Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Bendrasis pagalbos centras sulaukė 50 milijonų skambučių

Penkiasdešimt milijonų – tiek pagalbos skambučių nuo savo veiklos pradžios jau užregistravo Bendrasis pagalbos centras. Nors sulaukiama ir trukdančių ar netikslinių skambučių, tačiau vis tik didžioji jų dalis – tai tie atvejai, kai žmonėms iš tiesų reikia pagalbos.
Spaudos konferencija „Kaip išsigelbėti iš gaisro“
112 / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Ne išimtis buvo ir penkiasdešimties milijonų ribą pasiekęs skambutis, kai skubiosios pagalbos tarnybų ryšio numeriu 112 paskambino Vilniaus rajono Paberžės seniūnijoje esančiuose soduose vasarojanti vilnietė.

Garbaus amžiaus moters skambutis buvo užregistruotas 2024 metų rugpjūčio 14 dienos vakare, 19 val. 3 min.

Kaip sakė 79-uosius metus einanti pranešėja, ji tą dieną grybavo netoliese sodų esančiame miške, tačiau nuklydo į kažkokius šabakštynus ir pasiklydo. Penkias valandas praklaidžiojusi menkai pažįstamoje vietovėje, pavargusi ir netekusi vilties ji kreipėsi į Bendrąjį pagalbos centrą prašydama pagalbos.

Į skambutį atsiliepusi Bendrojo pagalbos centro Vilniaus skyriaus operatorė matė moters telefono perduodamus vietos nustatymo duomenis, rodančius, kad ji yra Vyžulionių miške. Paprašiusi pranešėjos likti vietoje, ji sujungė ją su policija, kuri pažadėjo netrukus atsiųsti ekipažą.

Į pagalbą atskubėję policininkai su tarnybiniu šunimi greitai rado miške pasiklydusią senjorę. Įsitikinę, kad jai nieko blogo nenutiko ir greitoji medicinos pagalba nebūtina, parvežė moterį iki pat jos kolektyvinio sodo.

Tą patį vakarą, 21 val. 2 min., Bendrasis pagalbos centras sulaukė dar vieno moters skambučio. Šį kartą ji labai norėjo padėkoti Bendrojo pagalbos centro operatorei ir policininkams Tomui bei Edgarui, kurie, padedami tarnybinio šuns, rado ją tarp pelkių ir bruzgynų. „Aš nerandu žodžių, kaip galėčiau padėkoti, – sakė vis dar labai susijaudinusi moteris. – Būčiau pražuvusi, jei ne jūs.“

Tačiau reikėtų atkreipti dėmesį, kad pasiklydusiai moteriai labai padėjo ir jos išmanusis telefonas. Tokie įrenginiai, jei jie turi „Android“ arba „iOS“ operacinę sistemą, geba patys nusistatyti savo buvimo vietą ir, skambinant numeriu 112, atsiunčia savo koordinates į Bendrąjį pagalbos centrą.

Taip buvo ir šį kartą – gauti duomenys buvo nepaprastai tikslūs, vos su 1 metro paklaida, todėl paieškos laukas labai sumažėjo. Taigi, visiems į mišką susiruošusiems žmonėms būtų pravartu turėti išmanųjį telefoną. Tik, žinoma, dar reikėtų nepamiršti jo gerai įkrauti.

Bendrasis pagalbos centras pagalbos skambučius pradėjo administruoti nuo 2004 metų rugsėjo 1 dienos. Iš pradžių buvo vykdomas pilotinis projektas Vilniaus mieste ir dalyje Vilniaus rajono, vėliau įkurti kiti regioniniai padaliniai, o nuo 2013 metų liepos Bendrasis pagalbos centras vykdo veiklą visoje Lietuvos teritorijoje. Per šį laikotarpį Vilniaus skyrius sulaukė beveik 25 mln., o Klaipėdos – daugiau nei 17,5 mln. skambučių. Likusieji 7,5 mln. skambučių dar iki 2015 metų buvo užregistruoti dabar jau panaikintame Šiaulių skyriuje ir Alytaus skyriuje, kuris reorganizuotas į Pajėgų valdymo skyrių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trijų s galia – ne tik naujam „aš“, bet ir sveikoms akims!
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas