Siuntas dažnai užsisakančiam joniškiečiui nekilo mintis įdėmiau patyrinėti siuntėjo elektroninio adreso. Atidumas būtų išsaugojęs vyro sąskaitoje esančius pinigus. Mūsų šalies oficiali institucija tokio elektroninio pašto tikrai neturės: no-reply.apptiga@uny.ac.id.
Pranešimo gavėjui buvo nurodyta kuo skubiau sumokėti 8,92 eurus muito mokesčio ir pagąsdinta, kad, jei tai nebus padaryta per 24 valandas, siunta bus grąžinta siuntėjui. Toliau laiške buvo instrukcija, kaip sumokėti mokestį ir kuo greičiau gauti siuntinį.
Vyrui paspaudus ant pateiktos nuorodos, jo buvo paprašyta suvesti savo vardą, pavardę, banko kortelės numerį ir trijų skaitmenų kortelės kodą. Joniškietis tą padarė ir sukluso tik tada, kai po atlikto pinigų pervedimo apie jo įvykdymą nesulaukė įprastos informacijos iš banko. Tačiau po valandos jis žinutės iš banko vis dėlto sulaukė. Ir jos turinys vyrui buvo vėl staigmena – pranešė, kad iš jo sąskaitos nuskaičiuota 474,77 eurai.
Į analogišką situaciją kovo 7-ąją pateko ir viena šiaulietė. Gavusi tokio pat turinio elektroninį laišką dėl sulaikytos siuntos ir nesumokėto muito mokesčio, ji aktyvavo laiške buvusią nuorodą, suvedė, kaip ir joniškietis, savo bei mokėjimo kortelės duomenis ir iš sąskaitos prarado 474,77 eurai.
Taigi, gavę elektroninį laišką su netikėtu turiniu, visada įdėmiai pažiūrėkite į siuntėjo paštą ir palyginkite jį su institucijos oficialiu paštu, ypač kai prašoma jūsų asmens ir banko mokėjimo priemonės duomenų.