Stereotipai apie policiją: visus vaišina „bananais“, o šunis šeria narkotikais?

Šią vasarą Lietuvos policija ėmėsi neįprastos kovos – kovos su stereotipais. Kiekvieną savaitę Šiaulių apskrities policijos ir Lietuvos policijos facebook paskyras papildo nauja nuotrauka, kuri vaizduoja vieną su policija susijusį stereotipą, o gyventojai raginami atsisakyti šio stereotipo.
Šiaulių policijos kova su stereotipais
Šiaulių policijos kova su stereotipais / Šiaulių AVPK nuotr.

Projektas nestokoja humoro, todėl nuotraukose policininkai slepiasi už vazoninės gėlės, neva pratina šunis uostyti kokainą, lenktyniauja su vėžliu.

Kokie tie stereotipai? Pavyzdžiui, visada „šaudome“ pasislėpę krūmuose. Kai krūmo nėra, pareigūnai slepiasi už vazono.

Mokydami ieškoti narkotikų kinologai tarnybinius šunis pripratina prie narkotikų. Gal todėl policijoje tarnaujančių keturkojų kailis būna purus, akys blizga, o nosys… Na, jos visada būna baltos.

Taip pat, anot akcijos sumanytojų, planuojama atnaujinti policijos priesaiką ir papildyti ją posakiu „Darbas – ne vilkas, į mišką nepabėgs“. Juk pareigūnai taip ir ieško progos išvengti darbo.

Taip pat visi žino, kad pareigūnai, ypač tie juodai apsirengę, labai mėgsta visus vaišinti „bananais“. Nors pats sėdėjai ant suoliuko ir stebėjai drugelius – valgyk! „Bananais“ mojuojame taip dažnai, kad tai greičiausiai susidėvintis daiktas policijos inventoriuje.

Nuotraukų ciklo sumanytojai – Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos grupės darbuotojai.

Dažnai manoma, kad mokydami tarnybinius šunis ieškoti narkotikų, kinologai juos pripratina prie kvaišalų.

„Ruošdami šį projektą norėjome pafantazuoti, kaip policininkai atrodytų stereotipinėse situacijose. Pavyzdžiui, dažnas vairuotojas sako, kad juos stabdantys pareigūnai slepiasi krūmuose. O kas jeigu krūmo nėra? Policininkui į rankas įdavėme vazoninę gėlę, juk kaip policininkas be krūmo?“, – juokiasi idėjos autorius Komunikacijos grupės vyresnysis specialistas Aleksandras Apočkinas.

Kiekvieną nuotrauką lydi aprašymas, kuriame paaiškinamas stereotipas, ir trumpa informacija. Ji leidžia šiek tiek daugiau sužinoti apie policininkų darbą. Pavyzdžiui, dažnai manoma, kad mokydami tarnybinius šunis ieškoti narkotikų, kinologai juos pripratina prie kvaišalų.

Tai netiesa. Vienintelis keturkojų „narkotikas“ – žaidimų kamuoliukas, kurį po sėkmingai atliktos užduoties kinologas duoda savo augintiniui. Dar vienas stereotipas – policininkai lėti, neskuba į įvykio vietą. Tiesa tokia, kad į rimčiausius (A kategorijos) iškvietimus policija reaguoja nedelsiant ir įvykio vietoje turi atsirasti ne vėliau, kaip per 12 minučių.

Šiaulių AVPK nuotr./Šiaulių policijos kova su stereotipais
Šiaulių AVPK nuotr./Šiaulių policijos kova su stereotipais

„Džiugu, kad policininkai patikėjo mūsų idėja ir noriai prisijungė prie komandos. Jiems nereikėjo įdėti daug pastangų pozuojant. Jie greitai užsikrėtė mūsų idėja ir gera nuotaika, todėl kai kurios nuotraukos pavyko iš pirmo kadro. Linksma vasariška nuotaika persidavė ir skaitytojams, kurie greitai pamėgo penktadienių rubriką“, – sako Komunikacijos grupės vyresnioji specialistė Aušra Plonytė.

Jie greitai užsikrėtė mūsų idėja ir gera nuotaika, todėl kai kurios nuotraukos pavyko iš pirmo kadro.

Stereotipams įamžinti samdyti fotografo neprireikė. Situacijas užfiksavo dar vienas Šiaulių policijos darbuotojas, Kriminalistinių tyrimų tarnybos vyresnysis specialistas Vytautas Smilgys.

„Policijoje dirbu visai neseniai, dar iki galo net visko neperpratau. O čia klausia manęs – nori sudalyvauti projekte? Iki galo net nežinojau, kaip viskas atrodys, bet sutikau. Labai džiaugiuosi, nes projektas žaismingas ir įdomus“, – pasakoja V. Smilgys.

Projekto komanda būsimų stereotipų neišduoda, bet pažada, kad penktadieniai ir toliau bus nuotaikingi. #atsikratykSTEREOTIPŲ rubriką visą vasarą galima sekti Šiaulių apskrities policijos ir Lietuvos policijos facebook paskyrose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis