Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) kasdien analizuojamais duomenimis, šįmet avarijose žuvo „tik“ 82 žmonės, tuo metu pernai per tą patį 7 mėnesių laikotarpį eismo nelaimės buvo pareikalavusios apie šimtą aukų.
Šiandieną LKPT fiksuoja, kad šiųmetė tragiško avaringumo statistika yra 17,2 proc. šviesesnė nei 2019-ųjų.
Kur kas niūriau padėtis atrodė vos prieš porą mėnesių, kai švelnėjantis karantinas negailestingai atsirūgo eismo saugumui – į Lietuvos kelius tarsi buvo sugrįžęs karas.
Nuvalkiotą, bet jau ir primirštą „karo keliuose“ terminą teko prisiminti pačiu netikėčiausiu metu: kuomet atrodė, kad kovai su pandemija susitelkusi visuomenė galės džiaugtis teigiamu COVID-19 šalutiniu poveikiu – rekordiškai mažu žūstančiųjų keliuose skaičiumi. 15min gegužės 26-ąją atkreipė dėmesį: nuo tos dienos ši juodoji statistika buvo tapusi prastesnė, nei pernykštė.
Sutapimas: po šios publikacijos baisių, beprasmiškų, kartais net masinių žūčių keliuose ėmė mažėti. Tuo pačiu šviesėjo statistika: iš pradžių 5, po to 10, vėliau net 15 proc., o dabar, jei tendencija išliktų, žuvusiųjų skaičius galėtų būti net penktadaliu mažesnis nei anksčiau. Eismo organizatoriams, keliaujančiųjų drausmės prižiūrėtojams ir patiems eismo dalyviams tai būtų prasmingas laimėjimas.
Kol kas, liepos 31-ąją, Kelių policijos tarnyba skelbia pastarosios savaitės duomenys, kurie visgi palyginti niūrūs. Vien dėl to, kad per septynias paras eismo nelaimės keliuose nusinešė 4 žmonių gyvybes.
LKPT informuoja, kad per savaitę, liepos 24–30 d. (penktadienį–ketvirtadienį), šalies keliuose, pirminiais duomenimis, įvyko 75 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės. Žuvo 4 eismo dalyviai (3 moterys, 1 vyras): 2 keleiviai, 1 pėsčiasis (pėsčiųjų perėjoje), 1 motociklo vairuotojas. Jų amžiaus vidurkis – 54-eri metai.
Sužeista 90 žmonių, iš jų – 14 nepilnamečių (5 keleiviai, 4 dviračių vairuotojai, 3 pėstieji (1 – pėsčiųjų perėjoje), 2 mopedų vairuotojai). Daugiausia sužeista vairuotojų – 42 (46,7 proc.), tarp jų – 5 motociklų, 4 mopedų, 1 traktoriaus. Nukentėjo 16 keleivių (17,8 proc.), 15 pėsčiųjų (16,7 proc.) (5 – pėsčiųjų perėjose), 15 dviračių vairuotojų (16,7 proc.), 2 kiti eismo dalyviai.
Neblaivūs vairuotojai, pirminiais duomenimis, dalyvavo 5 įvykiuose, sužeisti 7 žmonės (6 vairuotojai, iš jų – 3 neblaivūs, 1 keleivis).
Palyginti šios savaitės avaringumo statistiką su praėjusių metų ta pačia savaite, pirminiais duomenimis, įvyko 15 įvykių (arba 16,7 proc.) mažiau, žmonių žuvo 5 mažiau, sužeista 29 (arba 24,4 proc.) mažiau.
Eismo įvykiai, kuriuose žuvo žmonės: liepos 24-osios, penktadienio, vakare (apie 19.30 val.), Druskininkuose, Neravų gatvėje, pėsčiųjų perėja ėjusią moterį partrenkė automobilis „VW Golf“, vairuojamas 42-ejų moters. Sužeidimus patyrusi 82 metų moteris tą patį vakarą ligoninėje mirė.
