Kaip pranešė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, šią naktį Klaipėdos uosto prieigose per audrą ant seklumos užplaukęs laivas – sausakrūvis „Ocean Crown“.
Šiuo metu 190 metrų ilgio laivas, kuriame yra 20 žmonių įgula, įkalintas maždaug 200 metrų atstumu į šiaurę nuo šiaurinio molo.
Preliminari nelaimės priežastis – laivo pagrindinio variklio gedimas.
Ar nėra padaryta žalos gamtai, aiškinamasi, preliminariais duomenimis, taršos nepastebėta.
„2 val. 20 min. Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras gavo pranešimą iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto dispečerinės Laivų eismo tarnybos, kad nuo Klaipėdos uosto pietinio molo 5,4 jūrmylės dreifuoja krovininis laivas „Ocean Crown“. Laivas negalėjo paleisti pagrindinio variklio, buvo nuleidęs inkarus, tačiau jie nelaikė ir nešė laivą arčiau kranto. 4 val. 50 min. gautas pranešimas kad laivas užplaukė ant seklumos ties Melnragės paplūdimiu, 1,2 jūrmylės nuo Šiaurinio molo, 5,1 m gylyje. Laivo kapitonas pagalbos signalą SOS siųsti atsisakė, kadangi žmonių gelbėti nematė būtinybės. Laivo kapitonas iš uosto prašė vilkikų pagalbos. Pranešta, kad aplink laivą naftos dėmių nepastebėta“, – pranešė Karinių jūrų pajėgų štabo N9 civilių ir karių bendradarbiavimo skyrius.
Šią naktį pajūryje siautė itin stiprus, 28 m/s vėjas.
Dėl didelio vėjo šeštadienį Klaipėdos uoste laivyba pradėta riboti pavakarę, nuo 16 val. Su Kipro vėliava atplaukusiam laivui „Ocean Crown“ buvo nurodyta likti inkaravietėje. Tai įprasta praktika esant nepalankioms oro sąlygoms.
Anot Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus, apie 2 val. nakties, kuomet iš laivo buvo gautas pranešimas apie neveikiantį pagrindinį variklį ir prašymas atsiųsti vilkikus, jūroje bangų aukštis siekė 4–5 metrus.
„Vilkikai tokiomis oro sąlygomis išeiti į atvirą jūrą ir atlikti gelbėjimo darbų negalėjo, tad laivas ėmė dreifuoti“, – sakė A.Vaitkus. Paryčiais, kiek po 4 val. likus 200 metrų iki kranto laivas užplaukė ant seklumos. Šioje vietoje gylis siekia 5 metrus.
A.Vaitkaus teigimu, laimė, jog laivas nusėdo sėkmingoje pozicijoje, jo priekis ir galas juda, jis nugulė ant „pilvo“.
Laivas į uostą plaukė pasikrauti grūdų, tad jo triumai tušti, tačiau laive yra gana didelis degalų rezervas – 112 tonų dyzelino, taip pat keletas tonų mazuto, tepalų.
A.Vaitkaus įsakymu yra sudaryta komisija, kuri turės ištirti, kas lėmė nelaimę, ar nebuvo padaryta neteisėtų, aplaidžių veiksmų.
Paprašė ištempti
Uosto kapitonas Adomas Alekna sekmadienio rytą teigė, jog laivas reide stovėjo išmetęs inkarą, apie gedimą pranešė naktį.
„Dėl sustiprėjusio vėjo eismas buvo ribojamas, reide buvo vienintelis laivas „Ocean crown“, buvo duotas nurodymas nuimti inkarą ir dreifuoti jūroje. Iki 22 val. laivas nebuvo nusiėmęs inkaro. Laivų eismo tarnyba pakartojo prašymą. Iš laivo buvo pasakyta, kad dirba su inkarais. Apie gedimus nebuvo pranešta ir tik 2.15 val. iš laivo gautas pranešimas, kad laivas negali paleisti pagrindinio variklio ir dreifuoja kranto link pakankamai greitai, iki 2 mazgų greičiu“, – situaciją komentavo A.Alekna.
Visą naktį bluosto nesudėjęs laivo agentas sulaukė prašymo organizuoti laivo gelbėjimą. Kol kas nežinia, kada ši operacija galėtų prasidėti, mat bangų aukštis vis dar siekia 4–5 metrus. Oro sąlygoms pagerėjus bus bandoma laivą ištempti direkcijos turimais vilkikais. Jei operacija nebus sėkminga, gali tekti į pagalbą kviestis jūrinius vilkikus, tačiau jų Baltijos jūros uostuose nėra.
Lietuvos saugios laivybos administracija apie incidentą informavo Europos jūrų saugumo agentūrą.