Konfiskuotą vagių superautomobilį „Audi“ Vilniaus policija demonstruoja kaip muziejinį eksponatą (video, nuotraukos, atnaujinta 13.45 val.)

Sostinės pareigūnai iš panevėžiečių atėmė mašinų vagystėms pritaikytą itin galingą, šarvuotą superautomobilį „Audi S6“.
Mašinvagių profesionaliai „tiuninguotas“ automobilis „Audi S6“
Mašinvagių profesionaliai „tiuninguotas“ automobilis „Audi S6“ / Sauliaus Chadasevičiaus / 15min nuotr.

„Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad važiuoja kaimo berniukai, nusipirkę seną „Audi“, – apie tai, kad šis automobilis išoriškai nekelia jokių įtarimų, kalbėjo Vilniaus apskrities policijos viršininkas Kęstutis Lančinskas.

Tačiau iš įtariamųjų mašinvagių šią transporto priemonę atėmę pareigūnai suprato, jog maždaug 1996-1997 metų laidos, galimai iš skirtingų automobilių surinktas monstras yra itin profesionaliai nusikalstamai veiklai pritaikytas įrankis. Šio „Audi S6“ kėbulas šarvuotas, šūvių nebijo net padangos, variklis išvysto apie 400 arklio galių.

Apie įspūdingas mašinos charakteristikas byloja faktas, kad sykį greitkelyje įrengtas fotoradaras užfiksavo, kaip šis automobilis 227 km/val. greičiu lynu tempia kitą pavogtą transporto priemonę!

Superautomobilio „Audi S6“ įtariamieji mašinvagiai neteko prieš mėnesį, kai sostinės miegamajame rajone bandė nutempti vieną transporto priemonę, o sulaikomi aršiai pasipriešino patruliams.

Kaip jau rašė 15min.lt, rugpjūčio 11-osios naktį sostinėje buvo sulaikyti panevėžiečiai broliai Kosovai: Artūras (gim. 1981 m.) ir Andrius (gim. 1978 m.). Tą naktį broliai sostinės Fabijoniškio mikrorajono pakraštyje, S.Neries gatvėje, bandė pavogti „Audi A6“ automobilį. Tačiau budrūs aplinkiniai gyventojai apie panevėžiečių kėslus pranešė policijai.

Atjungė maksimalaus greičio ribotuvą

Gamykloje šio modelio „Audi“ automobilis aprūpinamas 290 arklio galių 4,2 litro darbinio tūrio varikliu, keturių varomų ratų mašinos maksimalus greitis elektroniškai ribojamas iki 250 km/val.

Pastarasis mašinvagių „tiuninguotas“ vienetinis modelis aprūpintas papildoma degalų padavimo sistema, dėl to ženkliai padidėjusi jo galia, o maksimalaus greičio ribotuvas apskritai atjungtas.

Kėbulo ertmes nusikaltėliai užpildė makrofleksu. Pasirodo, šios montažinės putos yra lengvas, bet pakankamai tvirtas šarvas, apsaugantis net nuo kulkų.

Nuo šūvių yra apsaugotos ir šios mašinos padangos. Pareigūnai jų neišmontavo, tačiau mano, kad viduje įdėti kaučiuko lankai, leidžiantys nesubliūkšti ratams net tada, kai jie peršaunami ar praduriami.

Specialiai yra apsaugotas ir automobilio degalų bakas. Šią talpą iš apačios dar gaubia tvirto metalo lakštas. Maža to, net jei su baku kažkas atsitiktų, automobilyje sumontuotas papildomas 5 litrų benzino bakelis, leidžiantis kelias dešimtis kilometrų tęsti kelionę.Sykį greitkelyje įrengtas fotoradaras užfiksavo, kaip šis superautomobilis 227 km/val. greičiu tempia kitą pavogtą transporto priemonę.

Papildomai yra sustiprinta visa automobilio galinė dalis. Ji yra atsparesnė galimam taravimui, šūviams, leidžia tvirtai prikabinti velkamus automobilius.

Įgūdžius gerindavo treniruotėse?

Apie išskirtinę mašiną pasakojęs Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Nusikaltimų tyrimo valdybos Autotransporto priemonių grobimų tyrimo skyriaus viršininkas Linas Grigalevičius 15min.lt sakė, kad vagiamą mašiną nusižiūrėjusiems nusikaltėliams būdavo svarbiausia jį atrakinti ir nulaužti vairo užraktą. Tada prikabinti grobį prie galingojo „Audi“ ir vilkti nelikdavo jokių kliūčių. Signalizacija ilgapirščiams netrukdydavo, kartais jie netgi specialiai įjungdavo avarines lemputes, kad atrodytų, jog draugiškai velkamas sugedęs automobilis.

Tąsyk, kai šis „Audi“ greitkelyje buvo užfiksuotas lekiantis 227 km/val. greičiu, vagys paskui save tempė ką tik nugvelbtą „Honda Civic“ automobilį.

Vilniaus apskrities VPK viršininkas K.Lančinskas minėjo, jog vienu laikotarpiu buvo labai populiaru vogti „Honda CRV“ visureigius, nes „sklandė gandai, kad Rusijoje visų oligarchų meilužėms jie labai patinka.“

K.Lančinskas svarstė, jog šį automobilį naudoję ilgapirščiai turėjo sąlygas gerinti savo vairavimo įgūdžius, kažkokiose trasose ar aikštelėse išbandyti jį ekstremaliomis sąlygomis. „Faktas, kad jie kažkur treniruodavosi. Netikiu, kad jie kamikadzės“, – svarstė Vilniaus apskrities VPK vadovas.

K.Lančinskas taip pat neabejoja, kad pelnas iš mašinų vagysčių turėjo būti nemenkas, kad atsipirktų investicijos ir pasiteisintų rizika: „Jei tiek investuoja, vadinasi, pajamos yra didelės.“

„Liepiau nesivaikyti – vis tiek nepavysi“

Pareigūnai turi duomenų, kad naudojant konkrečiai šį „Audi“ vilkiką buvo pavogta ne viena transporto priemonė. Tačiau šių faktų policija kol kas nedetalizuoja. Patys pareigūnai dar bando susidėlioti pilną vaizdą, kokie šios mašinvagių gaujos „nuopelnai“. Kol vyksta tyrimas, įtariamieji teismo laukia už grotų.

Pareigūnų žiniomis, šiuo „Audi“ automobiliu su suklastotais valstybiniais numeriais naudodavosi panevėžiečiai, kurie maždaug 2 kartus per mėnesį, turėdami piktų kėslų, pasirodydavo Vilniuje.

K.Lančinskas minėjo, kad „tiuninguotas“ automobilis kartą buvo pakliuvęs į patrulių akiratį, tačiau tada įtariamieji nebuvo sulaikyti. „Aš liepiau net nesivaikyti, nes vis tiek jų nepavysi“, – prisipažino sostinės policijos vadovas.

VIDEO: Vagių automobilio Audi pristatymas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų