„Vakar įvyko tragedija, kurios metu žuvo jaunas Sūnus, Brolis, Draugas, komandos Narys. Nedas – tas žmogus, kuris buvo besąlygiškai atsidavęs motociklizmui. Jis buvo „Rider’is“ iš didžiosios raidės. Labai gaila ir skauda, kad per vieną akimirką gali viskas pasikeisti. Kas pažinojo Nedą, tikriausiai žinot, koks jis buvo entuziastingas ir energingas, niekada nepalikdavo nė vieno be šypsenos, kiek svarbu jam buvo jo hobis ir kad tai buvo jo gyvenimo tikslas ir meilė.
Pasikalbėjus su artimaisiais, nusprendėme, kad Nedas tikrai norėtų į savo paskutinę kelionę važiuoti kartu su draugais bei moto broliais. Organizuosime motociklų koloną. Tu amžinai išliksi mūsų širdyje, drauge!!!! Ilsėkis ramybėje“, – dieną po nelaimės, gegužės 23-iąją, skelbta motociklų plento žiedo sporto komandos „Superbaikas“, kuriai priklausė ir žuvęs Nedas, feisbuko grupėje.
Šis įvykis sukrėtė visą motociklininkų bendruomenę. Svarstoma priimti sprendimą, kad niekas daugiau nebelenktyniautų 19-tu numeriu pažymėtu motociklu. Būtent toks buvo Nedo startinis numeris, tad prašoma jį rezervuoti žuvusio motociklininko garbei.
„Nedas buvo vienas pirmųjų, tapusių Kauno „Superbaiko“ klubo nariu. Galima sakyti, kad jis gimė važiuoti motociklu, buvo motociklizmo žmogus, paaukojęs gyvenimą savo tikslui. Jo akyse degė aistra šiam sportui. Jis svajojo apie tai, kalbėjo, sapnavo. Buvome su juo kartu ir Ispanijoje: važiavo kaip mechanikas vien tam, kad galėtų būti visame tame. Pernai vyko kartu ir į Estiją. Laikėme jį komandos dvasia, tuo asmeniu, kuris palaikydavo gerą nuotaiką.
Nedas tik neseniai atšventė 22-ąjį gimtadienį. Vienas jauniausių klubo narių. Ruošiesi sezonui su nauju motociklu „Yamaha R6“, kurį ilgai ruošė, daug darbo į jį įdėjo. Visą save ir savo laiką šiam hobiui atidavė. Idėjinis žmogus, savo gyvenimą skyręs tam. Motociklas, motociklizmas buvo jo aistra. Jis dėl to gyveno, kvėpavo. Jam patiko krapštytis garaže, bendrauti su kolegomis“, – laidotuvių dieną su 15min žurnaliste emocijomis dalijosi „Superbaiko“ vadovas ir šiaip Nedo draugas Paulius Lubas.
Motociklui užsidirbo Amerikoje
Būtent šį savaitgalį lenktynėmis Estijoje turėjo startuoti šių metų sezonas. Tarp dešimties „Superbaiko“ komandos narių žiedu savo naujuoju „Yamaha“ turėjo skrieti ir Nedas, VGTU studentas. Motociklui vaikinas užsidirbo išvykęs į Ameriką. Pasak Pauliaus, plušo naktimis, neatostogavo. Visą praėjusią žiemą vyko „Yamahos“ tobulinimo darbai garaže. Lenktynėms paruošto plieninio žirgo vertė – apie 8–9 tūkst. eurų.
Stengiamės išlydėti Nedą taip, kaip jis būtų norėjęs. Žinant jį, norėtų, kad fejerverkai šaudytų.
„Ketvirtadienį buvo paskutinis išvažiavimas, o penktadienį įvyko avarija... – nutęsė P.Lubas. – Kiek žinome, neblaivus vairuotojas, sukdamas į kairę, nepraleido tiesiai pagrindiniu keliu važiuojančio motociklo. Vairuotojas įpūtė virš 2 prom. Ten lygus kelias, gerai viskas matosi, tad nematyti kažko parvažiuojant... Tyrimo metu, beje, promilės pradėjo kristi. Buvo 2,08, liko 1,8. Dar galiausiai išvengs atsakomybės. Mes tikrai to nepaleisim. Turi būti teisingumas. Dabar stengiamės išlydėti Nedą taip, kaip jis būtų norėjęs. Žinant jį, norėtų, kad fejerverkai šaudytų. Nedas toks buvo žmogus“.
Pasak Pauliaus, Nedas turi jaunesnį brolį, kuris taip pat žiede išbandė motociklo galią, tačiau pasirinko profesionalaus futbolininko kelią.
P.Lubas tikina, pagarbos ženklu – palydinčia motociklų kolona, norintis parodyti, kad visi motociklininkai taip pat yra eismo dalyviai, kuriuos privaloma kelyje apsaugoti nuo girtų vairuotojų.
„Ši nelaimė žiauriai supurtė. Kai būna koks straipsnis, kad kažkas įvyko kažkur Klaipėdoje, perskaitai, pasikalbi tarpusavyje ir tiek. Bet kai žūsta artimos aplinkos žmogus, geras draugas...“ – žodžius sunkiai rinko „Superbaiko“ vadovas.
Draugas: „Nedas negalėjo lėkti, nes tausojo variklį“
Su 15min taip pat bendravęs šio sporto klubo narys Kornelijus prisipažino nusivylęs komentatoriais, kurie po nelaimės tikino, kad „motociklininkas tikriausiai lėkė“. Jo nuomone, visuomenėje vis dar egzistuoja klišė, kad visi, vairuojantys motociklus, nepaiso Kelių eismo taisyklių ir spaudžia greičio pedalą, kiek tik gali.
„Nedo „Yamahos“ variklis buvo servise. Jį reikėjo apšildyti: 1000-čiui kilometrų galėjo naudoti tik 10–15 proc. motociklo galios. Pas mus čia nėra kosminiai laivai. Žinant jį, žinant tai, kiek Nedas įdėjo į tą motociklą darbo, pinigų, kraujo... Finansiškai jis nebūtų galėjęs nusipirkti dar vieno variklio, tad tausojo, suprato, kad reikia ramiai važiuoti, negalėjo lėkti.
Prieš trejus metus vienas su BMW motociklu, rodos, Aleksote, pakliuvo į avariją. Matėsi, kad lėkė, nes batai net nuskrido. Priklausome motociklų pasauliui, matome avarijas, žinome, kada motociklininkas iš tiesų yra kaltas. Neįmanoma pastebėt, kai važiuoja, atsiprašant, durnius, 200 km/val. greičiu mieste. Tikrai yra situacijų, kai pats motociklininkas būna kaltas.
Bet čia... Nedas tiesiog buvo nužudytas. Lygioje vietoje, kur nei medžiai, nei ženklai, kaip mieste, neužstoja matomumo. Ten plynas laukas. Ir oro sąlygos: nei jokio rūko, nei nakties... Ir dar tuomet, kai Nedo svajonė tik pradėjo realizuotis. Jis tuo kaifavo, jam tai buvo gyvenimas. Labai, labai skaudu ir kalbėti, ir galvoti apie tai“, – su draugą ištikusiu likimu negalėjo susitaikyti Kornelijus.
Nesuvokiama jam ir tai, kad į Nedą besirėžęs automobilio vairuotojas užmuštojo šeimos net nebandė atsiprašyti.
„Jei, neduok Dieve, man taip atsitiktų, bent jau nueičiau iki tėvų atsiprašyti. Suprantu, kad niekas nenorėtų matyti, bet bent jau pastangas atsiprašyti įdėčiau. Vakar sėdėjome ir kalbėjome, kad kiekvienas iš mūsų artimoje aplinkoje turime po žmogų, kuris nukentėjo nuo neblaivaus vairuotojo. Nebūtinai tai motociklininkas. Neįsivaizduoju, kaip žmogui kyla idėja sėsti vairuoti užgėrus. Nesuvokiama“, – stebėjosi Kornelijus.
Urną „saugojo“ motociklai
Tragiškai Kauno rajone žuvusio kauniečio Nedo laidotuvių ceremonija antradienio popietę prasidėjo prie laidojimo namų Šilainiuose. Koridoriuje, prie įėjimo į šarvojimo salę, žuvusiojo atminimą, lyg du ištikimi sargybiniai, saugojo du sportiniai motociklai.
Apie 16 valandą Milikonių gatvėje nusidriekė motociklų kolona (apie 100 jų), vėliau išlydėjusi urną su jauno motociklininko palaikais į Tabariškių bažnyčią Ringaudų seniūnijoje.
15min primena, kad skaudi nelaimė gegužės 22 dieną apie 16.22 valandą įvyko Kauno rajono Ringaudų seniūnijos Mitkūnų kaime, Jurginų ir Juragių gatvių sankryžoje, kur susidūrė „Opel Astra“ ir motociklas „Yamaha“. Smūgio metu žuvo motociklininkas, o 1969 metais gimusiam automobilio vairuotojui nustatytas vidutinis girtumo laipsnis – 2,08 prom. alkoholio.
Kaip paaiškėjo vėliau, kelių policininkų akimis, tai buvo skaudžiausia to savaitgalio nelaimė keliuose.
Gegužės 25 dieną Lietuvos kelių policijos tarnyba skelbė patikslintus avarijos duomenis: automobilis „Opel Astra Station Wagon“, vairuojamas neblaivaus (1,87 promilės neblaivumas) 51-erių metų vyro, sukdamas į kairę, nepraleido priešpriešiais tiesiai važiavusio motociklo „Yamaha YZF-R6“ ir su juo susidūrė. Žuvo motociklą vairavęs 22-ejų vaikinas. Taigi promilių kiekis sumažėjo nuo 2,08 iki 1,87.
Kaune žuvo dar vienas jaunas motociklininkas
Ruošiant šią publikaciją, gegužės 26 dieną Kaune įvyko dar viena panaši nelaimė. Vėl ne laiku atliktas posūkis į kairę, vėl nepraleidimas motociklo ir vėl itin jauno motociklininko mirtis.
Kaip pranešė policija, gegužės 26 dieną apie 15 valandą 52 minutės Kauno Vandžiogalos plente automobilis „Citroen C4“, vairuojamas vyro, gimusio 1955 metais, sukdamas į karę nepraleido ir susidūrė su pagrindiniu keliu važiavusiu motociklu „Kawasaki“, kurį vairavo jaunas vyras, gimęs 1996 metais.
Eismo įvykio metu žuvo motociklininkas.
15min žiniomis, Vandžiogalos plente žuvęs jaunuolis važiavo būtent į Nedo laidotuves.