Liepos 26 d., sekmadienį, vakare (21 val.), Raseinių rajone, Šienlaukio kaime, kelyje Paraseinys–Alėjai–Lioliai–Kelmė, tiesiame ruože, pirminiais duomenimis, į priešpriešinio eismo juostą įvažiavęs automobilis „Nissan Terrano“ susidūrė su automobiliu „VW Passat“, kuris nuvažiavo nuo kelio, „Nissanas“ apvirto važiuojamojoje kelio dalyje. Įvykio metu sužeisti abu vairuotojai, 19 metų vaikinas ir 23-ejų mergina, tai pat „Passato“ keleiviai, 43 metų vyras ir 48 metų keleivė (ji mirė ligoninėje).
Liepos 27-osios, pirmadienio, ryte (10.23 val.), Šiaulių rajone, Žeimių kaimo teritorijoje, kelyje Šiauliai–Pakruojis–Pasvalys, automobilis „Toyota Yaris“, vairuojamas 36 metų moters, tiesiame ruože sankryžoje sukdamas į kairę, nepraleido ir susidūrė su priešpriešiais važiavusiu krovininiu automobiliu „Mercedes-Benz Sprinter“ (iki 3,5 t), kurį vairavo 31-erių vyras. Abi transporto priemonės atsitrenkė į sankryžoje stovėjusį automobilį „Škoda Superb“ (35 metų vairuotoja). Per eismo įvykį žuvo automobilio „Toyota“ 58 metų keleivė, sužeista 6 metų mergaitė.
Liepos 29-osios, trečiadienio, ryte (apie 10.19 val.), Šiaulių rajone, Toliočių kaimo teritorijoje, magistraliniame kelyje A11 Šiauliai–Palanga, į kelininkų krovininį automobilį „Renault Master“ (iki 3,5 t), pažymėtą įspėjamuoju kelio ženklu „Darbai kelyje“ ir draudžiamuoju kelio ženklu „Ribotas greitis“, taip pat įjungtais oranžiniais švyturėliais, tiesiame ruože atsitrenkė motociklas BMW. Jis nuo smūgio apvirto ir užsidegė. Žuvo motociklą vairavęs 28 metų vyras, teisės vairuoti jis neturėjo. Sužeistas ir į ligoninę paguldytas kelyje dirbęs 46 metų vyras.
Pirminiais duomenimis, eismo įvykių pagrindinės priežastys:
* Saugaus važiavimo greičio nepasirinkimas / leistino važiavimo greičio viršijimas – 31,6 proc. visų atvejų.
* Reikalavimo duoti kelią važiavimo pirmenybę turinčiai transporto priemonei nevykdymas – 20,6 proc. įvykių.
* Vairuotojų pareigų pėstiesiems nevykdymas – 15 proc. įvykių.
* Dviračių vairuotojų padaryti pažeidimai – 10,9 proc. atvejų.
* Vairuotojų pareigų dviračių vairuotojams nevykdymas – 6,8 proc. visų įvykių.
* Įvažiavimas į priešpriešinio eismo juostą / lenkimo taisyklių nesilaikymas – 5,5 proc. visų atvejų.
* Įvykiai viešajame transporte – 4,1 proc. įvykių.
* Kitos priežastys – 6 proc.
Šiais metais (iki liepos 30 d. imtinai) Lietuvoje eismo įvykiuose, pirminiais duomenimis, žuvo 82 žmonės (17, arba 17,2 proc., mažiau nei 2019 metais per tą patį laikotarpį). Žuvo 32 vairuotojai (10 motociklų, 1 mopedo), 22 pėstieji (17 – tamsiuoju paros metu, 6 – pėsčiųjų perėjose), 21 keleivis, 7 dviračių vairuotojai. Tarp žuvusiųjų – 3 nepilnamečiai.
Lietuvos kelių policijos tarnyba dėkoja visiems, kurie rūpinatės savo saugumu kelyje, gerbiate ir saugote ne tik save, bet ir kitus.