Turėjo įvykti kažkas ypatinga, dėl ko kelyje žuvo jo tėtis, tikras profesionalas – patyręs, atsakingas, kolegų ir vadovų vertinamas sunkvežimio vairuotojas. Toks supratimas kamuoja vilnietį Aurimą, kuris ryžosi viešai kreiptis į visuomenę pagalbos dėl tragiškos avarijos ištyrimo.
Suprasti akimirksniu
- Birželio 25 d. apie 14.34 val., Širvintų r. savivaldybės magistraliniame kelyje Vilnius–Panevėžys (42-ame km ties Katūniškių kaimu Musninkų seniūnijoje) susidūrė ta pačia kryptimi važiavusios trys transporto priemonės: vilkikas „Scania R480“ su puspriekabe, vairuojamas 55 m. vairuotojo, krovininis kelininkų automobilis „Mercedes-Benz 1835“, vairuojamas 48 m. vairuotojo, ir lengvasis automobilis BMW, vairuojamas 26 m. vairuotojo.
- Avariją lydėjo sprogimas ir gaisras, ugniagesiai ugnį malšino keletą valandų.
- Žuvęs vyras sukaupė didelę darbo kelyje patirtį (vairavo vilkikus 35 metus).
- Nelaimės dieną „Scania“ važiavo iš Vievio pro Kernavę Estijos link, kur gabeno šiltinimo vatos krovinį.
Vairuotojo sūnus 15min teigė, kad iš policijos kol kas neturi jokios informacijos apie įvykį, vienintelis pareigūnų siūlymas – laukti, kol pasibaigs tyrimas. „Mes nebegalime laukti, norime sužinoti tiesą, kaip viskas iš tiesų įvyko, kokios buvo aplinkybės“, – žuvusiojo šeimos vardu kalbėjo jaunas vyras.
Jis viliasi, kad atsilieps liudininkai, turintys filmuotos medžiagos ar bent galintys rišliai papasakoti, kokios nelaimės vietoje buvo eismo sąlygos ir kaip tiksliai nutiko ši eismo tragedija. „Ar buvo kelininkų sudėti ženklai, įspėjantys apie vykdomus darbus? Iš kur atsirado BMW automobilis?“, – labiausiai rūpimus klausimus kelia 15min pašnekovas.
Kelių priežiūra ir infrastruktūros projektais užsiimančios bendrovės „Biseris“ generalinis direktorius Tomas Ignatavičius 15min informavo, kad pagal išankstinį grafiką viena brigada ženklino greitkelio Vilnius–Panevėžys važiuojamąją dalį.
Darbai buvo vykdomi būtent tame kelio ruože, kur įvyko nelaimė.
„Technikai ėjo pagal darbo saugumo schemas. Technologinis greitis yra apie 10 kilometrų per valandą. Galite įsivaizduoti, kaip pjauna pakelėje žolę, panašus tempas yra mūsų. Tuo metu kitiems vairuotojams, kur vyksta mūsų darbai, leistinas greitis nuo 120 mažinamas nuosekliai mažinamas iki 110, o paskui – ir iki 90 kilometrų per valandą. Visi tie dalykai aprašyti technologinėse schemose ir mes jos laikomės“, – teigė „Biserio“ vadovas, užtikrinęs, kad ribojantys ženklai tikrai buvo.
Liudininkas mėgino kalbinti BMW vairuotoją, bet pastarasis dėl šoko buvo netekęs amo.
T.Ignatavičius stebėjosi, kaip kiti eismo dalyviai galėjo nematyti dirbančių kelininkų ir jų technikos: „Matomumas ten yra tikrai geras. Bėda to kelio yra ta, kad jo apkrovimas yra mažas. Kelias lygus, judėjimas mažas – ir žmonės tiesiog praranda budrumą. Tą dieną ir tuo metu matomumas į priekį buvo keli kilometrai. Kodėl tos mašinos nematė – čia klausimas. Nes ta mašina buvo su švyturėliais, su nukreipiančiomis rodyklėmis. Vadinasi, saugumas tikrai buvo užtikrintas. Matyt, tai buvo dėmesio, koncentracijos stoka. Susidūrimas buvo pirmojoje juostoje. Matosi, kad yra stabdymo žymės, bet labai keista, kad jos tokios trumpos. Matyt, tikrai per vėlai pastebėta buvo.“
Saugumas tikrai buvo užtikrintas. Matyt, tai buvo dėmesio, koncentracijos stoka
„Pavargęs nebuvo, nes prieš tai turėjo laisvą ilgąjį savaitgalį. Be to, jis dirba tik darbo dienomis, savaitgaliais visada būna namuose. Sveikatos problemų tėtis pastaruoju metu neturėjo, jausdavosi puikiai“, – iš savo pusės apie vilkiko vairuotoją pasakojo jo sūnus.
Gedintis jaunas vyras dar pridūrė: „Jis labai atsakingas ir firmoje, kurioje dirbo, yra labai vertinamas darbuotojas.“
Paguoda šeimai: vairuotojas liepsnose nekentėjo, mirė staigiai, nuo smūgio.
Vienintelė paguoda šeimai – žinia iš teismo medicinos ekspertų, kad sunkvežimio vairuotojas žuvo be kančių liepsnose: „Tik tiek, kad tėtis nekentėjo, mirė staigiai, nuo smūgio. Mums tai patvirtino medicininė ekspertizė.“
Žuvusiojo sūnui saugumo užtikrinimo aspektai vis dėl to kelia abejonių. „Liudininkas, kuris buvo vietoje, kai smūgis jau buvo įvykęs, nematė jokių įspėjamųjų ženklų.
Beje, tas liudininkas kalbėjo su BMW vairuotoju, nes, jo nuomone, būtent BMW vairuotojas daugiausiai matė, bet sakė jam šoko būsena buvo ir nieko išsiaiškinti nepavyko“, – minėjo 15min pašnekovas.