Vokietijos jūrų gelbėjimo tarnybos centrinės vadavietės Kukshafene atstovė Ulrike Windhoevel po šios nelaimės sakė, kad žmonėms labai pasisekė, jog visa tai įvyko svarbiame laivybos kelyje, ir būtent dėl to juos greitai išgelbėjo kiti laivai.
Baltijos jūra – tai ne vandenynas, kur kilus nelaimei laivus pasiekti labai sudėtinga.Tam pritaria ir mūsų laivybos specialistai. Naujienų portalo 15min.lt kalbinamas klaipėdietis jūrų kapitonas Juozas Liepuonius sakė: „Vokiečių, danų, ypač airių, gelbėjimo tarnybos yra itin profesionalios.“
Tiesa, jis teigia, kad galbūt pernelyg drastiški pareiškimai, jog keleiviams pasisekė, nes gelbėjimo operacija jūroje bet kokiu atveju turėjo vykti gana sklandžiai. „Baltijos jūra – tai ne vandenynas, kur kilus nelaimei laivus pasiekti labai sudėtinga. Čia praktiškai visose vietose keltai yra pasiekiami ir pagalba tikrai operatyviai organizuojama“, – sakė specialistas.
Teroro akto versiją atmetė
J.Liepuonius sakė pažįstantis šio laivo įgulą, kuri, anot jo, yra itin kvalifikuota, todėl kilus nelaimei reagavo operatyviai.
Nemažai prie JAV, Kanados krantų plaukiojęs kapitonas galimą teroro akto versiją iš karto atmetė.
„Mano nuomone, greičiausiai buvo gabentas koks nors degus krovinys, neleistinos medžiagos, kurios galėjo būti nedeklaruotos. Gali būti, kad kelte buvo transporto priemonė su netvarkinga elektros instaliacija. Bet kuriuo atveju tai tik mano svarstymai“, – naujienų protalui 15min.lt sakė kapitonas.
Gaisrai, anot kapitono, laivuose ne tokie jau ir reti. Jis prisiminė atvejį, kai prie Lietuvos krantų sudegė žvejybos laivas su visa įgula. Tuomet paaiškėjo, kad ugnis įsiplieskė nuo ne vietoje numesto tepaluoto audinio.