi.
Nusikaltimų mažėjimui įtakos turėjo ir tai, kad šalyje buvo sulaikyta ir izoliuota ne viena garsi vagių grupė.
Tačiau kaip sakoma, šventa vieta tuščia nebūna. Jeigu vagys profesionalai pasitraukė į kitas šalis, tai Lietuvoje vagimis tapo žinomų firmų vadovai. Kai Lietuva ėmė ristis į krizę ir įmonės pajuto bėdą, kai kurie įmonių vadovai pamėgino gelbėti situaciją tokiu būdu – jie paskelbdavo kad automobilis, už kurį jie kas mėnesį turėdavo mokėti lizingui, yra pavogtas. O iš tikrųjų tuo metu tas automobilis būdavo parduodamas partneriams Rusijoje ar kitose šalyje. Pasak kriminalinės policijos atstovų, tokie automobiliai NVS šalyse netgi būdavo priregistruojami.
Lietuvoje liko pakankamai smulkių vagišių, kurie bando pragyventi vogdami viską, ką pamato palikta ant automobilio sėdynių, o taip pat mašinose esančias navigacijas, radijo imtuvus, nuimdami nuo automobilių padangas. Tokių vagysčių šalyje nesumažėjo.
Dar viena pastarojo meto vagišių naujovė – oro pagalvių vagystės. Kai iš mašinos pavagiamos oro pagalvės, savininkas patiria keliolikos tūkstančių litų nuostolį. Mat po tokios invazijos, tenka keisti ir likusias oro pagalves, kompiuterį, diržus.