Nelaimė Kauno rajono Lapių kelyje įvyko 2015 m. spalio 12 dieną, kiek prieš 15 valandą. Išvažiavęs į priešpriešinę kelio juostą, lengvasis automobilis „Mercedes-Benz“ kaktomuša rėžėsi į Lapių sąvartyno link vykusį vilkiką. „Mercedes-Benz“ vairuotojas žuvo vietoje.
Šios vairuotojo gyvybę nusinešusios avarijos galėjo ir nebūti. Bent jau tuo praėjusių metų spalį buvo įsitikinęs pats savo akimis nelaimę stebėjęs ir net kamera ją užfiksavęs kaunietis Donatas. Važiuodamas paskui po kelią vingiuojantį automobilį, vyras paskambino Bendruoju pagalbos centro numeriu 112, prašė kuo skubiau sujungti su kelių patruliais, tačiau pagalbos nesulaukė.
15min paviešintas BPC operatorės ir Donato pokalbio garso įrašas sukėlė tikrą komentarų audrą. Imta svarstyti, ar galima buvo užbėgti kraupiems įvykiams už akių? Ar operatorė sureagavo tinkamai? Pasak Donato, paskui vingiuojantį automobilį jis važiavo kone 7 minutes, tad policija, jei būtų patruliavusi tuo metu šalia, galbūt ir būtų suspėjusi „Mercedes-Benz“ vairuotoją sustabdyti.
Iš 2015 m. spalio 13 d. Policijos departamento paskelbtos informacijos paaiškėjo, kad pareigūnai į įvykio vietą nuo jų iškvietimo atvyko per 8 minutes. Tad nelaimės galbūt ir būtų buvę galima išvengti, jei kaunietį Donatą BPC būtų sujungęs su policininkais iš karto.
Atsakydamas į kaltinimus BPC viršininkas Audrius Čiuplys iškart po nelaimės pareiškė, kad BPC operatorių nereikia mokyti dirbti, o reikia klausyti jų nurodymų, pateikti prašomą informaciją, tuomet viskas vyks greičiau.
Tačiau ne tik dėl BPC darbo šioje istorijoje kilo klausimų. Lapių kelyje įvykusios avarijos priežastys ilgą laiką buvo apgaubtos paslapties šydu. Artimi velioniui asmenys netgi įtarė, kad kaktomuša susidurti su vilkiku jis galėjo tyčia. Kurį laiką vingiavęs kelyje, į sunkiasvorę mašiną vyras rėžėsi nė kiek nepristabdęs. Nebuvo jis prisisegęs ir saugos diržo, kuris, pasak Kauno apskrities VPK Kelių policijos valdybos viršininko Dano Česnausko, galėjo išgelbėti jo gyvybę.
Be to, keletą dienų prieš nelaimę jos metu žuvęs vairuotojas buvo pakliuvęs į kitą avariją – sudaužė gimdyti tomis dienomis turėjusios žmonos automobilį.
Iškilo klausimas: dėl ko „Mercedes-Benz“ rėžėsi į vilkiką? Tai buvo vairuotojo savižudybė? Alkoholio ar narkotinių medžiagų vartojimo pasekmės? Miegas prie vairo? O gal žuvusiajam sustreikavo sveikata?
Šiandien atsakymas jau aiškus. „Mercedes-Benz“ vairuotojo kraujyje iškart po avarijos buvo aptikta narkotinių medžiagų.
„Ir tai nebuvo tiesiog apsvaigimas. Manoma, jog žuvusysis narkotikus vartotojo ne kartą. Ekspertizės išvada – narkomanija“, – patikino Generalinės prokuratūros Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Erika Bogusevičiūtė.
Nelaimės dieną pradėtas ikiteisminis tyrimas buvo nutrauktas prabėgus keturiems mėnesiams – 2016 m. vasario 11 d. Nutrauktas jis dėl to, jog nenustatyta nusikalstamos veikos požymių. Asmuo, kuris padarė Kelių eismo taisyklių pažeidimą, mirė. Be to, į avariją pakliuvęs vilkiko vairuotojas nepatyrė jokių sužalojimų.
„Vilkiko vairuotojas važiavo leistinu greičiu. Jis nebuvo apsvaigęs. Avarijos metu patyrė tik šoką“, – paaiškino E.Bogusevičiūtė.
Likusiam gyvam „Mercedes-Benz“ vairuotojui būtų grėsusi ne tik administracinė, bet ir baudžiamoji atsakomybė.