Ši avarija Kaune, Šančiuose, įvyko šeštadienį vakare.
A.Juozapavičiaus prospekte, sankryžoje ties „Lidl“ parduotuve, susidūrė iš viso 4 automobiliai. Tarp jų buvo ir Kauno m. GMPS tarnybinis mikroautobusas „Iveco“. Avarijos metu, laimė, žmonės nenukentėjo, tačiau būtent medikams, pildant eismo įvykio deklaraciją, teko prisiimti kaltę dėl susidūrimo.
„Įvykis buvo toks, kad... Labai prašytume žmonių atsakingai kviesti greitąją“, – 15min prasitarė Kauno greitosios direktoriaus pavaduotoja medicinai Ilona Kajokaitė.
Jos teigimu, jei dispečeris kamantinėja skambinančius, ar tikrai ligonio būklė yra labai bloga – ši informacija būtina, planuojant atvykimą. Medikams visuomet yra skirtumas, ar lėkti per miestą taupant kiekvieną sekundę, tuo pačiu rizikuojant savo ir aplinkinių saugumu, ar galima nuvažiuoti kuo saugiau.
Greitoji skubėjo į iškvietimą, kuris skambėjo labai grėsmingai. Bet po avarijos paaiškėjo, kad iškvietimas nebuvo nei grėsmingas, nei apskritai labai reikalingas...
„Šiuo atveju greitoji skubėjo į iškvietimą, kuris skambėjo labai grėsmingai. Bet po avarijos ten nuvykus kitam ekipažui paaiškėjo, kad iškvietimas nebuvo nei grėsmingas, nei apskritai labai reikalingas“, – atsiduso I.Kajokaitė.
Kauno m. GMPS turimi ir socialiniame tinkle viešai aptariami duomenys apie šį eismo įvykį iš esmės nesiskiria.
„Galiu garantuoti, kad žmonės nenukentėjo. Pagalba niekam iš avarijos dalyvių nebuvo teikiama“, – esminį dalyką akcentavo pavaduotoja medicinai.
Transporto padalinio vadovas Tomas Saročka tvirtino, kad mikroautobusas važiavo ir su įjungtais švyturėliais, ir su garsine signalizacija.
Tuo metu Ieva L., feisbuke kalbėjusi šioje avarijoje dalyvavusio savo bičiulio vardu, tvirtino, kad iš pradžių greitoji važiavo be sirenos, garsinis įspėjimas įsijungė tik prieš pat susidūrimą su „Volkswagen“ automobiliu.
Transporto vadovas T.Saročka aptarė šią avariją su ją sukėlusiu vairuotoju, pastarasis atsakomybės nesikratė: „Jis pripažino, kad sankryžoje iš pradžių degė žalias šviesoforas, bet paskui užsidegė raudonas. Kitos mašinos lyg nepradėjo judėti, ir jis norėjo pravažiuoti, galvojo, suspės. Bet kai iš kažkur išlindo tas automobilis, trenkėsi į šoną, o tada greitoji dar išvažiavo į priešpriešinę ir trenkėsi į du stovinčius automobilius.“
Suprasti akimirksniu
- Po avarijos greitosios „Iveco“ buvo nebevažiuojantis, į saugojimo aikštelę jis išvežtas techninės pagalbos sunkvežimiu.
- Į avariją patekęs greitosios mikroautobusas yra 2 metų senumo.
- Manoma, kad servisas jo remontui reikalingas detales gaus per 1-2 savaites. Vadinasi, realiai galima planuoti, kad taisoma transporto priemonė į rikiuotę grįš maždaug po mėnesio nuo avarijos.
„Turime, kuo pakeisti, bet kiekvienas neveikiantis automobilis yra nuostolis. Ir finansine prasme irgi. Bet labiausiai džiaugiamės, kad nenukentėjo žmonės“, – pabrėžė 15min pašnekovė I.Kajokaitė.
Kauno m. GMPS atstovės žodžiais tariant, „perdėtas asmenų, dažnai neblaivių, kvietimas vienas kitam greitosios ne kartą yra pakišęs koją ne vienam ekipažui.“
Medikė pridūrė, kad, kita vertus, didelės dalies visuomenės sąmoningumas, šaukiantis greitosios pagalbos, bėgant metams vis auga.