Dar beveik sveikos baržos plaukimas palei dešinįjį Neries krantą užfiksuotas vilniečio Kęstučio Begansko filmuotoje medžiagoje. Joje matyti, kad ledų nešamą baržą lydi gelbėtojai, kurie simboliškai laiko laivą už virvių. Tačiau ties Seimo rūmais baržai grėsmingai artėjant prie senojo metalinio Žvėryno tilto, jos net nebandoma stabdyti.
„Ugniagesiai burtų lazdelės neturi“, – vaizdingai 15min teigė Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento incidentų likvidavimo skyriaus viršininkas Kęstutis Agintas.
Jo teigimu, tuo momentu gelbėtojams beliko nusilenkti stichijai ir kantriai laukti tinkamiausiosios progos suvaldyti ledonešio „pagrobtą“ baržą.
„Buvo ieškoma visų galimybių suvaldyti situaciją. Tačiau tokiu atveju situaciją valdė ledonešis, tai tokia galinga jėga, kad mums beliko prisitaikyti“, – kalbėjo K.Agintas.
Specialios operacijos organizatoriams teko planuotis tris darbų etapus. Iš pradžių palei sostinės Vingio parką sulaikytas didysis plaukiojantis objektas. „Objektas užinkaruotas ir dar papildomai pritvirtintas“, – pabrėžė ugniagesių gelbėtojų atstovas K.Agintas.
Netrukus sugautas ir vienas iš namukų, buvusių ant baržos, tačiau ledonešio nuplėštas ir neštas pasroviui atskirai. Kitas nuplaukė tolyn, tačiau ir jį, atsidūrusį ties Eigulių gatve (prie įmonės „Grinda“ bazės), galiausiai pavyko stabilizuoti.
Tiltas statytas prieš 110 metų
Žvėryno tiltas – tiltas per Nerį Vilniuje. Jo ilgis 103,1 m., plotis – 11,35 m., aukštis 11 m. Pastatytas 1906 m. ir pavadinas Nikolajaus tiltu, rašoma lt.wikipedia.org.
Tiltą suprojektavo inžinierius V.Malinovskis, projektą tvirtino rusų mokslininkas N.Beleliubskis.
1944 m. vidurinioji tilto dalis buvo nugriauta, bet greitai atstatyta. 1987 m. pastebėjus, kad tiltas avarinės būklės, šalia pastatytas naujas Liubarto tiltas, kuriuo nukreiptas viešojo transporto eismas. 1991 m. ant tilto stovėjo Seimo gynėjų barikados. 2006 m. tiltas rekonstruotas.