Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nutrauktas ikiteisminis tyrimas dėl kelte „Lisco Gloria“ kilusio gaisro

Šią savaitę Klaipėdos apygardos prokuratūros Klaipėdos apylinkės prokurorė priėmė nutarimą nutraukti ikiteisminį tyrimą dėl kelte „Lisco Gloria“ kilusio gaisro, kadangi nepadaryta veika, turinti nusikaltimo ar baudžiamojo nusižengimo požymių.
Keltą planuojama supjaustyti per pusmetį.
Liepsnos keltą suniokojo. / VLG nuotr.

Ikiteisminis tyrimas buvo pradėtas 2010 m. spalio 11 d. pagal Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 176 str. 1 d. – dėl darbų saugos ir sveikatos apsaugos darbe reikalavimų pažeidimų, tyrimą atliko Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos  komisariato Jūrų uosto policijos skyriaus pareigūnai. 

Ikiteisminio tyrimo metu nustatyta, kad gaisras kelte „Lisco Gloria“ kilo 2010 m. spalio 9 d., apie 01.20 val., jam plaukiant neutraliuose vandenyse Baltijos jūroje  26 jūrmylės nuo Kylio uosto (Vokietija). Gaisras kilo šešto denio dengtoje zonoje,  jo šaltinis aptiktas tarp vilkiko kabinos ir refrižeratoriaus patalpos. Tuo metu iš  viso keltu plaukė 236 asmenys, tarp jų – 32 įgulos nariai, bei buvo gabenami 42  lengvieji automobiliai ir 143 kitos transporto priemonės (treileriai, cisternos),  tarp kurių penkios – su pavojingu kroviniu. 

Ikiteisminio tyrimo metu Odensės uoste (Danija) kelis kartus buvo atlikta sudegusio kelto apžiūra, vienoje iš kurių dalyvavo ir tyrimui vadovavusi prokurorė Kristina Prialgauskienė. Aiškinantis gaisro priežastis, išsiųsti teisinės pagalbos prašymai į  Vokietijos Federacinę Respubliką, Didžiąją Britaniją, Daniją, Uzbekiją, Estiją ir Latviją, paskirtos užduotys bei įvertintos specialistų iš Lietuvos ir Vokietijos  išvados, išanalizuoti teisės aktai ir dokumentai, susiję su darbo saugos jūriniuose keltuose reikalavimais, pareiginėmis instrukcijomis ir kt., apklausti visi kelto  keleiviai bei įgulos nariai, atlikti kiti būtini proceso veiksmai. Tyrimo metu  surinkta medžiaga sudaro 35 bylos tomus. 

Nutarimą nutraukti ikiteisminį tyrimą priėmusios prokurorės Kristinos  Prialgauskienės komentaras:

„Kadangi net ir pasitelkus ekspertus nebuvo įmanoma nustatyti  tikslios gaisro  kilimo priežasties, nes gaisro židinio zona buvo stipriai  paveikta ugnies, todėl negalime įvardinti ir už gaisro kilimą atsakingų asmenų bei nustatyti jų kaltės  formos ir atsakomybės laipsnio. Įvertinus visas faktines aplinkybes, galima teigti, kad laivo valdytojas neužtikrino privalomos priešgaisrinės apsaugos, dėl ko gaisras  tapo nevaldomas ir žalos mąstai dideli. Įvykių eigą lėmė daugelis faktorių, tačiau  net ir atlikus didelės apimties tyrimą, nenustatytas atsakingų asmenų veiksmų bei  neveikimo priežastinis ryšys su kilusiomis pasekmėmis – didelės vertės turto sunaikinimu dėl nesukontroliuoto gaisro. Žalą patyrę asmenys, jei pastaroji iki šiol neatlyginta, turi teisę kreiptis civilinio proceso tvarka ir už įgulos narių  netinkamą pareigų atlikimą iš darbdavio, t.y. laivo valdytojo, reikalauti  nuostolių  atlyginimo. Iš mums pateiktų duomenų matyti, kad gaisro padarytą turtin ir neturtinę žalą beveik visiems fiziniams asmenims ir turtinę žalą daugeliui juridinių  asmenų kelto savininkė atlygino“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug